jogi109 Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 Witajcie. Ostatnio napisałem tutaj temat o wymianie sprężyny na amortyzator w tym rowerze- http://www.decathlon.pl/original-7-id_8165505.html Wiele osób, szczególnie w sklepach rowerowych (?) odradzało mi jakieś inwestycje i plany związane z tym rowerem, a raczej ramą (gdyż na niej w tym poście skupimy uwagę). Sprawa wygląda następująco-rower, jako że jest z półki niskiej, zbudowany jest na najtańszych podzespołach, ale znaczna większość jest brandowana marką Shimano. na razie jest w bardzo dobrym stanie, przeszedł przegląd, ma 3 lata, przejechane +/- 2000km. Dodam jeszcze, że nie wiadomo czemu, niesamowicie lubię mojego bicykla! Patrząc przyszłościowo, rower potrzebny będzie mi do kilku głównych celów: -środek transportu-czyli lokalne sprawne przemieszczanie się po mieście -jakieś "wożenie się" z kumplami po mieście :PP -jazda na czas, na wytrzymałość, dla kondycji i sportowności około 30-50 km, no w przyszłości pewnie dalej -jakieś tam wycieczki do lasu Ale załóżmy, że głównie szosa. Myślałem już o składaniu nowego roweru, wtedy rama jak i widelec to byłyby (prawdopodobnie) Accent one-x - czyli "na sztywno" I teraz wracając, skoro mam już ramę, to po co kupować nową? Wymienię tragiczną w użytkowaniu sprężynę na amortyzator z blokadą-podejście uniwersalne-miasto, teren amortyzator odblokowany, szosa na czas, amortyzator zablokowany. Układ zawieszenia jest na "łożyskach" ciernych, ale rozebrałem go i przesmarowałem miejsca tarcia, przez co układ chodzi naprawde przyzwoicie! Podobnie zrobiłbym z widelcem. Jakiś nie najdroższy amorek z blokadą, zastosowanie podobne do powyższego. Czyli największe przeróbki mamy za sobą. No i z biegiem czasu wymieniałbym kolejne podzespoły na jakościowo znacznie wyższe. Przewaga takiej "zmiany" roweru to korzystna dla mnie rozpiętość w czasie, gdyż nie uzbieram łatwo takiej gotówki. Co otrzymam? Uniwersalny rower, nadający się na szosę, jaki i w bardzo lekki teren, który nie będzie mnie dużo kosztował "na raz". Pytanie teraz, jak wyjdę na tym finansowo? Sam amortyzator, zakładając że używany i z blokadą, to koszt co najmniej 300 zł. Widelec też jakieś 400zł. Proszę wyrażać swoje zdanie i opinie na temat moich założeń, tylko proszę popierać ję jakimiś sensownymi argumentami. Liczę na odzew i wsparcie z waszej strony. Pozdrawiam Michał.
Rulez Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 Raczej nie widzę przed nim przyszłości, nastawiał bym się na kółka 28" ... nie mogłeś od razu brać : http://www.decathlon.pl/riverside-3-mski-id_8202746.html
jogi109 Napisano 11 Lipca 2013 Autor Napisano 11 Lipca 2013 To jest rozmiar L-koła 700c : ) No właśnie żałuję teraz, ale to był strasznie pochopny i zbyt natychmiastowy zakup wymuszony przez moją mamę, a poza tym był znacznie młodszy i całkowicie nie obeznany w temacie. Wziąłem, bo "amortyzator" pod tyłkiem... -.-
Kranczi Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Wypucuj go, nasmaruj i sprzedaj. Uzbieraj na (przykladowo) dobrego Unibika Evolution i nic nie bedziesz musial przerabiać. Za 1700zl dobry tez jest Trek 3900 o ile die nie myle.. Co do szosówki to kupujesz (jak sie fabryczne zużyją) Coninentalr albo Schwalbe super sam'y i śmigasz
jasinski21444 Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 @up Po co mu na szose rower mtb ? Wg mnie cross/trekking byłby tu idealny . Sprzedaj tego i kup coś lepszego bo moin zdaniem inwestycja w ten rower jest bez sensu .
jogi109 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Napisano 12 Lipca 2013 Ktos tu wspomniał o MTB-sam producent informuje, że rower nie nadaje sie w teren. To jest taka jakby wygodniejsza wersja cross. I o cos takiego mi właściwie chodzi! Bo będzie miekko pod tyłkiem, a w razie potrzeby szybszej jazdy mozna zablokować. Co do roweru za 1700 zl-czy to nie bedzie to samo tylko bez tej sprezyny, i na 24 biegowej kasecie? Chodzi mi o to, czy to jest dobry pomysł z taką amortyzacja, która można w kazdej chwili zablokować? Bo za ile mógłbym go sprzedać? Wyglada i jeździ jak nowy, z 600 zł?
Rulez Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Jeśli masz tam koła 28" to możesz jednak pomyśleć nad tłumikiem powietrznym z blokadą, tylko sprawdź ile faktycznie wynosi długość montażowa obecnego.
jogi109 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Napisano 12 Lipca 2013 Czyli z tego co napisłeś wynika, że jednak warto mieć takiego "rodzynka" wśród rowerów, który wygląda jak mieszanka MTB z crossem a jeździ sie na nim bardzo wygodnie ? : D Plusem nie kupowania gotowego dobrego roweru, a ulepszania tego jest to, że sobie mogę modernizować po kolei, a do tego jak chce miec lepsze przerzutki, i gorsze hamulce to nie ma problemu. (lub na odwrót ; ) )
Rulez Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Na pewno zawieszenie przydaje się na jakichś polnych/szutrowych drogach, i zawsze kiedy chcesz mieć miękko ...
Kranczi Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 @jasinski21444A no po to że trekkingowym ciężko mu będzie przejechać przez 1km lasu a takiego Evolutiona/Krossa Level A2 ma uniwersalnego. Sam dziś złożyłem Krossa Levela A2 i jestem zachwycony.Pozdrawiam
jogi109 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Napisano 12 Lipca 2013 Trekkingowego roweru nie bierzemy pod uwage. Torby, bagażniki i mocne oświetlenie mnie nie interesuje. Bardziej cross, i tu pytanie czy taki original 7 na damperze, porządnym amorku z przodu i markowym osprzęcie to dobry pomysł.
Kranczi Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Kup Crossa nie za dobrego żeby nie przesadzić i wstaw nowe siodło, amorki i przerzutki. W miarę czasu jakieś porządne opony i tyle. Zobaczysz, będzie dobrze. Co do kasety to zmien na dziewiątke i wstaw Alivio albo Deore.
Kranczi Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 @up To lepiej aby kupił sobie cos wygodniejszego od tego pseudo roweru, prawda? Jak bardzo chce wymieniać to conajwyżej to co napisałem wyżej. Nie ma co jeśli chodzi o ramę, a jak ją bardzo chce to zamiast czegoś bo nie ma sensu ładowania w niego takiej kasy, lepiej foloyc 6 stów i mieć cos nowszego i na lepszym osprzecie. pozdrawiam
jogi109 Napisano 13 Lipca 2013 Autor Napisano 13 Lipca 2013 A co jest nie tak z tą ramą? Jak mi powiedzieli w sklepie rowerowym, że rama jest nie warta inwestycji, zapytałem dlaczego, odpowiedzi nie otrzymałem. Tylko jakąś dziwną, skrzywioną minę ; )
Rulez Napisano 13 Lipca 2013 Napisano 13 Lipca 2013 To jest komfortowy rower crossowy, wygląd ramy nic nie zmienia, jeśli komuś się nie podoba to jego problem, jeśli rama jest prawidłowo dopasowana i chcesz komfortowo jeździć to śmiało możesz w nią zainwestować.
jogi109 Napisano 19 Lipca 2013 Autor Napisano 19 Lipca 2013 Mam takie pytanie techniczne, które dość mnie intryguje. Czy rower zbudowany na ramie przełajowej i widelcu Accent cx-one będzie rowerem uniwersalnym? Załóżmy, że głównie będzie używany do jazdy sportowej(nie zawodniczej) po szosie, ale będzie musiał dać rade w jakimś lesie, na polnej drodze itp. Do tego, będzie codziennie używany do dojazdu do pracy, "wycieczek" na zakupy i poruszania się po mieście. W wiekszosci przypadków w internecie, mowa jest o używaniu tej ramy w zimie, w zawodach, lub w zimowych zawodach : D. Ja pytam o jego głównie wiosenno-letnio-jesienne zastosowanie. Rozumiem, że to zależy głównie od osprzętu, ale chodzi mi o geometrię ramy, pozycję na niej itp. rzeczy. Dodam jeszcze tylko, że wycofalem sie z jakis inwestycji w tego B'twin. gdzyz jest on za ciezkim dla mnie rowerem, i koszty eksploatacji dampera moga być duze.
Kranczi Napisano 19 Lipca 2013 Napisano 19 Lipca 2013 Mam takie pytanie techniczne, które dość mnie intryguje. Czy rower zbudowany na ramie przełajowej i widelcu Accent cx-one będzie rowerem uniwersalnym? Załóżmy, że głównie będzie używany do jazdy sportowej(nie zawodniczej) po szosie, ale będzie musiał dać rade w jakimś lesie, na polnej drodze itp. Do tego, będzie codziennie używany do dojazdu do pracy, "wycieczek" na zakupy i poruszania się po mieście. W wiekszosci przypadków w internecie, mowa jest o używaniu tej ramy w zimie, w zawodach, lub w zimowych zawodach : D. Ja pytam o jego głównie wiosenno-letnio-jesienne zastosowanie. Rozumiem, że to zależy głównie od osprzętu, ale chodzi mi o geometrię ramy, pozycję na niej itp. rzeczy. Dodam jeszcze tylko, że wycofalem sie z jakis inwestycji w tego B'twin. gdzyz jest on za ciezkim dla mnie rowerem, i koszty eksploatacji dampera moga być duze. Moze byc okej, raczje nie widze problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.