BozgiPL Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Witam wszystkich chciałbym złożyć rower na ramie PEAK Accent za nie duże pieniadze przygotowałem spis cześci które chciałbym żeby się znalazły w moim rowerze oto one. RAMA: Peak Accent 600zl. WIDELEC: SR SUNTORA XCR (pod tarcze) 140zl. HAMULCE: Hamulce tarczowe SHIMANO BR-M395 DISC 189zl. KOŁA: JOYTECH O/MACH 1 (piasty w zestawie) 179zl. TARCZE: AVID 160mm G2 CS Clean Sweep 40zl OPONY: Dębica (mam w piwnicy ale nie pamietam modelu) 50zl. SIODŁO: Selle Italia X2 40zl. SZTYCA: 27,2 KROSS 300mm 24zl. MOSTEK: ASTON EA50 25zl. KIEROWNICA: AMOEBA BORLA COMFORT 54zl. KORBA: SHIMANO ACERA FC-M361 99zl PRZERZUTKI: przód: Shimano Alivio tył: Shimano Deore 150zl MANETKI: Shimano Alivio SL-M430 3x9rz. 100zl PEDAŁY: Merida Alu. 30zl. Cena: 1720z+ dodatkowe wydatki= 1750zl Prosiłbym o wyrozumiałość ponieważ jestem początkujący oraz o pomoc wyborze cześci.
Piehursson Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 kierownica wymieniona przez Ciebie gryzie się z mostkiem, Kiera ma średnicę 25,4 a mostek mocowanie 31,8, musisz zmienić albo jedno albo drugie brakuje mi w całym zestawie kasety, łańcucha i chociażby chwytów czy zacisków stery są w komplecie z ramą? p.s. przeczytaj regulamin i zmień temat bo poleci do kosza
dovectra Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 PEDAŁA: -y opony dębica sobie odpuść bo na tym nie trzeba oszczędzać
lesieque Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Tak jak Piehursson zauważył brakuje sporo części. Kaseta, chyba suportu, zakładam, że zaciski piast są w zestawie z kołami, więc to odpada, ale przydało by się jakoś zamocowac sztycę Chwyty też fajnie mieć, dla większego komfortu, po za tym jakieś dętki, albo stery? Rama jest raczej kupowana goła i z tego co się orientuje nie ma w zestawie sterów czy zacisku sztycy.Po za tym, to dział w którym prezentujesz swój rower, każdy z nas mógłby w tym dziale zaprezentować "swojego" speca na XX1, hamplach R1 i carbonowych szytkach
Mod Team Pixon Napisano 12 Lipca 2013 Mod Team Napisano 12 Lipca 2013 Brakuje również linek i pancerzy, suportu. W tym rowerze jest pełno dziur. Projekt na pewno przekroczy 2000 zł. Bo jak skompletujesz wszystkie części to się okażę że jeszcze będziesz musiał oddać to komuś do poskładania. Edytowałem Ci nazwę tematu oraz przeniosłem temat do odpowiedniego działu.
qrczakzul Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Nie zdziw się jak 3 kawałki pękną Kumpel trochę lepszy osprzęt włożył w niego i ponad 5 go wyszło
Schwefel Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Składasz po taniości a wyszła całkiem konkretna sumka. Imho lepiej poszukać gotowca albo używkę, bo to co wybrałeś to słabizna odstająca od ramy.
shortee Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Oprócz tego co wyżej. Na pewno brakuje jeszcze podkładek pod mostek, gwiazdki, dekielka, śrubek do tarcz. Pierdoły ale też kosztują.
MokryxD Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Z tego co jeszcze widzę to hamulec jest policzony jeden, a nie dwa.
Fenthin Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Podobnie sprawa wygląda z tarczami. Bardzo słabe podejście do projektu. Odpal sobie Excela, wypisz wszystkie potrzebne Ci elementy i narzędzia, ich ceny, zastanów się, czy za te pieniądze nie dostaniesz sensowniejszego gotowca i dopiero wtedy zabieraj się za wydawanie pieniędzy.
mordorr Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 To ja dodam jeszcze, ze sztyca w peaku juest 31.6 - wiec dolicz jeszcze nową sztycę
robertrobert1 Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 Mogę potwierdzić powyższe komentarze. Na dobrej ramie warto złożyć dobry rower. Można uzyskać to w dwojaki sposób Na nowych częściach ale wówczas koszt będzie wyższy od sklepowego Na częściach nowych i używanych. Opcji trzeciej czyli składania tylko na częściach używanych nie proponuję bo to także na dłuższą metę droga metoda. I tak w opcji nr 2 musisz części podzielić na części które szybko się zużywają i wówczas warto aby one były nowe. Do takich części zaliczyłbym... łańcuch, kasetę, pełne koła, środek suportu, stery, linki, pancerze, przerzutkę przednią, chwyty są długowieczne i wówczas śmiało można je kupować na rynku wtórnym. Do takich części zaliczyłbym...kierownicę, mostek, sztyce, korby, pedały, zaciski, siodełko, przerzutkę tylną, manetki, hamulce, amortyzator. W ty miejscu, aby uprzedzić aptekarzy i czepialskich, muszę uściślić fakt iż w systemach hamulcowych zużywają się tarcze czy klocki a nie klamki czy zaciski, a w korbach zużywają głownie tarcze. Bazując na powyższym możesz złożyć rower średniej klasy dysponując niskim budżetem, który w miarę zużywania się części będziesz mógł sukcesywnie upgradować do klasy średnio-wysokiej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.