joke Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Witam. Zakupiłem ostatnio nową gumę Continental Race King 26x2.2. Teraz mam problem, ponieważ nie wiem gdzie ją dać na tył czy przód. Drugą jaką posiadam to Geax Barro Mountain 26x2.1 (założona na tył). Bieżnik w niej jest trochę starty. Czy moja propozycja jest dobra?? przód Geax Barro Mountain 2.1 (trochę zdarta, ma już z 2 lata) tył Continental Race King 2.2 (nówka) Jeżdżę głównie asfalt 80% i 20% las, kamienie. Zauważyłem że ten Geax bardzo szybko się zdziera. Od nowości miałem w rowerze orginalne opony od Scotta Ozon 2.0 i naprawdę długo wytrzymały 5 lat przód, tył z 3 lata. Czy lepiej dać na przód tego Geaxa, chyba dłużej pociągnie, Zauważyłem że tył bardzo szybko się ściera, przód natomiast mniej. Pozdro
nevermind Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Cześć, Odpowiedz sobie na pytanie jaki uślizg jest łatwiej opanować przód czy tył. O ile w przypadku asfaltu nie ma to specjalnego znaczenia, gdyż RZżadko na rowerze osiąga się prędkości skutkujące aquaplanningiem, to w przypadku bardziej wymagającego terenu zazwyczaj lepiej mieć sterowność (ergo lepszą oponę) i zamiatać tyłem. Pozdrawiam Marcin
Sagitt77 Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Dobrze wymyśliłeś, ta z agresywniejszym bieżnikiem na przód, ta szybsza na tył.
Maxim Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 No właśnie wszyscy do tej pory odpowiadali, że Geax jako prowadząca na przód, a Race King na tył jako napędowa. Ja też uważam, że bardziej terenowa na przód. Producent - Conti - do Race Kinga na tyle, zaleca X-Kinga na przód, czyli bardziej terenową na przód..
kitof26 Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 zawsze przednie koło powinno mieć więcej przyczepności niż tylne jak masz zjechane opony to na tył dajesz bardziej łysą a na przód tą nową lub mniej zjechaną na przód
joke Napisano 10 Lipca 2013 Autor Napisano 10 Lipca 2013 Zdania są podzielone. Chyba zrobię tak, że Geax 2.1 do tyłu zejdzie do zera i wymienię na nową, a Race Kinga 2.2 z przodu dam.
jaaco Napisano 10 Lipca 2013 Napisano 10 Lipca 2013 Chyba że kupisz sobie nową na przód a na tył dasz Race Kinga. Ja mam na przodzie X-Kinga, a na tyle Race Kinga i jest ok
joke Napisano 10 Lipca 2013 Autor Napisano 10 Lipca 2013 Tak zrobię, ale na następny sezon, ta jeszcze wytrzyma. BTW do czyszczenie amortyzatorów z brudu na goleni może być WD-40 czy musi być specjalny typu Brunox Deo?
yarrec Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 unikać WD40, chyba, że do odkręcania starych śrub może pomoże do czyszczenia roweru albo specjalna chemia a żeby górne golenie czyścić/konserwować to Brunox
shortee Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 górne golenie czyścić/konserwować to Brunox No nie do końca tak, bo Brunox nie czyści goleni amortyzatora, tylko zwiększa poślizg na uszczelkach. Coś z silikonem (krzemem) będzie dobre, nie musi być to Brunox.
yarrec Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 No nie do końca tak, bo Brunox nie czyści goleni amortyzatora, czyści delikatna szmatka
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.