Skocz do zawartości

[rama]Pęknięty Kross Level A8 2008


avacs

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Kolejny raz piszę do Was z problemem. Jak w temacie pękła mi rama. Dokładniej 3 pęknięcia w okolicy suportu. Zdjęcia dodam jutro jak tylko go umyję. Sprawa wygląda tak iż podczas jazdy słyszałem trzaski/stuki/puknięcia ale przekonany że suport jest na umarciu jeździłem aż go zajadę z zamiarem wymiany. Dziś korzystając z okazji odwiedziłem serwis. Taki przenośny ale nieważne akurat to. Wyraziłem swoje przypuszczenia, pan serwisant się przejechał i stwierdził że trzaski rzeczywiście są. Wyczyścił trochę okolice suportu i odsłonił pęknięcia. 

To wstęp. 

Moje pytania są następujące.

Wiem że rama nadaje się do wymiany. Ale czy można coś ugrać u producenta na gwarancji?

W książce gwarancyjnej jest zapis że "Firma KROSS udziela na zakupiony sprzęt gwarancji na okres 12 miesięcy od daty zakupu" Jednak z tego co słyszałem jest jakiś prawny zapis który mówi o tym że gwarancji powinno być 24 miesiące. 

Rower kupiony w styczniu 2012.

Czy to prawda, jeśli tak to czy Kross uzna mi gwarancję na podstawie tego paragrafu :)

Czy długość gwarancji to widzimisię producenta czy odgórny wymóg np. UE?

 

 

Mój rower to konkretnie ten ----> http://www.katalogrowerowy.pl/produkt.php?id_produktu=1118

Co prawda parę części było zmienione tj. siodełko i koła ale i tak rozchodzi się o ramę.

Napisano

Możesz powołać się na tzw. niezgodność towaru z umową (24 miesiące od zakupu). Nieraz lepiej powołać się na niezgodność towaru z umową nawet jeżeli towar objęty jest gwarancją (z niekorzystnymi zapisami). W zgłoszeniu warto zaznaczyć, że rama była używana zgodnie z warunkami zawartymi w gwarancji (czyli do jazdy rekreacyjnej) oraz powstałe uszkodzenie prawdopodobnie powstało wskutek wady materiałowej/konstrukcyjnej istniejącej już podczas zakupu (istnienie uszkodzenia w momencie zakupu jest kluczowe do pozytywnego rozpatrzenia sprawy). Więcej informacji na temat niezgodności towaru z umową można znaleźć w necie.

Napisano

Witam,

 

Kupilem krossa levela a 8 - 2012 rok jakos na koniec lutego 2013. Zrobilem nim 2000 km Dzis spakowalem 2 raz rower i wysylam zeby wymienili mi rame. Peka jak zapalka kolo sup[ortu. Maja mi teraz wymienic rame na ta z 2013 roku . Czekam az to zrobia peknie jeszcze raz to od razu pisze ze chce kase. nie chce  zkrossem miec juz nic wspolnego. Robia gowno ladnie pomalowane. Jak moża zrobic rame tak aby po zwyklym jezdzeniu pekla 2 razy w ciagu 2 tys km ? nie polecam szkoda nerwow

 

 

 

 

 

Możesz powołać się na tzw. niezgodność towaru z umową (24 miesiące od zakupu). Nieraz lepiej powołać się na niezgodność towaru z umową nawet jeżeli towar objęty jest gwarancją (z niekorzystnymi zapisami). W zgłoszeniu warto zaznaczyć, że rama była używana zgodnie z warunkami zawartymi w gwarancji (czyli do jazdy rekreacyjnej) oraz powstałe uszkodzenie prawdopodobnie powstało wskutek wady materiałowej/konstrukcyjnej istniejącej już podczas zakupu (istnienie uszkodzenia w momencie zakupu jest kluczowe do pozytywnego rozpatrzenia sprawy). Więcej informacji na temat niezgodności towaru z umową można znaleźć w necie.

 

Napisano

Niezgodność towaru z umową działa chyba inaczej. Chce kupić rower z rama 21 cali dostaje 19. Wtedy jeśli moje rozumowanie jest słuszne mogę go oddać na podstawie niezgodności towaru z umową. 

 

Mam zdjęcia pęknięć. https://plus.google.com/photos/112665239269617076465/albums/5900062543751275121

 

Czy da się i czy warto to pospawać? Miejsce jest dość narażone na działanie różnych sił i czy jazda na pospawanym będzie bezpieczna? Wcześniej jeździłem na popękanej ale nie wiedziałem że pęknięcia istnieją. Teraz trochę strach. 

 

Dudi353 nie pocieszasz

 

Napisano

Przepraszam, musiałem ;). Osobiście bym tego nie spawał. To miejsce najbardziej obciążone w rowerze podczas każdego  mocniejszego wciśnięcia pedałów. Za którymś razem gdyby spaw nie wytrzymał wylądowałbyś z korbą i suportem na ziemi, a siodełko wsunęłoby Ci się między pośladki (bardzo nieprzyjemne).

Napisano

 

Niezgodność towaru z umową działa chyba inaczej.

Mylisz się.

Producent z własnej woli i na własnych warunkach udziela ci gwarancji - może nie dać ci w ogóle. O twoje prawa konsumencie zadbał ustawodawca, nakładając na sprzedających 24 miesięczną odpowiedzialność. W każdej chwili, gdy wymaga tego sytuacja, możesz na tę ustawę się powołać (niezgodność towaru z umową) i nikt łaski Ci nie robi. Tak jak pisał kolega wyżej: nieraz (dość często) lepiej jest powołać się na ustawę, niż korzystać z gwarancji producenta.

Będą na pewno cię zbywać - nie daj się.

Napisano

Poczytać, przygotować sobie własne zgłoszenie reklamacyjne w dwóch kopiach, na obu złożyć podpis, o to samo poprosić w sklepie, jedną kopię wziąć ze sobą, zostawić rower i wyjść.

  • Mod Team
Napisano

kafman dobrze opisał jak to jest z niezgodnością towaru z umową. Gwarancja jest udzielana na wady POWSTAŁE w trakcie użytkowania sprzętu, na niezgodność towaru z umową powołujesz się jeśli wada, nawet ukryta, istniała od momentu zakupu. Rower bez problemu powinien wytrzymywać jazdę zgodną z zastosowaniem, a jak pęka to wada konstrukcyjna/materiałowa jest tego przyczyną. Czyli jak najbardziej podpada pod niezgodność towaru z umową. Jak Cie będą zbywać ( a to bardzo prawdopodobne) uderzaj do miejscowego rzecznika praw konsumenta.

Napisano

rozmawialem dzis z krossem. Pan z serwisu powiedzial ze gwarancji jest 24 miesiace a fakt ze w mojej karcie pisalo 12 miesiecy jest spowodowany stara karta. Tak wiec dzis ide do sklepu gdzie go kupilem i wysylam do producenta. Kross jest przezemnie skreslony, jesli dostane nowa rama to ja sprzedaje i prawdopodobnie przechodze na fs. Na poczatku skromnie. Jakis full do xc. Trzymajcie kciuki

Napisano

Ludzie nie kupujcie tego zlomu. Na rynku jest tyle sprawdzonych firm, ktore wlasciwie tworzyly historie rowerow. Napalacie sie na osprzet o grupe wyzej a dostajecie rower na ktorym i tak nie da sie jezdzic. Walcz z tymi badziewiakami i opisz postepy sprawy by wszyscy wiedzieli. To na pewno pomoze innym.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

tak wiec po czasie milczenia okazuje sie ze tak kross wymieni mi rame ale na level a4 z tego lub zeszlego roku. Zalezy jaki wybiore kolor. Wszystkie inne ramy podobno juz im "wyszly". Moge zarzadac jakiejs rekompensaty z racji downgrade ramy o 4 "poziomy" nizej? Kwestia jest tez taka ze a4 jest oznaczone jako "race" a aktualne a8 jako "race pro". Jutro mnie czeka rozmowa z rzecznikiem praw konsumenta ale chcialbym zapytac was o zadnie.

 

 

pozdrawiam

Napisano

lepiej zarządaj pieniędzy, za ramę, żebyś później nie miał wątpliwej przyjemności kolejnych wymian ;) Za tą kasę, można już dosyć sensowną konstrukcję kupić :D

Napisano

Tak. Muszą wymienić na taką samą. Takim tokiem myślenia powinni wymienić na ramę o takim samym przebiegu, wyglądzie itp ale nie popękaną. Jest to technicznie niemożliwe (chociażby że ja sam dokładnego przebiegu nie znam). Więc muszą dać nową o na takim samym poziomie.  

Napisano

Nie idz na to!! Maja dac Ci taka sama rame, wiec A8 albo lepsza. Nie moga proponowac nizszego modelu i roczniki nie maja tu nic do rzeczy. To znowu jakis !@#$ polisz biznes.

Jak widac, Kross szuka frajerow, budujac tym sobie znakomity imejdz :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

ramy level a 8 z 2012 i 2013 pękają jak zapałki . Własnie to przerabiam wkrótce będę sie domagał zwrotu pieniędzy bo nie mam juz siły do tego złomu. Dopiero od przyszlego sezonu ramy będa mialy poprawki, odradzam krosyy levele !!1

Napisano

Ja mam 2 rowery tylko jeden z rocznika 2011 Kross Trans pacyfic nie mam z nim żadnych problemów oraz Hexagona X2 2013  0 jakich kol wiek wad :D Jestem zadowolony z tej firmy ale z  tego co widzę to modele A mają jakieś wadliwe te ramy :/ Pozdrawiam 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...