Skocz do zawartości

[Rower]Naprawiac stary czy kupic nowy?

mkiggy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Połknąłem bakcyla rowerowego i od jakiegoś czasu staram się sporo kręcić.

Ostatnimi czasy moja druga ładniejsza połowa też stwierdziła że pojeździ ze mną czasami. Więc postanowiłem zregenerować jej rower który stał w garażu. Ponieważ póki co jestem zielony w temacie sprzętu oddałem go do serwisu w moim mieście. Jest to jakaś hipermarketowa maszyna o nazwie Longway. Ja wiem tyle że na pewno trzeba wymienić opony i dętki. Reszte myślałem że wystarczy poregulować tu i ówdzie posmarować i dalej w drogę. Z serwisu przyszło info co trzeba zrobić:

- opony dętki

- kaseta wolnobieg wymiana

- napęd z przodu wymiana

- suport wymiana

- całe olinkowanie wymiana

- łańcuch wymiana

- manetki przerzutek hamulców wymiana.

I ewentualnie to co wyjdzie jeszcze w praniu.

Koszt ok. 400-450.

Jak dla mnie to sporo za dużo tym bardziej że rower ma służyć jedynie czasami do rekreacyjnych krótkich przejażdżek raczej drogami utwardzonymi, czasami wypad do sklepu i tyle. Warto inwestować aż tyle tym bardziej że to rower raczej z cyklu no name czy lepiej kupić coś nowego?

Przeglądałem alledrogo i jestem multum rowerów w takiej cenie. Jakieś kellys lazaro itp. Widzialem również Jubilata składaka made by romet co mnie niezmiernie dziwiło w cenie chyba około 300 za nowy.

Może to być rower typu miejskiego, v brakei będą ok, amortyzatory nie potrzebne, rower może być jednobiegowy raczej bo przeżucanie biegów wydaje mi się że będzie too complicated.

Proszę o poradę co robić - inwestować w starego gruchota vzy dać sobie spokój i kupić coś nowego? Jeśli tak to proszę o jakieś interesujące oferty. Budżet powiedzmy max 600 pln.

A może tylko wymienić ogumienie i dać jeździć?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

Napisano

Kands STV700 albo lazaro integral v1 - najtańsze sensowne crossy - wybierz coś z nich - to, co będzie tańsze bo wielkich różnic nie ma.