Skocz do zawartości

[opony] Geax saguaro dla amatora - drut, zwijana, TNT


Karas09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szukam opon do moich wypraw w góry. Teren na jakim jeżdżę jest wszelaki, może bez dużej ilości korzeni. Głównie kamienie i szuter (błoto po deszczu). Brak piachu. Dojazd do gór asfaltem. Zaciekawiłem się tymi oponami bo są przedstawiane jako bardzo dobry produkt i uniwersalny (przynajmniej najbliżej im do uniwersalności). Pytanie moje jest takie, w co się zaopatrzyć: drut, zwijka czy TNT? Od razu mówię, że nie chcę za bardzo wydawać ponad stówki za jedną opnę (TnT) a jest ona najbardziej polecana. Czy dla amatora takiego jak ja wystarczy drut? Czy różnice oprócz wagi są widoczne w jeździe? Jaką wielkość lepiej wziąć 2.0 czy 2.2? Oczywiście jestem też otwarty na inne propozycje opon, tylko pamiętajcie o niewygórowanej cenie (pojęcie względne :laugh: ). Pozdrawiam.  :sweat:

Napisano

Dołączam się. Jeździłem ostatnio na dwóch kompletach 2,25 od Schwalbe. Stwierdzam, że na kamienie i tak takiego balonu nie potrzeba, a i szkoda ciągnąć taką gumę po asfalcie.
Zastanawiam się na Geax'em, Ciekawi mnie jedna rzecz. Niby zawodowcy ją tak chwalą, ale przecież wagowo ona nie powala. (Najlżejsza zwijka 2.0 waży 550g) Czyżby walory trakcyjne przysłaniają tą drobną wadę?

Pozdrawiam

Napisano

Także mnie to zastanawia. Na niektórym stronach piszą, że Geax Saguaro ma duże opory toczenia. Jak wyglada ich porównanie z Schwalbe Smart Sam.

Napisano

Saguaro przy tych 550g poza kwestią przyczepności i prowadzenia daje też spokój psychiczny- opona jest bardzo solidna, małe jest ryzyko nieukończenia wyścigu z powodu uszkodzenia opony.

Napisano

Opory toczenia są bardzo niskie , i dlatego waga nie ma az takiego znaczenia  Jest niestety bardzo odczuwalna podczas przyśpieszenia  od 10 do 25 km/h , ale rozbujene Saguaro idzie jak szalone .

 

 

Moim zdaniem Saguaro idzie szybciej od Smart Sama , zwłasza gdy sie bieznik bedzie w stanie jak na fotce

 

saguaro20.jpg
 
 
Na w/w zdjeciu jest lzejsza wersja 2.0 po przebiegu 3500 km. 

 

 Pytanie moje jest takie, w co się zaopatrzyć: drut, zwijka czy TNT? ? Jaką wielkość lepiej wziąć 2.0 czy 2.2?

Chcesz oszczedzić kase kup druciaka. ;) Wersja 2.2 TNT jest rewelką dlatego ,że jej mega grube wzmacniane ścianki boczne dużo lepiej wybierają nierówności . 

Odnośnie tłumienia przeszkód to wersja 2.0 radzi sobie o wiele gorzej niż 2.2 , dlatego lepiej w nia się zaopatrzyć. 

 

 

 

Napisano

Liczyłem, że Ghost się wypowie w tym temacie i się nie zawiodłem  :thumbsup: . Teraz takie pytanie, czy oponka 2.2 wejdzie mi do 19mm obręczy? Koła to 26". Jeszcze prośba aby ktoś się wypowiedział z osób używających takich drutówek. 

  • Mod Team
Napisano

Na w/w zdjeciu jest lzejsza wersja 2.0 po przebiegu 3500 km.

 

U mnie po 5000-6000 km na tylnym kole w fullu pod wagą ca. 75 kg wygląda podobnie, ogólnie wytrzymałość na ścieranie i na przebicia jest całkiem niezła, oponka fajnie idzie i dobrze trzyma.

Zwijane są o tyle fajne, że daja radę z dętką jak i z mleczkiem, jeżeli bierzesz pod uwagę aspekt cenowy to drutówka będzie dobra. :)

 

Do 19 mm 2.2 wejdzie bez problemów.

 

Zresztą o tych oponach było już na forum bardzo dużo.

Napisano

Jeszcze odnośnie ewentualnej mieszanki opon. Jeden z użytkowników napisał, że z tyłu ma Geax Saguaro a z przodu Schwalbe nobby nic ponieważ opną schwalbe z przodu ma lepszą kontrolę w terenie. Czy to jakaś ogólna prawda czy raczej osobiste spostrzeżenie użytkownika?

Napisano

oporów toczenia i wagi Saquaro 2.2 się absolutnie nie należy obawiać... kupiłem ostatnio z wielkimi obawami te opony w wersji TNT pod bezdętki i odetchnąłem z ulgą... rzeczywiście minimalnie gorzej przyspieszają, ale po rozbujaniu idą jak TGV ;)

 

tłumienie nierówności przy ciśnieniu 2 barów bajka :)

 

reasumując lepiej ich nie ważyć tylko na nich jeździć :P

Napisano

Gdybym miał kasę na TNT to nie wiem czy bym ten temat zakładał  :icon_wink: . Jednak kasa jest teraz w pewnym sensie priorytetem jaką mogę przeznaczyć na opony. Nie mam jakiegoś parcia na masę ale muszę przyznać, że nawet mnie waga drutówek troszkę zaskoczyła i nie wiem czego się spodziewać.

  • Mod Team
Napisano

 

Jeden z użytkowników napisał, że z tyłu ma Geax Saguaro a z przodu Schwalbe nobby nic

Jeździłem na takim samym secie i szczerze powiedziawszy nie widzę zbyt dużej różnicy, może NN faktycznie nieco lepiej trzyma, ale Saguaro zapewnia tyle przyczepności, że na pewno nie można narzekać na jej brak ;)

Napisano

Wyczytałem również, że z tyłu ktoś zakładał opnę na "odwrót", czyli w drugą stronę niż wskazywała strzałka i że się tak lepiej jeździ. Czy też tak macie u siebie?

  • Mod Team
Napisano

Nie da się założyć Saguaro odrwotnie niż wskazuje strzałka z prostego powodu - są strzałki w obu kierunkach :)

Do wyboru Traction i speed, ja tam większej różnicy nie odczuwam jeżeli chodzi o kierunek zakładania.

Napisano

Możliwe, że chodziło o inne opony  :whistling: . Jeszcze tylko brakuje mi opinii kogoś kto używa drutówek. Dziękuję za pomoc i oświecenie  :sweat:

Napisano

Skoro już jest temat o tych oponach to zapytam. Jaka jest realna szerokość opony 2.0 i 2.2 na obręczy 19mm. Bardziej interesuje mnie ta druga, ale nie wiem, czy się zmieści.

Napisano

A teraz ciekawostka w oponie Geax Saguaro 2.0 29er 2013 bylo tylko speed , i włoski były inne:P

 

na pewno jest te 56mm na 19mm pasuje i to naawet na 5 roznych zakladalem

Napisano

Dzisiaj odebrałem i założyłem druciane Geax'y. Myślałem, że Ghost troszkę przesadza z tym, że nie czuć wagi i idą jak burza. Moje zdanie zmieniło się przed chwilą. Zrobiłem sobie rundkę asfaltową (niecałe 7 km, niestety nie było czasu na teren) i jestem w szoku. Lepiej mi się jechało niż na moich semislickach. Opony szły jak przecinak i nie było czuć ich wagi. :thumbsup:  Zakup godny polecenia. Jak się z użyją to pewnie wezmę już TNT. Mam jeszcze pytanie: czy można zejść z ciśnieniem do 2 może 1,8 bara? Na oponie pisze, że min. to 2,5 bara ale przy mojej wadze (65 kg) nie wiem czy by opona nie byłaby zbyt nabita na teren.  

Napisano

Ja myślę, że przy Twojej wadze, uwzględniając sztywne ścianki Saguaro możesz dość spokojnie zejść z ciśnieniem.

Napisano

Jeżdziłem na drutowych Saguaro 2.0 w różnych warunkach, na asfalcie naprawdę nieźle dają radę, również po twardym i kamienistym podłożu. Natomiast miałem z nimi problem w mokrych warunkach, zwłaszcza na korzeniach bardzo łatwo o uślizg, na asfalcie i kamieniach też trzeba bardzo uważać. RK 2.0 które mam teraz o wiele lepiej sprawują się w takich warunkach.

Przy wadze 65 kg też miałem je napompowane do ok. 2 bar i nie zdarzyło mi się dobić, jeśli nie robisz metrowych hopek to spokojnie możesz tyle pompować :)

Napisano

 

Na podobnym też góra Ślęża(Sobótka) zjezdzie Saguaro2.2 TNT ostatnio poszlo caly szlak i to mokry . Na Race Kingu raczej bym nie zjechał na dół bo opona by raczej poległa i pod wzgledem przyczepnosci i pod wzgledem wytrzymalości.

Napisano

Dzisiaj zaliczyłem pierwszy teren w nowych oponkach i powiem, że są rewelacyjne. Może nie widać tego aż tak na podjazdach (mniej się ślizgają od poprzednich albo nawet w ogóle) ale za to na zjazdach bajka  :) . Polecam  :thumbsup:

Napisano

Karas09 gdzie kupowałeś opony? Znalazłeś w lepszych pieniądzach niż na alledrogo? Może być na pw. Dzieki

PS. Zdecydowałeś sie na 2.2, czy na 2.o?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...