kosmoski85 Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Cześć, Jestem nowym użytkownikiem forum i mam nadzieję, że dobrze stworzyłem topic, ale do sedna. Posiadam rower: http://www.bikekatalog.pl/2011//rowery/1086/AGang.GANGSTA.70 Rowerek bardzo dobrze spisuje się w górach, czuje się na nim pewnie a i Singletracki mi nie straszne. Problemem może być trochę waga i męczarnia na podjazdach, ale przy sporadycznych-weekendowych wizytach na górskich ścieżkach jestem w stanie to zaakceptować. Problem zaczyna się w mieście. Opony mają duże opory toczenia i jazda na nich nie jest zbyt konfortowa. Dlatego zastanawiam się nad dokupieniem zapasowego kompeltu kół, na których przemierzałbym asfaltowe ścieżki, parkowe drózki, czyli mało wymagające trasy. Poprostu odpinam koło wrzucam 2 i nie bawie się w zmiane opon. Czy takie rozwiązanie ma wogóle sens, czy ejst opłacalne, czy może macie lepsze rozwiązania?? Ogólnie poruszam się ostatnimi czasy 60-70%asfalt reszta to ubite ścieżki w parkach bądź wały, czasem jakiś lasek z błotem. Tak z raz-dwa w miesiącu wybieram się na typowe MTB (ostatnio najczęsciej singletrack w Novym Mescie). Zastanawiałem się też nad odchudzeniem tego kolosa i nie wiem czy zejście z 2kg poprzez wymiane amortyzatora i ewentualnie kół jest możliwe i czy w niskiej cenie oraz czy będzie na tyle zauważalne w jeździe, że jest to opłacalne.
OrzelPiotr Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Drugi komplet kół ma sens jeśli, masz te koła uzbrojone (tarcze, kaseta) wtedy zamiana zajmuje chwilkę. Koła również powinny się przydać zimą jeśli np będziesz miał w planach zakup opon z kolcami. Zrzucenie wagi z kół jest w mojej opinii najbardziej odczuwalne - niestety również dość kosztowne. Co do amortyzatora to również można go zmienić na sztywny widelec, dzięki czemu małym kosztem urywamy ponad 1kg - warto jednak uwzględnić przed jego zakupem zmianę geometrii roweru.
kosmoski85 Napisano 9 Lipca 2013 Autor Napisano 9 Lipca 2013 Drugi komplet kół ma sens jeśli, masz te koła uzbrojone (tarcze, kaseta) wtedy zamiana zajmuje chwilkę. Koła również powinny się przydać zimą jeśli np będziesz miał w planach zakup opon z kolcami. Zrzucenie wagi z kół jest w mojej opinii najbardziej odczuwalne - niestety również dość kosztowne. Co do amortyzatora to również można go zmienić na sztywny widelec, dzięki czemu małym kosztem urywamy ponad 1kg - warto jednak uwzględnić przed jego zakupem zmianę geometrii roweru. Dzięki za szybką odpowiedź! Ciekawe jaki to koszt takich w miare dobrych uzbrojonych kół. A co do amortyzatora to na pewno nie może to być sztywny widelec bo jednak w teren też jeżdże. Prędzej myślałem o czymś lżejszym, np epicon.
OrzelPiotr Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Za opony, kaset, tarcze zapłacisz od 200 zł w górę, Koła zaczynają się od 300 zł a kończą na kilku tysiącach.Kluczem jest waga użytkownika, waga kół oraz ich wytrzymałość - na co wpływ ma również styl jazdy - wbrew pozorom jazda po mieście do delikatnych nie należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.