Skocz do zawartości

[rower] wybór roweru w trasę: Giant Terrago 1 vs kolarka (ok. 30 lat)

Ponton

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie!
jestem Mateusz, ostatnio z kolegą Jimm'em postanowiliśmy pojechać do Wiednia rowerami
jesteśmy dwójką zakręconych ludzi, którzy szukają przygód.

w związku z tym, że nie znam się w ogóle na rowerach, chciałbym zapytać Was, bo przeglądając niektóre wątki widać, że naprawdę dla Was rower, to nie tylko pare rurek i linek dowożących tyłek do sklepu

jak już mówiłem, jedziemy w podróż. zaczynamy od Polski- kilkudniowy trip, ok 500km.
mam swójego Gianta, Terrago 1, w stanie niezbyt dobrtym (wszystko sprawne, ale dawno nie serwisowany, do regulacji i smarowania. wyszukałem sobie odpowiednie wątki i spróbuję go ogranąć), no i kolega wyszedł z propozycją, że pożyczy mi kolarkę. Sam jeździ na takiej 30 letniej, francuskiej bodajże.
no i jako laik ciężko mi określić na czym by się lepiej jechało.
mamy zamiar robić dziennie ok 100km, na plecach plecak z ubraniami etc.

aaa! zapomniałem- w Giancie osprzęt fabryczny, myślę nad zmianą opon na szosowe (jeśli on będzie lepszym wyborem w trasę )
no i kolejne pytanie: jakie opony?
ekonomia, możliwie tanie

proszę, doradźcie!
z innej beczki: co ze sobą wziąć?
wiem, że Wy na takie tripy się przygotowujecie konkretnie, macie sprzęt etc, ale to ma być dla nas przygoda i tego się trzymamy ;)
tanio i wspomnieniowo ;d

pozdrawiam!
Mateusz

Napisano

Na wszytkim da sie przejechać tę trasę , czy to będzie stary Giant czy stara kolarzówka. O planowaniu wyprawy i całej reszcie było już wałkowane na forum wiele razy . Załóż na rower bagaznik , plecak na dłuższą drogę to przynajmniej jak dla mnie niepotrzebna męczarnia. 

Napisano

owszem, dać się da, nawet na składaku, ale na czym będzie większy komfort.
czy kolarzówka jest niewygodna na dłuższe trasy?

czy wyraźnie lepiej się prowadzi na asfalcie?
pytam Was, bo sam jak na razie nie mam okazji przetestować :/

Zarchiwizowany