Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] Piszczenie rolek


bliitz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam tylną przerzutkę Shimano Deore XT RD-T780. Ostatnio podczas pedałowania pojawiły się piski dobiegające właśnie z tylnej przerzutki a konkretnie wydaje się, że z rolek.

Czy te rolki można odkręcić od wózka, żeby nasmarować? Próbowałem kluczem imbusowym ale nie bardzo chce iść. Czym najlepiej nasmarować takie kółka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości aby w tej klasy zmieniarce piszczały kółka. Poza tym tam nie ma specjalnie co smarować ale jak już tak bardzo się upierasz to po kropelce np. oleju do smarowania łańcucha.

 

Kółka można odkręcić ale trzeba użyć siły aby śruby puściły i zaznacz sobie przed które jest które bo już nie jeden nie umiał tego potem złożyć do kupy.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to piszczenie na nierównościach? Miałem ostatnio coś takiego, winowajcą było nienasmarowane łączenie przerzutka>hak. I praktycznie na każdej nierówności, kiedy przerzutka się wyginała słychać było piszczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie ma takiej możliwości?! oczywiście,że jest i się zdarza wszystko zależy ile się jeździ jak i w jakim terenie i oczywiście jak się dba. Miałem to samo w M780 smarowanie da tyle co umarłemu kadzidło proponuje wymienić kóło zdejmij łańcuch i sprawdź które wydaje dźwięki ja wymieniłem na kółko Aerozine i póki co jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower stoi w tym momencie na stojaku i podczas pedałowania słychać piski. Przejechane 3500km, 99% procent asfalt. Za każdym razem po jeździe wycieram łańcuch i te kółka szmatką. O ile dolne kółko ma wejście na klucz od zewnętrznej strony to górne od strony koła, czyli bez odkręcenia przerzutki od ramy się nie obędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma takiej możliwości aby w tej klasy zmieniarce piszczały kółka.

 

Ale to żart, czy jak? Sprzęt to sprzęt, wszystko się zużywa :F

 

Ostatnio w moim XT kółeczka piszczały i praktycznie przestały się kręcić - rozkręciłem wózek, wyjąłem kółka, je również rozkręciłem. Kółko z łożyskiem ciernym standardowo przeczyściłem, w kółku z łożyskiem mechanicznym (przy pomocy igły) z uszczelek zdjąłem łożyska i się przeraziłem - wszystko masakrycznie czarne, niedziwne, że się nie kręciło... kąpiel w benzynie + smar do środka i kółka jak nowe :)

 

Do zdjęcia kółek nie musisz zdejmować całej przerzutki - wystarczy odkręcić wózek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zdjąłem łańcuch i kręcąc kółkami, żadne nie piszczy :/ bez odkręcania ich podlałem trochę FL czerwonym założyłem łańcuch i pisk dalej pozostaje. Ewentualnie jaki smar polecacie do takich rzeczy? Ostatnio w serwisie polecono mi PŁYN KONSERWUJĄCY CX-80 Krytox Teflon 400ml

 

Dodam, że problem pojawił się jak zjechałem z górki wyłożonej płytami, więc trochę wytrzęsło rower.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś to co napisał domin34... a inna sprawa,że bez zdejmowania to nie wiele ździałasz kolego trzeba się dostać do łożysk

 

 

Odkręciłem wózek i nasmarowałem śrubę łączącą z hakiem jednak dalej piszczy, w takim razie jutro będę dalej walczył z łożyskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to żart, czy jak? Sprzęt to sprzęt, wszystko się zużywa :F

 

Nie @safian to nie jest żart. Czym innym jest mocna eksploatacja tak jak u Ciebie a czym innym 3,5 kkm tylko po szosie. To tylko potwierdza idiotyczny pomysł wsadzania tam łożysk. Tylko bez tekstów, że się szybciej przez to jedzie. Są zmieniarki gdzie wszystko kręci się na tulejach albo jest nie rozbieralne. I to jest sprzęt a nie ta padaka co wymieniacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zupełnie normalna możłiwość dla przerzutki xt, która posiada jedno kółko na "łożysku" ceramicznym - gdy dostanie się tam woda kółko wydaje nieprzyjemne dźwięki. 

W takiej sytuacji należałoby rozebrać to kółeczko i wyczyścić.

 

Nie ma takiej możliwości aby w tej klasy zmieniarce piszczały kółka. Poza tym tam nie ma specjalnie co smarować ale jak już tak bardzo się upierasz to po kropelce np. oleju do smarowania łańcucha.

 

Kółka można odkręcić ale trzeba użyć siły aby śruby puściły i zaznacz sobie przed które jest które bo już nie jeden nie umiał tego potem złożyć do kupy.

 

Jest to zupełnie normalna możłiwość dla przerzutki xt, która posiada jedno kółko na "łożysku" ceramicznym - gdy dostanie się tam woda kółko wydaje nieprzyjemne dźwięki. 

W takiej sytuacji należałoby rozebrać to kółeczko i wyczyścić.

 

Kółeczko bez łańcucha nie będzie piszczeć bo łańcuch generuje inny rodzaj obciążeń niż kręcenie palcami.

Kółko to posiada po obu stronach gumowe uszczelki "stykowe" które jak pokazuje rzeczywistość wpuszczają wodę do środka ale nie ułatwiają jej wydostawania się na zewnątrz. 

Ceramiczna tuleja pracuje w tym kółku bez smarowania (tak przerzutka jest składana przez producenta) jednak w praktyce warto tą tulejkę posmarować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Rozkręciłem rolki, wszystko wyczyściłem nasmarowałem cx-80 jednak po kilkusek km znowu zaczynają dochodzić piski. Dodatkowo w drugim rowerze mam podobną sytuację z tym, że tutaj piski pojawiają się już po 50-100 km, a rower ma przejechane niecałe 1k km.

 

Jakie polecanie kółka? Dodam, że pierwszy rower ma osprzęt XT, a drugi Acera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...