aaaduniaaa Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Czy jest możliwa wymiana tylnego koła z 26x2 na koło 700x23? Chodzi o to, iż kupiłam rower z kołami 26x2, a chciałabym wymienić je na koła 700x23. Przepraszam za mało fachowe pytanie, ale jestem "zielona" jeśli chodzi o sprawy techniczne związane z rowerami, a potrzebuje opinii osób, które się na tym znają.
seraph Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Technicznie jeżeli masz tarczowe hamulce to raczej problemu nie będzie. W ramę powinny się zmieścić, ale po co? Jeżeli to rower MTB to jego geometria nie nadaję się pod takie duże koła i jazdę po szosie. Suport się lekko podniesie i cały rower będzie się dziwacznie prowadził. Technicznie się da, ale sensu trzeba by się doszukiwać. Lepiej chyba sprzedać rower i kupić coś z większymi kołami.
netta1987 Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 i tu się z kolegą nie zgodzę bo koła mają bardzo podobne obwody (czytaj i wysokość) a co do odczuć z jazdy będzie łatwiej rozpędzić i będzie trzeba włożyć mniej wysiłku w utrzymanie prędkości co do smego d się czy nie to powinno się udać przy v-kach lub przy kołach pod tarcze (tu i tu potrzeba nowe obręcze )
seraph Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 No tak nawet koła 28" na wąskiej oponie będą miały mniejszą średnicę niż 26" na szerokiej. Ale większe koła łatwej rozpędzić? Jakby się większe łatwiej rozpędzało i jednocześnie łatwiej utrzymywało prędkość to by miały same plusy i 26" by nie było... Na większych się gorzej przyśpiesza, bo mają dużą bezwładność i dlatego też lepiej magazynują energię, czyli utrzymują prędkość. Jeśli są V-ki to piwoty wypadną jakieś 3 cm za nisko (większa obręcz) i lipa. Nie sposób w Polsce kupić tzw. V-brake long albo adaptera przesuwającego piwoty. Jak tarcze to wiadomo - problemu nie ma. Dyskusyjna nadal pozostaje geometria roweru MTB na szosie. PS: Z tą bezwładnością to jest prawda przy tej samej szerokości opony (mój błąd), tutaj "większe" koło będzie jednak lżejsze i łatwiej je będzie rozpędzić. Wyraźnie spadnie opór toczenia na szosie.
tobo Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Jedyny problem jaki może się pojawić to wybór opon do koła 700. Z oponami bardziej na szosę, o małej szerokości i wysokości nie powinno być problemu. Dyskusyjna nadal pozostaje geometria roweru MTB na szosie. Przejechałem kilka tysięcy km na "odwrotności" sytuacji z tematu - kołach 26 cali z oponami 1 cal. Rower nie prowadził się z tego powodu ani trochę niestrawnie. Wymagał większej uwagi przy przejeżdżaniu przez nierówności. To wszystko.
seraph Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Przejechałem kilka tysięcy km na "odwrotności" sytuacji z tematu - kołach 26 cali z oponami 1 cal. Podobnie jak i ja i w końcu wymieniłem koła na 28" jak autorka tematu zamierza i rower wyraźnie zesztywniał. Prowadzi się pewniej i jeździ się szybciej (średnio). Na małych kołach, a wtedy to miały rzeczywiste 25" był trochę szalony.Różnica jest jednak taka, że ja mam ramę o bardziej crossowej geometrii. Z ramą z MTB na szosie dużo traci się na pozycji jeźdźca.Ale autorka nie podała jaki ma rower, więc dyskusja na ten temat ma średni sens.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.