Lewo Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Mam starego górala, z racji ograniczonego budżetu , max 150-200zł chciałem jakoś go reaktywować.Jest to stary model Fort Cortina, przerzutki ma Shimano Acera X, Przednią zębatke Prowheel.Kierownica z Kalin, Hamulce standartode te linkowe (chyba V-brake ) z shimanoo.Do zrobienia z tego co ja widziałem jest:- wymiana łańcucha na dłuższy- wyregulowanie przerzutek- wymiana siodełka ( polećcie jakieś tanie )Co można zrobić w tym budżecie aby odczuć jakąś różnicę w jeździe? ( Chcialbym jeździć po asfalcie, czasem wycieczka przez leśne drogi ) Dodam że ciężko mi się nim pod górki jeździ ( nie wiem czy z racji wagi czy nie działania części przerzutek ).Co mogę zrobić samemu a co warto dać fachowcom w serwisie? Ile kasy opłaca się włożyć jeszcze w ten rower?
Tadeus Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Po pierwsze przydadzą się fotki. Po drugie, jeśli działają hamulce, to należy skoncentrować się na napędzie i kołach. Podnosisz koło, kręcisz i nasłuchujesz. Stuka, obciera, bardzo szybko wytraca samo prędkość? Jeśli nie obciera hamulec to może być problem ze szprychami albo piastą. Wtedy najczęściej opłaca wymienić się całe koło (bez opony - koszt około 40-80zł jeśli kupisz na allegro). Jeśli do wymiany będziesz miał koło tylne to od razu możesz zmienić na takie pod znacznie nowocześniejszą kasetę (koło 100zł za koło i 35 za kasetę) Dalej. Co z przerzutkami? Czy wszystkie wskakują? Jeśli wszystkie wskakują (łańcuch przeskakuje na następną tarczę zębatek) i nie dzieje się nic w oczywisty sposób dziwnego to działają. Można je co najwyżej doregulować, by wskakiwały płynniej. Możesz spróbować zrobić to nawet sam - na youtubie jest dużo filmików z polskim komentarzem. Jak zmienisz łańcuch prawdopodobnie trzeba będzie też zmienić tylną zębatkę, obie te części zużywają się nawzajem (u ciebie to pewnie wolnobieg), koszt około 35zł. Generalnie jeśli budżet masz tylko 200zł to nie masz innego wyboru tylko naprawić rupiecia Edycja: To coś takiego? http://allegro.pl/rower-miejski-fort-cortina-rama-19-wroclaw-i3282520903.html Bo ten jednak trochę różni się od twojego opisu ;]*
Lewo Napisano 10 Lipca 2013 Autor Napisano 10 Lipca 2013 przerzutki shimano acera x z tyłu, ma 7 poziomów, z przodu 3poziomy prowheel ( to firma tego 3poziomowego metalowego z kolcami xD , wleciało mi słowo ). ogólnie jak jest na dwójce to łańcuch z przodu na 3 wskakuje i dziwnie się zachowuje. próbowałem łancuch z 3 na 2 zamienić ( jak na manetce było 2 ) ale przy jeździe od razu na 3 zaczeło przeskakiwać. z tyłu wskakują ale jak na 5 wskakuje to z przodu ( na 3 poziomie zębatki ) spada łańcuch. nie wiem czy szybko wytraca prędkość bo nie mam porównania z dobrym rowerem, ogólnie nie słyszałem aby hamulce obcierały.jade teraz do serwisu, zobacze co mi powiedzą, fotki dam jak wróce.
Tadeus Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Na Twoim miejscu nie marnowałbym kasy na serwis, tylko obejrzał: Wziął normalny krzyżowy śrubokręt i ustawił tak by dobrze działało. Regulacja przedniej przerzutki pomyślana została tak, by sam rowerzysta bez specjalistycznej wiedzy sobie z tym poradził. Raz zrozumiesz jak to działa i nie będzie problemu.
Lewo Napisano 10 Lipca 2013 Autor Napisano 10 Lipca 2013 http://www.iv.pl/images/56185211687683968900.jpghttp://www.iv.pl/images/95921023988439538317.jpg tylnie przerzutkihttp://www.iv.pl/images/36867490235563119568.jpg suporthttp://www.iv.pl/images/87551702071531719316.jpg hamulecPo przeglądzie wyszło że przerzutki nie przeskakują bo suport za blisko ramy, hamulce jako tako dają rade. Na nietrzymające się siodełko podszlifował tą wypustke z tyłu i powiedział że zamiast takiego uchwytu do ściskania lepiej śrubę + nakrętki z obu stron.tylnie koło scentrowane, przednia zębatka krzywa, dlatego niby łancuch z 3'ki czasem spadał.jakieś rady? jaki suport, jakie siodełko? co można zrobić do efektywniejszej jazdy tym rowerem? co by się opłacalo wymienić?ogólnie nie wiem co z manetkami tak troche opornie chodzą a czasem naciskam tak luźno idą i nic.
Tadeus Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Należy zacząć od postaw. Czy w rowerze po nowości wszystko działało, czy problemy były od początku? Następnie wymyć napęd (szczoteczka+benzyna ekstrakcyjna przyzwoicie działają) i odpowiednio naoliwić łańcuch olejem do łańcucha (mogą być i np do pilarek łańcuchowych). Sprawdzić, czy linki przerzutek (w miejscach, w których wychodzą z pancerza) są brudne/zardzewiałe. Jeśli są to sam ich raczej nie wymienisz. Póki co zostaw, ale może to mieć wpływ na działanie przerzutek. Dalej ustaw tę przednią przerzutkę tak jak na filmie. A co do tego zacisku rury podsiodłowej to po stronie przeciwnej do wajchy powinien mieć śrubkę/pokrętło, nią się powinno ustawiać moc zacisku.
Lewo Napisano 10 Lipca 2013 Autor Napisano 10 Lipca 2013 kuzyn doradził zdemontować nóżkę od roweru i koszyk żeby był lżejszy, przednią zębatke naprostować no i wiadomo czyszczenie + smarowanie.tylko nei wiem czy smarować tylko łańcuch i przerzutki czy też układ kierowniczy, piasty itp?
Tadeus Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Demontowanie części dla zbicia wagi akurat obecnie ma najmniejsze znaczenie, wpierw rower musi w ogóle w pełni działać Smarujesz tylko łańcuch po wewnętrznej stronie. Jedna kropelka na ogniwo. W przerzutkę możesz kapnąć oleju przy zawiasach/ruchomych częściach. Ale to tylko w ramach dopełnienia całości. Póki co ustaw przerzutki by dobrze działały. Ja póki co nie widzę, by tarcza była krzywa, może jest, może nie jest. Problemem jest to tylko jeśli mimo właściwej regulacji nie będzie to działać właściwie - póki co regulacji nadal nie próbowałeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.