Skocz do zawartości

[rower]Czy warto ulepszać/inwestować? - B'Twin original 7


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie. Ostatnio napisałem tutaj temat o wymianie sprężyny na amortyzator w tym rowerze- http://www.decathlon.pl/original-7-id_8165505.html Wiele osób, szczególnie w sklepach rowerowych (?) odradzało mi jakieś inwestycje i plany związane z tym rowerem, a raczej ramą (gdyż na niej w tym poście skupimy uwagę). Sprawa wygląda następująco-rower, jako że jest z półki niskiej, zbudowany jest na najtańszych podzespołach, ale znaczna większość jest brandowana marką Shimano. na razie jest w bardzo dobrym stanie, przeszedł przegląd, ma 3 lata, przejechane +/- 2000km. Dodam jeszcze, że nie wiadomo czemu, niesamowicie lubię mojego bicykla!

Patrząc przyszłościowo, rower potrzebny będzie mi do kilku głównych celów:

-środek transportu-czyli lokalne sprawne przemieszczanie się po mieście

-jakieś "wożenie się" z kumplami po mieście :PP

-jazda na czas, na wytrzymałość, dla kondycji i sportowności około 30-50 km, no w przyszłości pewnie dalej

-jakieś tam wycieczki do lasu

Ale załóżmy, że głównie szosa.

Myślałem już o składaniu nowego roweru, wtedy rama jak i widelec to byłyby (prawdopodobnie) Accent one-x - czyli "na sztywno"

I teraz wracając, skoro mam już ramę, to po co kupować nową? Wymienię tragiczną w użytkowaniu sprężynę na amortyzator z blokadą-podejście uniwersalne-miasto, teren amortyzator odblokowany, szosa na czas, amortyzator zablokowany. Układ zawieszenia jest na "łożyskach" ciernych, ale rozebrałem go i przesmarowałem miejsca tarcia, przez co układ chodzi naprawde przyzwoicie! Podobnie zrobiłbym z widelcem. Jakiś nie najdroższy amorek z blokadą, zastosowanie podobne do powyższego. Czyli największe przeróbki mamy za sobą. No i z biegiem czasu wymieniałbym kolejne podzespoły na jakościowo znacznie wyższe. Przewaga takiej "zmiany" roweru to korzystna dla mnie rozpiętość w czasie, gdyż nie uzbieram łatwo takiej gotówki.

Co otrzymam? Uniwersalny rower, nadający się na szosę, jaki i w bardzo lekki teren, który nie będzie mnie dużo kosztował "na raz". Pytanie teraz, jak wyjdę na tym finansowo? Sam amortyzator, zakładając że używany i z blokadą, to koszt co najmniej 300 zł. Widelec też jakieś 400zł.

Proszę wyrażać swoje zdanie i opinie na temat moich założeń, tylko proszę popierać ję jakimiś sensownymi argumentami. Liczę na odzew i wsparcie z waszej strony.

Pozdrawiam Michał.

 

Napisano

To jest rozmiar L-koła 700c : )

No właśnie żałuję teraz, ale to był strasznie pochopny i zbyt natychmiastowy zakup wymuszony przez moją mamę, a poza tym był znacznie młodszy i całkowicie nie obeznany w temacie. Wziąłem, bo "amortyzator" pod tyłkiem... -.-

Napisano

Wypucuj go, nasmaruj i sprzedaj. Uzbieraj na (przykladowo) dobrego Unibika Evolution i nic nie bedziesz musial przerabiać. Za 1700zl dobry tez jest Trek 3900 o ile die nie myle..

Co do szosówki to kupujesz (jak sie fabryczne zużyją) Coninentalr albo Schwalbe super sam'y i śmigasz ;) 

Napisano

Ktos tu wspomniał o MTB-sam producent informuje, że rower nie nadaje sie w teren. To jest taka jakby wygodniejsza wersja cross. I o cos takiego mi właściwie chodzi! Bo będzie miekko pod tyłkiem, a w razie potrzeby szybszej jazdy mozna zablokować. Co do roweru za 1700 zl-czy to nie bedzie to samo tylko bez tej sprezyny, i na 24 biegowej kasecie? Chodzi mi o to, czy to jest dobry pomysł z taką amortyzacja, która można w kazdej chwili zablokować?

Bo za ile mógłbym go sprzedać? Wyglada i jeździ jak nowy, z 600 zł?

Napisano

Jeśli masz tam koła 28" to możesz jednak pomyśleć nad tłumikiem powietrznym z blokadą, tylko sprawdź ile faktycznie wynosi długość montażowa obecnego.

Napisano

Czyli z tego co napisłeś wynika, że jednak warto mieć takiego "rodzynka" wśród rowerów, który wygląda jak mieszanka MTB z crossem a jeździ sie na nim bardzo wygodnie ? : D

Plusem nie kupowania gotowego dobrego roweru, a ulepszania tego jest to, że sobie mogę modernizować po kolei, a do tego jak chce miec lepsze przerzutki, i gorsze hamulce to nie ma problemu. (lub na odwrót ; ) )

Napisano

Na pewno zawieszenie przydaje się na jakichś polnych/szutrowych drogach, i zawsze kiedy chcesz mieć miękko ...

Napisano

@jasinski21444

A no po to że trekkingowym ciężko mu będzie przejechać przez 1km lasu a takiego Evolutiona/Krossa Level A2 ma uniwersalnego. Sam dziś złożyłem Krossa Levela A2 i jestem zachwycony.

Pozdrawiam

Napisano

Trekkingowego roweru nie bierzemy pod uwage. Torby, bagażniki i mocne oświetlenie mnie nie interesuje. Bardziej cross, i tu pytanie czy taki original 7 na damperze, porządnym amorku z przodu i markowym osprzęcie to dobry pomysł.

Napisano

Kup Crossa nie za dobrego żeby nie przesadzić i wstaw nowe siodło, amorki i przerzutki. W miarę czasu jakieś porządne opony i tyle. Zobaczysz, będzie dobrze. Co do kasety to zmien na dziewiątke i wstaw Alivio albo Deore.

Napisano

@up To lepiej aby kupił sobie cos wygodniejszego od tego pseudo roweru, prawda? Jak bardzo chce wymieniać to conajwyżej to co napisałem wyżej. Nie ma co jeśli chodzi o ramę, a jak ją bardzo chce to zamiast czegoś bo nie ma sensu ładowania w niego takiej kasy, lepiej foloyc 6 stów i mieć cos nowszego i na lepszym osprzecie.

 

pozdrawiam

Napisano

A co jest  nie tak z tą ramą? Jak mi powiedzieli w sklepie rowerowym, że rama jest nie warta inwestycji, zapytałem dlaczego, odpowiedzi nie otrzymałem. Tylko jakąś dziwną, skrzywioną minę ; )

Napisano

To jest komfortowy rower crossowy, wygląd ramy nic nie zmienia, jeśli komuś się nie podoba to jego problem, jeśli rama jest prawidłowo dopasowana i chcesz komfortowo jeździć to śmiało możesz w nią zainwestować.

Napisano

Mam takie pytanie techniczne, które dość mnie intryguje. Czy rower zbudowany na ramie przełajowej i widelcu Accent cx-one będzie rowerem uniwersalnym? Załóżmy, że głównie będzie używany do jazdy sportowej(nie zawodniczej) po szosie, ale będzie musiał dać rade w jakimś lesie, na polnej drodze itp. Do tego, będzie codziennie używany do dojazdu do pracy, "wycieczek" na zakupy i poruszania się po mieście. W wiekszosci przypadków w internecie, mowa jest o używaniu tej ramy w zimie, w zawodach, lub w zimowych zawodach : D. Ja pytam o jego głównie wiosenno-letnio-jesienne zastosowanie. Rozumiem, że to zależy głównie od osprzętu, ale chodzi mi o geometrię ramy, pozycję na niej itp. rzeczy.

Dodam jeszcze tylko, że wycofalem sie z jakis inwestycji w tego B'twin. gdzyz jest on za ciezkim dla mnie rowerem, i koszty eksploatacji dampera moga być duze.

Napisano

Mam takie pytanie techniczne, które dość mnie intryguje. Czy rower zbudowany na ramie przełajowej i widelcu Accent cx-one będzie rowerem uniwersalnym? Załóżmy, że głównie będzie używany do jazdy sportowej(nie zawodniczej) po szosie, ale będzie musiał dać rade w jakimś lesie, na polnej drodze itp. Do tego, będzie codziennie używany do dojazdu do pracy, "wycieczek" na zakupy i poruszania się po mieście. W wiekszosci przypadków w internecie, mowa jest o używaniu tej ramy w zimie, w zawodach, lub w zimowych zawodach : D. Ja pytam o jego głównie wiosenno-letnio-jesienne zastosowanie. Rozumiem, że to zależy głównie od osprzętu, ale chodzi mi o geometrię ramy, pozycję na niej itp. rzeczy.

Dodam jeszcze tylko, że wycofalem sie z jakis inwestycji w tego B'twin. gdzyz jest on za ciezkim dla mnie rowerem, i koszty eksploatacji dampera moga być duze.

 

Moze byc okej, raczje nie widze problemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...