monowiec Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witam, Będę wybierał się w wycieczkę w stronę Bukowiny Tatrzańskiej, zastanawiam się czy opony typowo szosowe gładkie, dadzą sobie rade na naszych drogach ew. jakiś żwir i kamieniste drogi i czy nie lepiej zainwestować z jakimś grubszym, trekkingowym bieżnikiem, jak tak to w jakie i czy będzie duża różnica(pomiędzy typowo szosową a trekkingową)? Nie mam pojęcia po prostu jaka nawierzchnia mnie powita i czy warto inwestowac w nowe oponki. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Na czym i po czym bedziesz jezdzil? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monowiec Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Na czym i po czym bedziesz jezdzil? W większości będzie to asfalt ale obawiam się, że moge natrafić na jakiś żwir i kamieniste drogi. Do tego trasa prowadzi przez wsie, boczne drogi. A jeździć będę na mojej szosie Canyon Speedmax3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Wiec zabieraj szosowe opony i standardowo detke lub dwie plus latki. Jezdzilem na wyczynowych oponach po polnych drogach, oczywiscie bez szalenstwa, daja rade. Pamietaj by miec odpowiednio wysokie cisnienie by nie "dobic" felgi na jakiejs zlosliwej dziurze. To BARDZO wazne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monowiec Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Czyli jechać na Continentalu Ultra Sport? 6 barów starczy czy mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Sprawdz minimalne cisnienie rekomendowane do tych opon jak tez sprawdz minimalne cisnienie dla swoich kol. Jezdzij raczej blizej maksymalnego niz minimalnego. NIGDY nie schodz ponizej minimalnego. Jesli to 700x23C to 8 Bar bedzie wlasciwym cisnieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
monowiec Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Aktualnie mam 8 barów Czyli moge jechać tak jak rower aktualnie stoi, tylko zabrać na zapas dętkę i łatki. Dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Pompke tez wez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichaelD Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 Na dziurawe drogi, drogi żwirowe, najlepiej wybrać najszersze opony jakie Tobie wejdą. Jeśli chcesz wąskie opony z bieżnikiem, powinieneś poszukać wśród opon przełajowych. Najwęższe są w rozmiarze 30mm; http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=cyclocrossjet.view Zwiększy to komfort jazdy i uchroni obręcz przed ewentualnym uszkodzeniem, oczywiście to odbije się kosztem niższej prędkości przelotowej (szacuje 2-5km/h dla opon 23 vs 28) Oprócz szerszych opon, na dłuższa przejażdżkę warto wybrać zestaw łatek i min. 1 dętkę, pompkę i łyżkę, micro tool, spinkę + 2 opaski zaciskowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.