Skocz do zawartości

[opony] Schwalbe Nobby Nic, ocena


rs8

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jak ocenicie stan bieżnika na tych oponach, nadają się one jeszcze do jeżdzenia? Czy już bardziej śmietnik?

CH27y6G.jpg

 

 

Napisano

Ja bym jeszcze spokojnie pojeździł. Zależy też w jakim terenie, ale ogólnie nadadzą się, mam u siebie z tyłu też nooby nica 26x2.25 

bieżnika, mam trochę więcej niż ty, ale ogólnie wraz z znikaniem go, nie odczuwam dużych różnic. 

Napisano

Ja bym jeszcze spokojnie pojeździł. Zależy też w jakim terenie, ale ogólnie nadadzą się, mam u siebie z tyłu też nooby nica 26x2.25 

bieżnika, mam trochę więcej niż ty, ale ogólnie wraz z znikaniem go, nie odczuwam dużych różnic. 

Szukam czegos na 50/50 miasto teren. Ogólnie to mogę je kupic za 65zł, ale czy się opłaca?

Napisano

obydwie za 65 zł ?? 

Tak bo to używki, a tak w porównaniu z nówkami to w ile % jest tam mniej bieżnika?

Napisano

Tragedii nie ma, ja przy podobnym stanie bieżnika przejechałem dwa trudne maratony ( Karpacz, Myślenice) i żyję. :)

Jeśli to cena za komplet, to brać i się nie zastanawiać.

Napisano

dsc-0118.jpg

 

Tak to wygląda u mnie, po jakiś 600 km. 

 

U ciebie to ja bym dał 4/10 za bieżnik. Ale mimo wszystko pojeździsz na nich trochę więc ja bym wziął. Bo są to solidne oponki 

Napisano

Według mnie Nobby Nic są dobre zarówno w teren jak i na asfalt, aczkolwiek ten ostatni mocno ja konsumuje. Świetna trakcja w terenie ( piasek, błoto, kamienie) i przyczepność na asfalcie. Bieżnik wyrywa trochę błoto lub piasek ale da się przeżyć. Używam takich od 3 lat ( robię mało km , ok. 2000 rocznie), tylnia juz prawie łysa, czas by zmienić, tylko na co ? W tej cenie i przy tym wizualnym stanie bieżnika to wydaje się być dobra okazja. Nówki sa lekko drogie. Pozdrawiam :thumbsup:

  • Mod Team
Napisano

 

Według mnie Nobby Nic są dobre zarówno w teren jak i na asfalt, aczkolwiek ten ostatni mocno ja konsumuje.

 

Sam sobie przeczysz. Dobre opony na asfalt to takie które się wolno ścierają i mają małe opory toczenia. NN takie nie są, to bardzo dobre opony w teren, ale nie na asfalt, właśnie z tego względu że sie szybko ścierają i mają spore opory toczenia.

Cena normalna jak na używki, ale szkoda je kupować na 50/50 asfalt/teren bo się szybko skończą. Zwłaszcza ze to wersja Evo, z miększej gumy niż Performance, co daje lepszą przyczepność, ale i szybsze zużycie.

Napisano

Sam sobie przeczysz. Dobre opony na asfalt to takie które się wolno ścierają i mają małe opory toczenia. NN takie nie są, to bardzo dobre opony w teren, ale nie na asfalt, właśnie z tego względu że sie szybko ścierają i mają spore opory toczenia.

Cena normalna jak na używki, ale szkoda je kupować na 50/50 asfalt/teren bo się szybko skończą. Zwłaszcza ze to wersja Evo, z miększej gumy niż Performance, co daje lepszą przyczepność, ale i szybsze zużycie.

To co byś mógł polecić? Zależy mi na dobrej przyczepności w terenie

Napisano

 

Zwłaszcza ze to wersja Evo, z miększej gumy niż Performance, co daje lepszą przyczepność, ale i szybsze zużycie.

dla mnie dobra opona (NN Evo) to taka, która daje w każdych warunkach dobrą przyczepność bo od tego zależy czy jedziemy czy stoimy, czy ewentualnie leżymy na glebie. 

trudno jest znależć kompromis na teren i asfalt. Kwestia wagi, oprów toczenia, zużycia to pochodna tego kompromisu.

 

Sam sobie przeczysz. Dobre opony na asfalt to takie które się wolno ścierają i mają małe opory toczenia. NN takie nie są, to bardzo dobre opony w teren, ale nie na asfalt, właśnie z tego względu że sie szybko ścierają i mają spore opory toczenia.

Cena normalna jak na używki, ale szkoda je kupować na 50/50 asfalt/teren bo się szybko skończą. Zwłaszcza ze to wersja Evo, z miększej gumy niż Performance, co daje lepszą przyczepność, ale i szybsze zużycie.

 

  • Mod Team
Napisano

Nie ma opon uniwersalnych, które w każdych warunkach dają super przyczepność. Gdyby takie były każdy by na nich jeździł. Opony uważane za uniwersalne dają akceptowalną przyczepność w większości warunków i jako takie opory toczenia. Nie mają szans z oponami przeznaczonymi stricte na określone warunki. NN, o którym piszesz w większym błocie na przykład cienko idzie, więc nie ma co mówić o dobrej przyczepności w każdych warunkach. Na głębokie błoto to tylko opony z wysokim, rzadko rozmieszczonym bieżnikiem dają dobrą przyczepność, ale takie opony w innych warunkach leżą.

Napisano

Do najbardziej uniwersalnych opon na których miałem okazję jeździć zaliczyłbym właśnie rocket rony i geax barro mountain z tym że te drugie zużywają się znacznie wolniej ale są  też sporo cięższe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...