Skocz do zawartości

[opony] Ustawienie opon tył i przód


joke

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Zakupiłem ostatnio nową gumę Continental Race King 26x2.2. Teraz mam problem, ponieważ nie wiem gdzie ją dać na tył czy przód. Drugą jaką posiadam to Geax Barro Mountain 26x2.1 (założona na tył). Bieżnik w niej jest trochę starty. 

 

Czy moja propozycja jest dobra??

 

przód Geax Barro Mountain 2.1 (trochę zdarta, ma już z 2 lata)

 

tył Continental Race King 2.2 (nówka)

 

Jeżdżę głównie asfalt 80% i 20% las, kamienie. Zauważyłem że ten Geax bardzo szybko się zdziera. Od nowości miałem w rowerze orginalne opony od Scotta Ozon 2.0 i naprawdę długo wytrzymały 5 lat przód, tył z 3 lata. Czy lepiej dać na przód tego Geaxa, chyba dłużej pociągnie, Zauważyłem że tył bardzo szybko się ściera, przód natomiast mniej. 

 

Pozdro

Napisano

Cześć,

Odpowiedz sobie na pytanie jaki uślizg jest łatwiej opanować przód czy tył. O ile w przypadku asfaltu nie ma to specjalnego znaczenia, gdyż RZżadko na rowerze osiąga się prędkości skutkujące aquaplanningiem, to w przypadku bardziej wymagającego terenu zazwyczaj lepiej mieć sterowność (ergo lepszą oponę) i zamiatać tyłem.

Pozdrawiam

Marcin

Napisano

No właśnie wszyscy do tej pory odpowiadali, że Geax jako prowadząca na przód, a Race King na tył jako napędowa.

Ja też uważam, że bardziej terenowa na przód.

Producent - Conti - do Race Kinga na tyle, zaleca X-Kinga na przód, czyli bardziej terenową na przód..

Napisano

zawsze przednie koło powinno mieć więcej przyczepności niż tylne jak masz zjechane opony to na tył dajesz bardziej łysą a na przód tą nową lub mniej zjechaną na przód

Napisano

Zdania są podzielone. Chyba zrobię tak, że Geax 2.1 do tyłu zejdzie do zera i wymienię na nową, a Race Kinga 2.2 z przodu dam. 

Napisano

Chyba że kupisz sobie nową na przód a na tył dasz Race Kinga. Ja mam na przodzie X-Kinga, a na tyle Race Kinga i jest ok :)

Napisano

Tak zrobię, ale na następny sezon, ta jeszcze wytrzyma. 

 

BTW do czyszczenie amortyzatorów z brudu na goleni może być WD-40 czy musi być specjalny typu Brunox Deo? 

Napisano

unikać WD40, chyba, że do odkręcania starych śrub może pomoże

 

do czyszczenia roweru albo specjalna chemia a żeby górne golenie czyścić/konserwować to Brunox

Napisano

 

górne golenie czyścić/konserwować to Brunox

 

 

No nie do końca tak, bo Brunox nie czyści goleni amortyzatora, tylko zwiększa poślizg na uszczelkach. Coś z silikonem (krzemem)  będzie dobre, nie musi być to Brunox.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...