Skocz do zawartości

[9605g] Koba racetool by czyzu6491


czyzu6491

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę pozmieniałem rowerek, na początku był sztywny mosso i płaskie trasy teraz coraz częściej atakuję zjazdy więc potrzebowałem więcej trakcji i stabilności w kierowaniu. Kierownica prawdopodobnie zostanie ucięta ale najpierw kupie krótszy mostek. Hamulce są nowe, nie opłacało sie kupować samych przewodów więc sprzedałem tamte i kupiłem identyczne.


 

Fork: (Widelec) Rock shox sid- 1483g
Frame: (Rama) Koba Racetool- 1346g

Grips: (Gripy) Pro piankowe- 21g
Handlebar: (Kierownica) Crank brothers cobalt 700mm- 267g
Headset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93g

Pedals: (Pedały) VP 196- 261
Seat: (Siodło) Scape active 5- 343g
Seatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon 1cm- 3g

Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) FSA os-190- 156g
Top Cap: (Top cap) Accent airplane- 17g

Brake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 273g
Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 281g 

Tarcza hamulcowa przód: Hayes 160mm- 115g

Tarcza hamulcowa tył: Hayes 160mm- 116g
Adapter tył: Shimano - 48g

Śruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapterami

Cables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 30
Cassette: (Kaseta) Sunrace Driven 9rz.- 275g
Chain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 256g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 675(32) - 670g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) prowadnica boplight-80g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno Deore m590- 284g

Shifters: (Manetki) Shiamno Deore m590-  135g
Suport: Shiamno SM-BB70 88g

Skewers: (Zaciski koł) Novatec- 114g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2(zwijana)- 607g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548g
Tubes: (Dętki) Geax ultralite- 140+144=284g
Wheel Front: (Koło przednie) 749
-Hub: (Piasta) Novatec 711
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430

-Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8
-Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna
Wheel Rear: (Koło tylne) 878g
-Hub: (Piasta) Novatec 712
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430
-Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8
-Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm
-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Suma: 10 176g

 

 

20131215_145053.jpg20131215_145106.jpg20131215_144901.jpgZapraszam do komentowania :)

Edytowane przez czyzu6491
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siodło to akurat najgorszy i najbardziej irytujący element w tym rowerez bo ani ładne ani lekkie a o wygodzie nie wspomnę, jest to jakieś siodło montowane w cubeuszach. Ponieważ mam ulice od siebie możliwość wypożyczenia fizika i wtb i specialized to na pewno bede testował. Sid dostanie najprawdopodobniej szare/srebrne naklejki ponieważ kiera jest taka:
HBCB3-318-720-15-IRN_P1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i niestety padł bębenek  :verymad: 
są 3 pęknięcia, rozchodzą się dokładnie od zapadek i ciągną aż do polowy kasety.
Teraz szukam czegoś nowego i przyszłościowego bo coraz bardziej zastanawia 29 szczególnie, że do wymiany jedynie koła rama i amor. 
Ale wracjąc to wybór padnie albo na dt 340 z ratchetem albo na xt wszytsko zależy od funduszy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

czyzu6491 mogę Cię zapytać o opinię na temat osprzętu sunrace? Jak Ci się na tym jeździ? Możesz porównać jakość kasety (zmiana przełożeń, szybkość zużycia) do czegoś z shimano lub srama? Driven stanowi jakąś konkurencję dla shimano slx/xt czy to tylko strata kasy? A łańcuch jak się sprawuje? Nie wyciąga się zbytnio? Można go porównać do choćby connexa? Czy to tylko coś równie zwyczajnego jak cn hg53?

 

Pytam bo na allegro ceny mają dość konkurencyjne (DTbikes), a jeśli to coś dobrego to czemu by nie polecać innym lub nie spróbować samemu.

Znalazłem jakiś mały test ale to wrażenia na świeżo, a wszystko jak jest nowe to ładnie działa http://twentynineinches.com/2011/11/16/special-report-sunrace-mx-group-first-impressions/ a myślę że ty zrobiłeś już na tym zestawie parę km i możesz mieć inne zdanie na ten temat :)

 

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak reszta sprzętu od sunrace np prerzutki,korby... ale kasete i łańcuch polecam. To już mój drugi zestaw wczęsniejszy 9s. na tym zestawie zrobiłem 500km i wygląda jak owy natomiast na poprzednim miałem 4000km i kaseta nie przeskakiwała, była lekka tania a łańcuch był mniej wyciągnięty niż slx po 3000km. Zawsze brałem najwższy model w hierarchi czyli DRIVEN i zmiana biegów była zawsze idealna. Nie miałem nawet większych problemów w momencie gdy tylna przerzutka była w tragicznym stanie. 

Generalnie polecam i na pewno jeszcze nie raz sięgne po ich kasety czy łańćuchy ponieważ cena na poziomie slx'a a waga na poziomie xt no i trwałość która mnie zadowala. Przyjęcie nowego łańcucha po 2000km mimo tego, że jeżdże 1x9/10 czyli na pewno troche bardziej siłowo co na pewno przyspiesza zużycie napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierz raczej xt jeśli potrafisz zmasakrować bębenek, bo w nowej konstrukcji jest szeroka alu oś, przez co konstrukcja bębenka jest słabsza. Zostań raczej przy dt.
Co z sidem zrobiłeś że waga zmniejszona względem pierwszej rozpiski, tyle uciąłeś na sterówce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sid został odchudzony poprzez nowy krótszy pancerz przy manetce. A co do piasty to na razie zostanie, chwilowo czekam aż wróci z wymiany bębenka i zobaczymy jak długo pociągnie. Po mimo tego, że na sam bębenek wiele osób narzeka ja też na pewno sie  do tego przyczynniłem a raczej mój styl jazdy. Bardzo często zdarzają mi sie zrywy ,gdy dojeżdżam do lasu, na przykład gdy mnie autobus wyprzedza często doganiam go i jade w tunelu aero :)
Całkiem fajna zabawa dopóki kierowca sie nie zorientuje i mocno nie przyciśnie :002:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ładny. Jak ci działa SID z którego on roku? Bo też mam Sida ale takiego starszego z 2007r. i chciałbym posłuchać opini kogoś kto jeździ na młodszym i jakie wrażenia podczas jazdy?

Swoją drogą te pancerze od hamulców co miałeś przy rowerze z widelcem sztywnym (moso) nadawały charakterku rowerowi niezłego ale i teraz nie jest źle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sida z 2010, bo jeśli dobrze pamiętam to przed 2008 były sidy z goleniami 28mm potem 2008-20010 golenie 32mm nastepnie 2010-2012 to samo tylko inne naklejki a od 2012 solo air. Co do pracy to jestem zachwycony, wczęsniej jeździłem na axonie,epiconie i ten pracuje najpłynniej. Pięknie wybiera małe nierówności np liście czy kostka brukowa ale nie buja. Generalnie mnogość ustawien jakie daje Dual Air pozwala na dopasowanie charakterystyki pracy po każde wymagania. 


A co do wyglądu roweru to niedługo kosmetyczna zmiana która wg mnie wyjdzie bardzo in plus. Wstawie fotki jak dostane koło z reklamacji i poskładam rower bo teraz jest rozłożony i czyszczony systematycznie. Zobaczymy jak sie spodoba w nowej odsłonie  :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mosso poszedł, na początku miałem wizje roweru do leśnych scieżek i asfaltów potem okazało sie, że ani to nie jest ekstra na asfalcie ani w terenie więc kupiłem lekki amorek który faktycznie działa i dzięki temu mam super maszynke do xc a w wakacje zaczne składać szose. To co mi jeszcze nie daje spokoju w tym rowerze to brak spd, najgorsze siodełko jakie miałem w życiu i oponki na pewno będę wymieniał na lżejsze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa... to się nie pcham w ten sztywny widelec skoro tak mówisz. Mnie też ostatnio wziełą chcica na szosówkę (już z 2 miesiące) i cały czas myślę czy takową składać czy lepiej samochód kupić, jeszcze muszę temat przemyśleć.

Jak mówisz że siodełko nie jest dobre to je wymieniaj na początku to jakby nie patrzeć jeden z najwazniejszych elemntów w rowerze. SPD nigdy nie miałem ale jeżdżąc na kolegi butach na systemie szosowym shimano R540 to super uczucie i też tak myślę czy kupić szosowe R540 czy PD-M520. Na oponkach i ogólnie kołach można ładnie zejść z wagą jak nie dawno robiłem przeliczenia co najkorzystniej "lightować" to koła są na czołówce sprzetu który właśnie warto "lightować".

Co do szosy to na allegro były 2 framesety (rama+widelec) jakoś ostatnio jeden carbon, a drugi aluminium ale oba poniżej 1500g, a cena odpowiednio 1550zł, a aluminium 1100zł i tak myślałem czy kupić czy nie ale w końcu nie kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

kolejne gramy w dół,

w planach jeszcze tarcze i oponki ale tutaj jest dylemat 

czy brać furious fred'y 2.25 czy może race king 2.2 race sport albo racing ralphy, na razie mam mętlik w głowie i nie wiem co wybrać :ermm: 

Seat: (Siodło) Scape active 5- 343g

Seat: (Siodło) Vertu- 183g

Suma:10 011g 

20140514_223949.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Troche zmian, jest lżej, kolejne kroki w kierunku 1xX poczynione.Wrzucam rozpiskę ze zmianami.  


 

Fork: (Widelec) Rock shox sid- 1483g
Frame: (Rama) Koba Racetool- 1346g

Grips: (Gripy) Pro piankowe- 21g
Handlebar: (Kierownica) Crank brothers cobalt 660mm- 257g
Headset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93g

Pedals: (Pedały) VP 196- 261

Seat: (Siodło) Vertu- 183g
Seatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39g

Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon 1cm- 3g

Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami
Stem: (Mostek) FSA os-190- 156g
Top Cap: (Top cap) Accent airplane- 17g

Brake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 273g
Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 281g 

Tarcza hamulcowa przód: Shimano XT sm rt76- 124g 

Tarcza hamulcowa przód: Shimano XT sm rt76- 124g 
Adapter tył: Shimano - 48g

Śruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapterami

Cables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 30
Cassette: (Kaseta) Sunrace Driven 10rz.- 275g
Chain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 236g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 675(zębatka HCC components 38t) - 651g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno SLX 675 - 304g

Shifters: (Manetki) Shiamno SLX 670 i spec-  135g
Suport: Shiamno SM-BB70 88g

Skewers: (Zaciski koł) Novatec- 114g
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2 Race Sport- 436g

Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548g
Tubes: (Dętki) mleko joe's super sealant (50ml na koło) + wentylki+taśma- 140g
Wheel Front: (Koło przednie) 749
-Hub: (Piasta) Novatec 711
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430

-Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8 
-Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm

-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna
Wheel Rear: (Koło tylne) 878g
-Hub: (Piasta) Novatec 712
-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430
-Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8
-Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm
-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna

Suma: 9 605g


Na koniec zdjęcie mojej nowej zębatki  :woot: IMAG0072.jpgIMAG0071.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...