czyzu6491 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Fork: (Widelec) Mosso- 742gFrame: (Rama) Koba Racetool- 1346gGrips: (Gripy) Pro piankowe- 21gHandlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm- 219gHeadset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93gPedals: (Pedały) VP 196- 261Seat: (Siodło) Scape active 5- 343gSeatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277gSeatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39gSpacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon (2cm+1cm)- 10g Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze steramiStem: (Mostek) FSA os-190- 156gTop Cap: (Top cap) Accent airplane- 17gBrake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 281gBrake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 305g Tarcza hamulcowa przód: Hayes 160mm- 115g Tarcza hamulcowa tył: Hayes 160mm- 116gAdapter przód: Shiamno - 39g Adapter tył: Shimano - 48gŚruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapteramiCables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 60gCassette: (Kaseta) Sunrace Driven 9rz.- 275gChain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 256gCrankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 874gDerlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore m591- 160gDerlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno Deore m590- 284gShifters: (Manetki) Shiamno Deore m590- 271gSuport: Shiamno SM-BB51 98gSkewers: (Zaciski koł) Novatec- 114gTire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2(zwijana)- 607gTire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548gTubes: (Dętki) Geax ultralite- 140+144=284gWheel Front: (Koło przednie) 749-Hub: (Piasta) Novatec 711-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430-Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8-Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm -Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjnaWheel Rear: (Koło tylne) 878g-Hub: (Piasta) Novatec 712-Rim: (Obręcz) DT Swiss x430-Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8-Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm-Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjnaSuma:9911gZdjęcia roweru jak i zdjęcia na wadze będą niedługo. Moim celem jest zobaczenie 8 z przodu. To co zakwalifikowałem do wymiany to: siodło, sztyca, korba, zacisk sztycy, zaciski kół, przerzutka P+T, manetki, ewentualnie opony jak sie zetrą. Zapraszam do komentowania i krytykowania, chętnie posłucham co fajnie by było zmienić a co może zostać myślę, że rama jak i koła to dobra baza do rozbudowy roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Rower dość... dziwny Rama z widelcem wagowo wypada bardzo dobrze. Ale ten rower jakoś ciężko wychodzi.Zdecydowanie trzeba wymienić siodło, bo na nim możesz zejść z 200g. Fajnie by było wymienić kierownicę. Myślę, że 100g powinieneś urwać .Czekamy na fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Zapowiada się fajny sprzęt. Nawet niezbyt wiele trzeba wymienić, żeby zobaczyć tą upragnioną "8" z przodu. Czekamy na fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Tak wiem, że dziwny ten sprzęt wagowo ale mam już pewne plany które go ujednolicą tzn siodło tioga spyder twin tai czyli zysk 200g nowa kierownica i mostek i tu będzie zysk 120-130g. no i manetki oraz przerzutki ale to trochę póżniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Zmiana manetek chyba nie ma sensu jeżeli chodzi o wagę. No chyba, że zdecydowałeś się na XTR-a albo XT i chodzi bardziej o precyzję działania. Duzo możesz zyskać robiąc zestaw bezdętkowy. Mleczko na dwa koła ważyłoby mniej więcej tyle co jedna dętka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Jak na frameset ważący niewiele powyżej 2kg, to wyszło masakrycznie ciężko. Pytanie też do czego to ma służyć, bo połączenie wiotkiej ramy z alu sztywniakiem jak dla mnie nadaje się jedynie do spokojnej jazdy po asfalcie, szutrach. A co do zmian: czego byś się nie tknął z drobniejszych części jest mnóstwo gramów do urwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Mieszkam w warszawie, niestety nie znajdę tu górek a nawet pagórków jedynie szutrowe drogi w lesie i sporo asfaltu właśnie do tego ma służyć. Co prawda mam w planach jakiegoś sida ale to przyszły sezon. Ztego co czytałem o tej ramie to pod zawodnikiem ważącym 75 kg nie brakowało sztywności a ja ważę 68kg w porywach do 70kg więc powinna dać radę Edytowane 12 Lipca 2013 przez czyzu6491 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Jeżeli nie znalazłeś górek to źle szukasz Jest mnóstwo ciekawych hopek, czy podjazdów, po których sa jak każdy sie domyśla zjazdy. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie jeździć tam na sztywniaku.A z innej beczki, wiesz może jak z wytrzymałością tej ramy? Podobny wagowo boplight ma opinię puszki, która sie wygina i masakruje przy każdym uderzeniu kamyczka, czy zawadzeniu kierownicą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 amortyzator będzie na pewno ale to kwestia czasu ponieważ nie ma teraz 1500zł na nowy a nie zamierzam wkłądać jakiegoś uginacza za 400zł. Wole poczekąc i kupić raz a porządnie. Zdjęcia niebawem, na pewno dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Mogę Ci wskazać zawodnika ważącego 70 kg który udowodni Ci, że nie jest to sztywna rama... Odnośnie 8 z przodu. Szczerze... musiałbyś wymienić 3/4 roweru, chyba że chcesz bazować na częściach skrajnie nadających się do użytku... czyli zajechanych XTR'ach etc. które kupione za grosze dadzą wagę ale nie użyteczność. Chętnie bym zasugerował kilka zmian ale nie mam bladego pojęcia w jakim kierunku chcesz iść, czy będzie to rower do ścigania czy do jeżdżenia po szutrach i asfalcie... a w okolicach Warszawy i górki się znajdą pod które warto mieć choćby 80 mm na przedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Odnośnie 8 z przodu. Szczerze... musiałbyś wymienić 3/4 roweru Nie przesadzaj.. zmiana opon na TLRy może dać co najmniej 300 gramów zysku , zmiana siodełka- 150 gramów, na tarczach można zyskać 50 gramów, kierownica - co najmniej 80 gramów,, tarcze- ok. 60 gramów, zaciski- ok. 70 , sztyca- ok. 100,gramów. Luźno licząc, nie wymieniając głównych komponentów ( rama,napęd, hamulce,koła) mamy ok. 800 gramów zysku- założenie opon typu RaRa , Aspeny czyteż Geaxa Pluma pozwoli osiągnać założoną wagę bez wizyty Pani z Providenta. Należy jednak mieć świadomość ograniczeń,jakie mogą się pojawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 w jakim kierunku chcę iść hmm.. na razie nie planuje startów w maratonach a raczej jazdę dla przyjemności co wcale nie oznacza wolnego tempa i uważania na każdy kamyczek . Amortyzator będzie tak jak już pisałem ale w przyszłym sezonie. To co wymienię to siodełko prawdopodbnie tioga spyder czyli 200g zysku, do tego przerzutka P+T i manetki i będzie to sram x0 lub x9 to powinno dać 200g, kierownica mostek sztyca, okolo250g zysku, zaciski kół jakieś 50g zysku oraz korbę kolejne 100g w sumie mamy około 800g w dół. na pewno nie będę kupował używanych części bo nigdy nie poznam prawdziwej przeszłości i nie zamierzam tezż odchudzić go o kilogram w ciągu miesiąca czy dwóch poniewaz jestem nastolatkiem który się uczy i nie masz szans na pracę, zamierzam stopniowo wymienić elementy aż osiągnę swój cel. A teraz czas na obiecane zdjęcia zdjęcia części na wadze: https://plus.google.com/photos/111392649548818164854/albums/5900152171509533905?banner=pwa oraz zdjęcia całości, mało ale było tyle komarów, że sie nie dało więcej: https://plus.google.com/photos/111392649548818164854/albums/5900153794975038673?banner=pwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Poszukaj innego siodła niż Tioga. Nawet producent zaleca wymianę co sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 siodła będę niebawem testował kilka ulic ode mnie mają do testów fizika i wtb więc na pewno coś wybiorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Nie wiem czy to tylko takie wrażenie, ale masz chyba nieco za długie przewody hamulcowe. Szczerze mówiąc to na wszystkim można zejść z wagi Chyba najlepiej będzie zacząć od rurek. Wymiana napędu da Ci dość mały zysk (mówię, o przerzutkach czy manetkach) jednak cena komponentów SRAMa jest dość wysoka, tak więc bardziej opłacalne, czy może mniej obciążające portfel będzie wymiana siodła czy sztycy. No kierownica do zejścia około 100g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 tak hamulcowe za długie bo były przystosowane do poprzedniego roweru i na pewno jak będę chciał skracać to kupię czarne przewody, ogólnie rower będzie czarny na czarnym rama też miała być czarna ale tyle zachodu z nią było, że aż trudno uwierzyć w taką historię. od poniedziałku biorę na testy siodełka fizika jeśli mój tyłek z żadnym się nie zaprzyjaźni wezmę coś z wtb. Następnie przyjdzie czas na rurki, po czym rower dostanie parę gramów gdyż wymienie tarcze hamulcowe i tu nie zamierzam oszczędzać to ważny elemt w rowerze więc będą tarzce shiamno sm rt 86 na przód 180 a na tyl 160. Prawdopodobnie od sierpnia będzie lekka stagnacja gdyż zainwestuje w koszyk na bidon, bidon, jakąś koszulkę ale w zimę zmiany ruszą pełną parą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Jeżeli jeździsz dookoła Warszawy i twierdzisz, że tutaj nie ma górek czyli jeździsz po szutrach i asfaltach a dodatkowo jesteś lekki, to tarcza 180mm nie będzie potrzebna. Sam waże tyle samo i nawet zastanawiam się nad 140mm z tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 jakiś miesiąc temu zastanawiał mnie zestaw 180/140 jestem ciekaw jak to się sprawuje i apropo górek pojechałem dzisiaj na bemowo gdzie odwiedziłem forty bema, zjechałem z kilku zjazdów na kilka górek wjechałem i w prównaniu do jazdy tam z epiconem momentami jest lepiej a momentami trochę gorzej. Przy podjazdach miodzio, wchodzi jak zły przy zjazdach trzeba uważać na schody ktore się tworzą z kamieni lub korzeni aczkolwiek zjazd nie był nerwowy tylko czasem troszkę wolniejszy natomiast dojazd asfaltami na to miejsce to inna bajka nic nie buja, czuć wszystko co się dzieje z rowerem kiedy lekko przód nie trzyma kiedy tył zaczyna tracić przyczepność, nie powiedziałem bym, że jest twardo a raczej sztywno i na razie podoba mi się nawet bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Pamiętając fajnego ściganta Rendzika liczyłem na coś w podobnym klimacie, ale niestety jak dla mnie wygląda strasznie pokracznie, może to kwestia sztywniaka, nie wiem. zastanawiał mnie zestaw 180/140 Przeczysz sobie, po co tarcza 180, jak rower z powodu widelca nie nadaje się w teren, w którym można by było wykorzystać potencjał takiego rozmiaru. Ba, ja 180 używam w rowerze do enduro i wcale nie widzę potrzeby stosowania większej. Aaa, pedały polecam zmienić, wagowo musiałbyś się trochę szarpnąć, żeby było przynajmniej porównywalnie, ale efektywność i bezpieczeństwo jest warte nawet tych 100g więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 wygład trochę się zmieni, też widziałem kobe rendzika były to pierwsze informacje jakie wyczytałem o tej ramie. Myślę, że gdy zniknie biały, do tego mam w planach pedały zatrzaszkowe, tu dojdzie jakieś 150gr nawet ponieważ planuję pedały time gdyż są delikatniejesze dla kolan od np spd. Dziękuje za komentarze, na pewno wezmę je pod uwagę chcąc coś wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 14 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 Jeśli chodzi o pedały, to w rozsądnych pieniądzach i dosyć korzystnie wagowo wypadają Look Quartz (mam, polecam) lub S-Track (nie miałem, więc się nie wypowiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 kilka zdjęć z dzisiejszej trasy https://plus.google.com/photos/111392649548818164854/albums/5902015485290093201?banner=pwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 21 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Ponieważ nie korzystałem w ogóle z zębatki 22z w korbie postanowiłem ją odkręcić. Aby trochę poprawić linię łańcucha dałem jedną podkładkę przy suporcie po stronie napędu zamiast dwóch. Rower schudł o 50g co w końcowym wyniku daje nam 9861g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2013 (edytowane) nadeszły zmiany, przyszedł amortyzator: Rock Shox Sid. Wagi przybędzie ale komfort jazdy wzrośnie zdecydowanie. Niedługo zdjęcia i może jakiś opis amortyzatora jak się sprawuje. Proszę jeszcze moderatora o przeniesieni roweru do działu MTB HT. Edytowane 23 Września 2013 przez czyzu6491 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Fork: (Widelec) Rock Shox Sid-1519g Frame: (Rama) Koba Racetool- 1346g Grips: (Gripy) Pro piankowe- 21g Handlebar: (Kierownica) Accent FAT&FLAT 600mm- 219g Headset: (Stery) Accent airplane 34mm- 93g Pedals: (Pedały) VP 196- 261 Seat: (Siodło) Scape active 5- 343g Seatpost: (Sztyca) RFR prolight mtb- 277g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Scape- 39g Spacers: (Podkładki pod mostek) BBB carbon (2cm+1cm)- 10g Starnut: (Gwiazdka) Waga razem ze sterami Stem: (Mostek) FSA os-190- 156g Top Cap: (Top cap) Accent airplane- 17g Brake (Front): (Hamulec przedni)Shimano SLX 675- 281g Brake (Rear): (Hamulec tylny)Shimano SLX 675- 305g Tarcza hamulcowa przód: Hayes 160mm- 115g Tarcza hamulcowa tył: Hayes 160mm- 116g Adapter przód: Shiamno - 39g Adapter tył: Shimano - 48g Śruby adapterów i zacisków: Waga razem z adapterami Cables: (Pancerze i linki) Clarks MTB teflon- 60g Cassette: (Kaseta) Sunrace Driven 9rz.- 275g Chain: (Łanńuch) Sunrace cnm99- 256g Crankset: (Korby) Shimano Deore FC-M590 44-32-22 - 874g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore m591- 160g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shiamno Deore m590- 284g Shifters: (Manetki) Shiamno Deore m590- 271g Suport: Shiamno SM-BB51 98g Skewers: (Zaciski koł) Novatec- 114g Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2.2(zwijana)- 607g Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2.2(zwijana)- 548g Tubes: (Dętki) Geax ultralite- 140+144=284g Wheel Front: (Koło przednie) 749 -Hub: (Piasta) Novatec 711 -Rim: (Obręcz) DT Swiss x430 -Spokes: (Szprychy) DT revolution 1.8 1.5 1.8 -Nipples: (Nyple) DT prolock 12mm -Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna Wheel Rear: (Koło tylne) 878g -Hub: (Piasta) Novatec 712 -Rim: (Obręcz) DT Swiss x430 -Spokes: (Szprychy)DT revolution 1.8 1.5 1.8 -Nipples: (Nyple)DT prolock 14mm -Rim tape: (Opaska) Taśma izolacyjna Suma:10638g Aktualna rozpiska Amortyzator spisuje sie świetnie a mnogość ustawień powala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.