Skocz do zawartości

[skakanie na rowerze] czy konieczne są amortyzatory?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Przepraszam, jeśli takie pytanie już gdzieś padło, ale nie mogłem znaleźć.

Na wstępie zaznaczam, że jestem bardzo początkujący.

Posiadam 16-letni rower PEUGEOT Rock First 1000. Ma ona bardzo wytrzymałą stalową ramę, nie ma amortyzacji ani z przodu ani z tyłu.

Ostatnio sporo jeżdżę w terenie, którego trudność stopniowo zwiększam. Korci mnie, aby czasem zjechać w lesie ze stromego zbocza, wybić się z rozpendu na naturalnej hopie, czy nauczyć się wskakiwać na murek w mieście i zeskoczyć z niego, zjechać ze stromych schodów.

Czy używanie do tego roweru bez amortyzacji (poza dyskomfortem), grozi pęknięciem, złamaniem itp?

Pomijając sprawę wygody - czy do takich zabaw konieczna jest amortyzacja mając na myśli nierozwalenie roweru.

Jeśli tak, to z jakim skokiem (z przodu, raczej tylko hardtail biorę pod uwagę).

Będę bardzo wdzięczny za rady.

Pozdrowienia!

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co naturale w naszych górach da się bez kłopotu zrobić na prawdziwym sztywniaku zwłaszcza na starszych ramach. To dyskusji nie podlega. Pytanie jest tylko o technikę, która musi być perfekcyjna i prędkość. Nie polecam tylko skakania na tego typu sprzęcie jak i HT z amortyzacją.

 

Nie ma raczej opcji aby więcej niż 100 mm skoku wytrzymał Twój rower.

 

Do ostrzejszej jazdy na sztywnym widle potrzebne są też przyzwoite piasty i koniecznie pozbycie się o ile masz wolnobiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HT to nie jest sprzęt do skakania tak najprościej idzie to ująć. Oczywiście nieduże wysokości mu specjalnie nie zaszkodzą ale moim zdaniem o kant tyłka potłuc taką zabawę. To tego służą inne rowery ale, że to nie moje klimaty to się nie wypowiem.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ponownie dzięki.