aaaduniaaa Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Czy jest możliwa wymiana tylnego koła z 26x2 na koło 700x23? Chodzi o to, iż kupiłam rower z kołami 26x2, a chciałabym wymienić je na koła 700x23. Przepraszam za mało fachowe pytanie, ale jestem "zielona" jeśli chodzi o sprawy techniczne związane z rowerami, a potrzebuje opinii osób, które się na tym znają.
seraph Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Technicznie jeżeli masz tarczowe hamulce to raczej problemu nie będzie. W ramę powinny się zmieścić, ale po co? Jeżeli to rower MTB to jego geometria nie nadaję się pod takie duże koła i jazdę po szosie. Suport się lekko podniesie i cały rower będzie się dziwacznie prowadził. Technicznie się da, ale sensu trzeba by się doszukiwać. Lepiej chyba sprzedać rower i kupić coś z większymi kołami.
netta1987 Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 i tu się z kolegą nie zgodzę bo koła mają bardzo podobne obwody (czytaj i wysokość) a co do odczuć z jazdy będzie łatwiej rozpędzić i będzie trzeba włożyć mniej wysiłku w utrzymanie prędkości co do smego d się czy nie to powinno się udać przy v-kach lub przy kołach pod tarcze (tu i tu potrzeba nowe obręcze )