Skocz do zawartości

[tuning] Piasta shimano m475 na łożyskach maszynowych


bobik021

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!
Dzisiaj z powodu małej kontuzji zrobiłem serwis tylnej piasty, bębenka itp.
Zauważyłem, że konusy nie są w najlepszym stanie i przyszedł mi do głowy plan, aby budżetową piastę przerobić na łożyska maszynowe.
Łożysko od strony tarczy nie stanowi problemu, na forum jest instrukcja jak przerobić przednią piastę, która od strony tarczy wygląda tak samo. (moja przednia piasta również m475 toczy się na łożyskach maszynowych i po około 1000km nie miałem żadnych problemów, pomimo że wykonanie było średnio profesjonalne)
Problem stanowi osadzenie łożyska w bębenku, rozważam dwie opcje:
- bieżnie kulek wytoczyć tak, aby oprzeć w niej łożysko o wymiarze zewnętrznym 26mm
- łożysko wsunąć w bębenek i oprzeć tylko bieżnie zewnętrzną o bieżnie łożyska kulkowego (bieżnia stanowi oparcie, dzięki któremu łożysko nie wsuwa się w środek) w tym wypadku zastosowałbym łożysko takie samo jak od strony tarczy.

Na zewnątrz łożysk będą "konusy" wykonane z zwykłych nakrętek i podkładek

Całość będzie opierać się na osi stalowej zakończonej gwintem M10

Nie jestem pewien tylko jak łożyska zniosą nacisk tych właśnie nakrętek - "konusów" i czy oś nie będzie musiała zostać wyposażona w stożki zaraz za łożyskami aby nie pozwolić na wpychanie wewnętrznej bieżni łożysk do środka piasty.
Chcę zaznaczyć, że w przednim kole nie mam stożków na osi i łożyska nie są "wciągane" do środka piasty.

Ważnym aspektem jest też to, że z jednej strony osi chcę założyć coś a'la peg jak w bmx, ze względu na patentowe konstrukcje początkowo na 99% od strony tarczy, ponieważ bardziej ufam ułożeniu łożyska właśnie od tej strony.


Jestem otwarty na wszelkiego rodzaju pomysły i propozycje wykonania tych cudów w inny sposób :)


Pozdrawiam !
 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...