Skocz do zawartości

[Renowacja] Romet Mistral


Stepchen

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym się przywitać ze wszystkimi, jest to mój drugi post, pierwszy dotyczył kradzieży mojego genesisa.. Rower utraciłem z własnej głupoty, ani nr seryjnych, ani zdjęć + linka zamiast u-locka. Tutaj chciałbym pochwalić się swoim nowym nabytkiem i o nieco rzeczy popytać.

Wracając do tematu: pogodziłem się z tym że genesisa utraciłem i nie odzyskam a zawsze strasznie podobały mi się stare kolarki, więc wybrałem się na giełdę w poszukiwaniach czegoś taniego w dobrym stanie. Miałem naprawdę wielkiego farta i dorwałem tego mistrala, sprzedawał go dziadek któremu wadził on w piwnicy od 8 lat, zapłaciłem 80zł. Foto zaraz po zakupie:

wwvu.jpg

Trochę rzeczy było do zrobienia, ogólny przegląd, wymiana wszystkich linek i pancerzy, dołożenie kulek do tylnej piasty i inne zmiany kosmetyczne. Aktualnie rower wygląda tak:

e8zr.jpg
52dy.jpg
Mógłbym napisać naprawdę dużo o tym z jaką fuszerką się spotkałem, ale szkoda klawiatury. A dopłacając jeszcze 20zł zyskałem bardzo fajny rower. Ale jest kilka wad, rower na zdjęciach wygląda ładnie, ale jest do odmalowania, lakier w strasznym stanie, klamki też + zaśniedziała/zardzewiała korba z pedałami, czekam na favoritke bo poprzednia wyrwała się w trakcie jazdy. Opony chyba nie zmieniane od nowści: Stomil Made In Poland, do wymiany. Planuje mu założyć mostek z noskiem i szerszą kierownice od huragana.
Przechodząc do pytań:
-widziałem takie gumowe bądź skórzane nakładki na klamki, ale nigdzie nie mogę ich znaleźć na żadnym sklepie, byłoby miło gdyby ktoś mnie naprowadził na odpowiedni trop, metalową część klamki jeszcze uratuje ale plastikowej już nie.
- Może ma ktoś dobry sposób na usunięcie śniedzi i rdzy z korby?
- Próbował ktoś może malować części chromem w spray dostępnym w castoramie? Jak z efektami?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę ci powiedzieć, że udało ci się kupić naprawdę fajny rower za małą kasę.

Ogólnie żeby kupić jakieś nakładki na klamki, muszą to być nakładki do danego modelu klamek więc nie będzie łatwo tego znaleźć a nawet nie wiem czy do polskich klamek są w ogóle jakieś osłonki, wydaje mi się, że nie.

Ogólnie co do usuwania rdzy i śniedzi używam pasty polerskiej do chromu Aluchrom firmy K2, która kosztuje w castoramie kilka zł (dział samochodowy). Jak rdza jest większa to używam takiego drobnego czyścika metalowego, jest do kupienia również w castoramie, pakowane po takie 3 listki (też dział samochodowy).  Dla lepszego efektu chrom czyszczę jeszcze pastą do zębów :)

Co do spray' ów typu chrom, miedź, złoto - są one tylko do ozdób. Są bardzo nietrwałe i na pewno nie sprawdzą się w rowerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO zdjąłbym jeszcze te dynamo i lampkę :) 

Mistral ma straszne odstępy między podsiodłową a kołem :/

Fajną okazję sobie trafiłeś :) Teraz tylko pozmieniać to co trzeba i śmigać. 

Jak na początek wydaje się być wszystko fajnie. 

 

Co do polerowania, czyszczenia itd to przyda Ci się stara szczoteczka do zębów i jakiś stary ręczniczek ala frote :)

Ja do powyższych czynności używałem pasty polerskiej zakupionej w rowerowym obok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polerowania chromów to w ramach oszczędności i zabijania wolnego czasu możesz spróbować kawałkiem folii aluminiowej + trochę WD-40 (kilka lat temu czyściłem tak stary zdarzak w Fiacie 125p i sam byłem zdziwiony, że to działa). Jeśli uszkodzenia powłoki nie są głębokie to powinno dać radę. Spray'e typu "chrom" z Castoramy odradzam - efekt nie jest ani trwały, ani estetyczny.

Na Twoim miejscu skróciłbym przewody hamulców przy kierownicy, żeby się nie zaplątać w jakiejś kryzysowej sytuacji (ale to już jak sobie dopasujesz klamki). Poza tym pomyśl o jakiejś fajnej owijce.

Tu masz link do tematu, którego autor odnawiał starą kolarkę, można podpatrzyć kilka ciekawych pomysłów ;-) http://www.forumrowerowe.org/topic/130899-reinkarnacja-druga-mlodosc-kolarki-romet/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym widział swojego Pasata :) ja też dałem tylko 70zł :0 taka kiera wygląda dobrze ale trzyma się gorzej. Ja mam teraz taśmę izolacyjną  :w00t:  ale trzeba obejrzeć się za jakąś owijką. widzę zmieniłeś siodło? tamto też nie było oryginalne widać ktoś już miał odbity tyłek :) te oryginalne są bardzoo twarde.  Widzę też masz oryginalne ogumienie Stomila :) minus że nasze kolarki sa na kołach 27'' i z czasem trzeba je wymieniać na 28'' (ja jestem jeszcze przed przeróbką) a to jest droższe od ceny całego roweru

 

Twój rower prezentuje się świetnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przyszła nowa przerzutka. Raczej wątpie żebym się bawił w zmianę kół na 28, na pewno nie w najbliższym czasie. Strasznie mi się podoba rower z postu wyżej. Spróbuje zrobić coś podobnego ale z większą ilością chromowanych akcentów, mam już w głowie ułożony plan jak całość będzie wyglądać, ale nie będę go na razie zdradzać. Aktualnie jestem w niemczech i prace raczej staną w miejscu, będę szukał jakiś hamulców, może coś znajdę. Oto pełna lista planowanych zmian:

- Wymiana opon

- Zmiana hamulców na aluminiowe

- Zmiana korby na aluminiową od huragana/jaguara

- Zmiana kierownicy i mostka na alu od huragana/jaguara

- Odnowienie przedniej przerzutki "Romet"

- Nowa przerzutka favourit z tyłu

- Skórzane siodełko

- Zmiana manetek na aluminiowe

- Zmiana klamek na aluminiowe

- Zmiana lakieru/koloru

I inne zmiany kosmetyczne, zależy mi na tym aby rower był tylko i wyłącznie na częściach retro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja miałem plan utrzymać swojego Pasata w oryginale ale jak zobaczyłem po ile poszły oryginalne manetki do zmiany biegów to odpuściłem :)

http://allegro.pl/jaguar-huragan-romet-manetki-podwojne-nowka-i3377460677.html  :woot:  100zł sztuka. więcej jak za rower :) więc utrzymanie twojego roweru w retro będzie drogie ale efektowne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nareszcie po długim czasie update! Dużo nie udało mi się zrobić, jest nowa kierownica i mostek, wypolerowana korba i nowe odnowione hamulce weimenn. Założyłem jeszcze chromowane manetki sachs i zmieniłem opony. Powoli zastanawiam się nad malowaniem, myślałem nad metodą proszkową ale koszty takiego malowania przekroczyłyby koszty zakupu odnowionego już jaguara czy huragana. Na szczęście po znajomości mogę pożyczyć aeograf i jakoś sobie sam pomaluje całość. Hamulców jeszcze nie skończyłem, dziś muszę wypolerować drugi i wezmę się za przednią przerzutke. Wszystko niby jest pięknie ładnie, ale to co już jest odnowione nic nie da jeżeli nie pomaluje ramy... Mam jeszcze kłopot ze zdjęciem pedałów, znalazłem specyfik na usunięcie śniedzi i rdzy ale te pedały trzeba by w nim wykąpać, brak mi odpowiedniego klucza, raz że rozmiar jest dziwny dwa że klucz musi być bardzo wąski.

201f94eade01e805.jpg

725354de70531593.jpg

dace48c1c3605b6c.jpg

 

d70230115ebbd7f5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dopasować już klucz, ale pedały nawet nie drgną... Wezmę się za nie chyba dopiero jak znajdę jakieś fajne w okazyjnej cenie na allegro. Dzisiaj już skończyłem polerować i zakładać hamulce, jedyny mankament że musiałem z przodu lampę zdjąć. Wracając do tematu polerowania z przed kilku postów, ostatecznie zamiast bawić się w domowe sposoby zakupiłem pastę polerska do felg aluminiowych (i nie tylko) firmy K2, polerowałem dremelem (multiszlifierką) i jestem bardzo zadowolony z efektów, pasta kosztowała 9 zł za naprawdę dużą tube. Jutro może się wezmę za błotniki, chciałbym je skrócić żeby wyglądały jak te takie małe montowane w niektórych rowerach. Z przerzutką dałem ciała bo ukręciłem łeb od śruby blokującej linkę, trzeba będzie to rozwiercić i wstawić nową...

d72a0597a84169f0.jpg

21ac0c053ce98768.jpg

I jeszcze taki mały off-top, w związku z nieudanymi zakupami mam jeszcze kilka fajnych starych rzeczy na sprzedaż do rometa i nie tylko, wszystko jest tutaj: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=3095953 . Jutro jeszcze wystawię lampę z dynamo i hamulce stalowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problem z odkreceniem pedałów, to zanuż je na dzień albo dłużej razem z korbą w czymś odrdzewiającym, u mnie pomogło, podobno pepsi nieźle się nadaje, dużo i niedrogo -spokojnie cała korba się wymoczy ;)

 

Oponki te z białym paskiem masz już nowe? Gdzie kupowałeś i co to za firma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały z innych powodów moczą się już w occie który też rdze usuwa, to ostatnia nadzieja na ich uratowanie, jak się tak pomoczą to myślę że zapieczone gwinty też w końcu puszczą. Oponki nowe, ale chińczyki, niestety budżet na więcej nie pozwala, a kupiłem je na placu pod młynem we Wrocławiu. Gdybym miał więcej kasy to kupiłbym na allegro, są takie od schwalbe lub kendy.

Dziś zaliczyłem kolejną wpadkę zakupową, kupiłem ładne klamki weimenna na placu, tylko ich dokładnie nie obejrzałem. W domu się okazało że jakiś kretyn je naprostował i się zupełnie do kolarki nie nadają, nie idzie ich naprofilować ponownie bo się złamią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze potem rozbierzesz pedaly i wymienisz smar?

 

Ja jeszcze nigdy nie mialem problemow z odkreceniem. Kladziesz na jakims drewniamlnym klocku cale ramie z pedalem. Wkladasz klucz tak, zeby byl tylko odrobine oderwany od plaszczyzny klocka i wtedy mlotkiem z wyczuciem uderzasz w klucz. Musi sie odkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele pomaga wygrzanie miejsca skręcenia gwintu w ramionach korby z gwintem osi pedałków. Żeby nie rozhartować nie studź po ogrzaniu. Należy poczekać aż ostygnie. Rozumiem, że nie każdy ma dostęp do palnika acetylenowego/propanowego...

 

Widziałem też preparaty do "chemicznego" odkręcania - pryskasz i odkręcasz po czasie zadziałania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to się wydaje dziecinnie łatwe, ale tutaj naprawdę chyba nic się nie da już zrobić, tylko rozwiercić ew rozwiercić i na złom. Dzisiaj jeszcze trochę pomęczyłem te pedały, próbowałem oprzeć o coś, próbowałem brutalnej siły młotka, ściskałem razem z kluczem w imadle. Chciałbym aby potrzebne było tylko WD40, ale tak pięknie nie jest. Próbowałem jeszcze coś je odnowić, odświeżyć ale szkoda pasty, zbyt dużo musiałoby jej pójść... Tak że albo czeka mnie zakup nowych pedałów albo całej korby z pedałami... Jedyne czego nie spróbowałem to podgrzewania bo nie mam palnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie pod dłuższej przerwie. Co nieco się pozmieniało, wyciąłem ze starych błotników nowe krótkie na wzór takich jak kiedyś były montowane w rowerach, całość wygląda dużo lepiej, są nowe klamki full metal, odpowiadając na pytanie z postu powyżej: raczej z tylnego hamulca nie zrezygnuje, wiem że to błąd ale jest on dla mnie hamulcem podstawowym. Pozbyłem się z korby pogiętej metalowej osłony, wydaje mi się że teraz jest nieco lepiej, co najważniejsze wymieniłem całe koła, tylne z całymi flakami na aluminiowe 28 cali, zmieściły się bez problem więc jest ok przy okazji rower schudł całe 2kg :D Przed zmianami ważył 16kg teraz waży 14 i to w sumie i tak bardzo dużo. Nie mam jeszcze opon dlatego na zdjęciach rower stoi na dwóch różnych. Po za tym lekkie zmiany kosmetyczne, stopka i parę innych rzeczy o których nie pamiętam...

95eaef90602207a9.jpg

1d23be496f6d3c2a.jpg

09a0548627a86601.jpg

177f77658c104e5c.jpg

Teraz jeszcze mam kilka pytań: W pogoni za niską wagą zdecydowałem się na wymianę korby i suportu na alu, chciałbym dobrać coś starszego typu o wadze całkowitej (korba lewa i prawa + suport) 1kg, lecz nie cholery nie wiem czego szukać, na jakie wymiary powinienem patrzeć? Prosiłbym o jakąś podpowiedź na jakie wymiary zwracać uwagę?

Po za tym powyżej wrzuciłem jeszcze zdjęcie skórzanego siodełka które mi się udało kupić, jak się do niego zabrać? Jak odnowić? Po za tym chciałbym aby było brązowe, wiem że są dostępne odpowiednie farby do skóry tylko siodełko wtedy musi być już odpowiednio przygotowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update :D

Poradziłem już sobie z siodełkiem, jest i nowa korba, ciężko było bo rama ma suport wbijany a nie wkręcany, ostatecznie udało mi się załatwić pasującą ośkę na kwadrat i kupić korbę 105 biopeace. Zastanawiam się ile ona ma lat? da rade to jakoś sprawdzić?

3ec99e8fc9a4415dgen.jpg

62eee1cb3203b8d8gen.jpg

b717188839354e66gen.jpg

91fa15001f353088gen.jpg

Ciągle brak mi jakiejś wizji na przyszłość, na pewno w najbliższym czasie będę miał dostępny aeograf i chciałbym w końcu całość pomalować. Strasznie podoba mi się rower kolegi Nonameuser, ale nie chcę też go kopiować za bardzo. Może macie jakieś linki do stron z ciekawymi starymi kolarkami?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...