Skocz do zawartości

[dodatkowy komplet kół] czy to ma sens?


kosmoski85

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Jestem nowym użytkownikiem forum i mam nadzieję, że dobrze stworzyłem topic, ale do sedna.

 

Posiadam rower:

 

http://www.bikekatalog.pl/2011//rowery/1086/AGang.GANGSTA.70

 

Rowerek bardzo dobrze spisuje się w górach, czuje się na nim pewnie a i Singletracki mi nie straszne. Problemem może być trochę waga i męczarnia na podjazdach, ale przy sporadycznych-weekendowych wizytach na górskich ścieżkach jestem w stanie to zaakceptować.

 

Problem zaczyna się w mieście. Opony mają duże opory toczenia i jazda na nich nie jest zbyt konfortowa. Dlatego zastanawiam się nad dokupieniem zapasowego kompeltu kół, na których przemierzałbym asfaltowe ścieżki, parkowe drózki, czyli mało wymagające trasy. Poprostu odpinam koło wrzucam 2 i nie bawie się w zmiane opon.

 

Czy takie rozwiązanie ma wogóle sens, czy ejst opłacalne, czy może macie lepsze rozwiązania??

Ogólnie poruszam się ostatnimi czasy 60-70%asfalt reszta to ubite ścieżki w parkach bądź wały, czasem jakiś lasek z błotem. Tak z raz-dwa w miesiącu wybieram się na typowe MTB (ostatnio najczęsciej singletrack w Novym Mescie).

 

 

Zastanawiałem się też nad odchudzeniem tego kolosa i nie wiem czy zejście z 2kg poprzez wymiane amortyzatora i ewentualnie kół jest możliwe i czy  w niskiej cenie oraz czy będzie na tyle zauważalne w jeździe, że jest to opłacalne.

 

 

 

Napisano

Drugi komplet kół ma sens jeśli, masz te koła uzbrojone (tarcze, kaseta) wtedy zamiana zajmuje chwilkę. Koła również powinny się przydać zimą jeśli np będziesz miał w planach zakup opon z kolcami. Zrzucenie wagi z kół jest w mojej opinii najbardziej odczuwalne - niestety również dość kosztowne. Co do amortyzatora to również można go zmienić na sztywny widelec, dzięki czemu małym kosztem urywamy ponad 1kg - warto jednak uwzględnić przed jego zakupem zmianę geometrii roweru.
 

Napisano

Drugi komplet kół ma sens jeśli, masz te koła uzbrojone (tarcze, kaseta) wtedy zamiana zajmuje chwilkę. Koła również powinny się przydać zimą jeśli np będziesz miał w planach zakup opon z kolcami. Zrzucenie wagi z kół jest w mojej opinii najbardziej odczuwalne - niestety również dość kosztowne. Co do amortyzatora to również można go zmienić na sztywny widelec, dzięki czemu małym kosztem urywamy ponad 1kg - warto jednak uwzględnić przed jego zakupem zmianę geometrii roweru.

 

 

Dzięki za szybką odpowiedź!

 

Ciekawe jaki to koszt takich w miare dobrych uzbrojonych kół. A co do amortyzatora to na pewno nie może to być sztywny widelec bo jednak w teren też jeżdże. Prędzej myślałem o czymś lżejszym, np epicon.

Napisano

Za opony, kaset, tarcze zapłacisz od 200 zł w górę, 

Koła zaczynają się od 300 zł a kończą na kilku tysiącach.

Kluczem jest waga użytkownika, waga kół oraz ich wytrzymałość - na co wpływ ma również styl jazdy - wbrew pozorom jazda po mieście do delikatnych nie należy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...