Skocz do zawartości

[zakup] prośba o pomoc przy zakupie - okazja?


Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

mam ogromna prosbe, szukam opinii na temat roweru Hexagon V2. Mam okazja kupic go za 480 zl. uzywany 1,5 roczny, podobno malo uzywany. Czy za taka cene warto i oplaca sie? :) Nie znam sie na tym zbytnio, wiec dlatego tutaj postanowilam zapytac :) Bardzo lubie jezdzic na rowerze i to energicznie, dlatego potrzebny mi w miare dobry sprzet i w bardzo rozsadnej cenie :)

post-167191-0-06369700-1373567857_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, bede miala mozliwosc zobaczenia go przed zakupem, a nawet zrobic jazde probna :) ale mozefaktycznie to nie jest okazja... 

2i regulaminu

 

 
A jakiej firmy rowery polecacie? NIe chodzi o profesjonalne no i w mocno przystepnej cenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdzić stan wizualny. Czy nie ma rdzy, obić, pęknięć..

 

Po drugie sprawdzić luzy na suporcie, kołach, sterach itd.

 

Po trzecie sprawdzić napęd, czy cicho chodzi, czy wszystkie biegi działają, czy nie jest zużyty itd.

 

Ogumienie, czy nie jest popękane po bokach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Droga Mileno ;) przede wszystkim jak wielkim funduszem rowerowym dysponujesz, wnioskując z oferty raczej skąpym. Wiadomo kobiety kupują bardziej wzrokowo, jak coś jest ładne to sie nadaje :D

 

W takim rowerze warto zwrócić uwagę na wagę poprzedniego jeźdźca, dlatego że tylne koło oparte jest o rozwiązanie z lat 50' czyli wolnobieg, który ma swoje graniczenia i jeżeli rower był pod ciężką osobą oś koła może być do wymiany.

Stan opon to standard, na to sie zwykle zwraca uwagę, natomiast zerknij czy łańcuch jest suchy, piszczy czy może jest nasmarowany.

 

Ogólnie nic nie powinno trzeszczeć, skwierczeć, szumieć, rower powinien jechać cicho i tylko powinien być słyszalny szum opon. 

 

I na koniec niewielka sprawa porządkowa, poczytaj regulamin żebym nie musiał poprawiać każdego postu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może w punktach co powinnaś zrobić:

  1. przed jazdą:
  • jak koledzy wyżej - sprawdź stan opon - czy nie są popękane, starte na gładko;
  • stan kół - trzymając koło poruszaj na boki, sprawdzisz czy nie ma luzów;
  • stan suportu - trzymając za pedał poruszaj korbą czy nie ma luzów;
  • regulacje i stan napędu - zakręć korbą i zmieniaj biegi - każdy ruch manetką powinien łączyć się ze zmianą zębatki zarówno z przodu jak i z tyłu;
  • ogólny stan roweru, czyli jak koledzy wspomnieli czy nie ma rdzy na łańcuchu (ogólnie powinien być czysty, w kolorze metalu, lekko wilgotny od smaru), rdzy na zębatkach, wgnieceń w ramie, mocnych zarysować itp.
  • stan sterów czyli łożysk w ramie pod kierownicą - zaciśnij klamkę przedniego hamulca i spróbuj przesunąć rower do przodu i do tyłu - jak jest luz to stery trzeba przynamniej dokręcić;
  • stan amortyzatora - naciśnij mocno na kierownicę w dół aby sprawdzić czy amortyzator ugina się i powraca.

   2. W czasie jazdy:

  • hamulce - czy działają, a rower łatwo i szybko zatrzymuje się;
  • stan napędu - czy zmieniając biegi manetkami łańcuch także wskakuje na zębatki;
  • pracę amortyzatora na nierównościach, np. przy zjeżdżaniu z krawężnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To może w punktach co powinnaś zrobić:

  1. przed jazdą:
  • jak koledzy wyżej - sprawdź stan opon - czy nie są popękane, starte na gładko;
  • stan kół - trzymając koło poruszaj na boki, sprawdzisz czy nie ma luzów;
  • stan suportu - trzymając za pedał poruszaj korbą czy nie ma luzów;
  • regulacje i stan napędu - zakręć korbą i zmieniaj biegi - każdy ruch manetką powinien łączyć się ze zmianą zębatki zarówno z przodu jak i z tyłu;
  • ogólny stan roweru, czyli jak koledzy wspomnieli czy nie ma rdzy na łańcuchu (ogólnie powinien być czysty, w kolorze metalu, lekko wilgotny od smaru), rdzy na zębatkach, wgnieceń w ramie, mocnych zarysować itp.
  • stan sterów czyli łożysk w ramie pod kierownicą - zaciśnij klamkę przedniego hamulca i spróbuj przesunąć rower do przodu i do tyłu - jak jest luz to stery trzeba przynamniej dokręcić;
  • stan amortyzatora - naciśnij mocno na kierownicę w dół aby sprawdzić czy amortyzator ugina się i powraca.

   2. W czasie jazdy:

  • hamulce - czy działają, a rower łatwo i szybko zatrzymuje się;
  • stan napędu - czy zmieniając biegi manetkami łańcuch także wskakuje na zębatki;
  • pracę amortyzatora na nierównościach, np. przy zjeżdżaniu z krawężnika.

Mogę podłączyć się pod dyskusję. Też szukam roweru - budżet do 2500 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Mileno ;) przede wszystkim jak wielkim funduszem rowerowym dysponujesz, wnioskując z oferty raczej skąpym. Wiadomo kobiety kupują bardziej wzrokowo, jak coś jest ładne to sie nadaje :D

 

W takim rowerze warto zwrócić uwagę na wagę poprzedniego jeźdźca, dlatego że tylne koło oparte jest o rozwiązanie z lat 50' czyli wolnobieg, który ma swoje graniczenia i jeżeli rower był pod ciężką osobą oś koła może być do wymiany.

Stan opon to standard, na to sie zwykle zwraca uwagę, natomiast zerknij czy łańcuch jest suchy, piszczy czy może jest nasmarowany.

 

Ogólnie nic nie powinno trzeszczeć, skwierczeć, szumieć, rower powinien jechać cicho i tylko powinien być słyszalny szum opon. 

 

I na koniec niewielka sprawa porządkowa, poczytaj regulamin żebym nie musiał poprawiać każdego postu :P

 

Dziekuje za podpowiedzi :) Drogi Puklus zachecam Cie do tego, zeby nie myslec stereotypowo :) Gdyby chodzilo tylko o kolor nie trafilabym na forum z moim pytaniem! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...