Skocz do zawartości

[Rower] Remont-Czyli naprawa roweru po długim postoju ;)


Putineh

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Od około 2 lat posiadam rower Author Solution. Od zeszłych wakacji rowerek praktycznie cały czas stoi z powodu braku motywacji do uruchomienia go. Jednak przyszedł taki moment że trzeba mieć czym się przemieszczać i rower będzie idealny.

http://i.imgur.com/FnFgaKp.jpg

http://i.imgur.com/e7KzDJc.jpg

http://i.imgur.com/p6dnFKj.jpg

http://i.imgur.com/fu2G0Qo.jpg

http://i.imgur.com/hjALuAO.jpg

I tu rodzi się zadanie dla Was, drodzy forumowicze. Proszę Was o pomoc w wytypowaniu i dobraniu części do tego roweru. Ja znalazłem tyle:

pedały

opony

dętki

zębatki przód tył

manetki

linki

Czekam na propozycje odpowiednich części.

 

Pozdrawiam Vlad

Napisano

Rybcia, problem w tym że zębatki przód (mała i średnia) mają już praktycznie okrągłe zęby. Do tego jak pedałuję to coś strzyka. W korbie są jakieś łożyska czy co? :D Bo szczerze powiem że nigdy tego jeszcze nie rozbierałem.

Napisano

No jasne, że są :w00t: Minimum 2, najprawdopodobniej masz kasetę suportu z uszczelnianymi tzw. maszynowymi łożyskami i jeśli padły to trzeba wymienić cały wkład, ale bez specjalnego klucza się nie obejdzie.

Na żadnym zdjęciu zębatek korby dobrze nie widać, żeby ocenić, ale może wystarczyłoby to wszystko poczyścić porządnie i nasmarować.

 

Rower nie wygląda źle aktywowało się dużo większe truchła i nawet opony mają bieżnik jeszcze. :thumbsup:

Napisano

Cały wkład powiadasz. Czy moglibyście to popierać linkami itp? Bo szczerze powiem że ja bardziej w motorach niż w rowerach siedzę i nie mam pojęcia co się z czym je :D.

Czyli tak:

Proszę o polecenie jakiegoś dobrego sklepu rowerowego (internetowy oczywiście).

Komplet opon. Głównie na asfalt, czasami teren

Zębatki przód (nie mam pojęcia jak to działa :D)

Komplet linek. Czy one się różnią długością czy coś takiego?

Zębatki korby i ten wkład suportu. (Oraz jaki to klucz ma być)

Łańcuch.

Pięknie bym prosił o złożenie tego wszystkiego w miarę tanio a dobrze. Mam nadzieję że zmieszczę się w 700-800 zł z zrobieniem tego roweru ;)

Napisano

Na początek to ja bym go wyczyścił, przesmarował łańcuch, linki, sprawdził i ustawił hamulce, napompował dętki ( są pewnie dobre, tylko jak stał to luft był sobie uciekł) i zaczął jeździć .

Masz całkiem spoko rowerek i dopiero jak coś nie będzie działało to zastanawiałbym się nad wymianą.

Taki budżet jak planujesz to cały rowerek używkę w niezłym stanie kupić z:D

Napisano

Dętki przód+tył były łatane po kilka(naście) razy nawet. Opony mają takie dziury że szkoda gadać. Linki? Jednej nie ma, jedna zerwana, 2 przerdzewiałe. Łańcuch na pewno do wymiany bo jak pedałuję to przeskakuje co mnie bardzo irytuje i można sobie krzywdę zrobić. Z przodu suport się kiwa na boki a do tego skrzypi jak cholera.

Napisano

Linki raczej nie mają standardowych długości: docina się je tak jak pancerze na tyle, ile trzeba. Jak skacze to nie tylko łańcuch, ale i zębatki do wymiany. A jak suport strzela to mamy komplet.

Czyli: opony, dętki, korba, suport, łańcuch, kaseta, linki i pancerze, oraz pedały. Może być nie łatwo komplet u jednego sprzedawcy zebrać, aczkolwiek z 800 zł to Ci jeszcze zostanie nie mała suma...

Napisano

Nie dziw się, że coś wydaje dźwięki przy tak zaniedbanym napędzie. Narzędzia (klucz do kaset, suportu, ściągacz do korb i skuwacz do łańcucha oraz, jeśli nie masz jakiegoś starego łańcucha, bacik) i tak będą Ci potrzebne, więc zanim jednak pieniądze na nowy osprzęt, zdjąłbym kasetę, łańcuch i korbę i wymoczył porządnie w ropie lub nafcie, odstawił na jakiś czas, później przetarł i porządnie naoliwił łańcuch zakładając przy okazji spinkę. Być może tanim kosztem uda się odratować te części. Bo Twoja korba nie wygląda chyba jeszcze tak? klik

 

Natomiast bardziej martwię się stanem piast. Mogą potrzebować serwisu i to jak najszybciej.

 

Linki różnią się zakończeniami w zależności od tego, czy są przerzutkowe, czy hamulcowe.

 

 

Napisano

Nie dziw się, że coś wydaje dźwięki przy tak zaniedbanym napędzie. Narzędzia (klucz do kaset, suportu, ściągacz do korb i skuwacz do łańcucha oraz, jeśli nie masz jakiegoś starego łańcucha, bacik) i tak będą Ci potrzebne, więc zanim jednak pieniądze na nowy osprzęt, zdjąłbym kasetę, łańcuch i korbę i wymoczył porządnie w ropie lub nafcie, odstawił na jakiś czas, później przetarł i porządnie naoliwił łańcuch zakładając przy okazji spinkę. Być może tanim kosztem uda się odratować te części. Bo Twoja korba nie wygląda chyba jeszcze tak? klik

 

Natomiast bardziej martwię się stanem piast. Mogą potrzebować serwisu i to jak najszybciej.

 

Linki różnią się zakończeniami w zależności od tego, czy są przerzutkowe, czy hamulcowe.

Czy mógłbym prosić linki do tych narzędzi? Żebym nie zakupił nieodpowiednich :D A co do korby to jest już blisko, ale nie aż tak.

 

Przyjrzałem się zębatkom z przodu i jest całkiem nieźle, tylko dlaczego łańcuch mimo to przeskakuje? Luzów na piastach nie ma. Wyczyścić, nasmarować i będzie ok.

 

Wymyłem go dokładnie i do wymiany na pewno jeszcze jest:

Tylna przerzutka (uszkodzona :/)

Kaseta (CS-HG30-8)

Korby kpl(jakieś sr suntour aktualnie)

suport

Hak przerzutki

 

Zębatki przód jednak są też do wymiany.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...