koszatniczki Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Witam! Mam pewien problem: otóż nie wiem czy warto dopłacać do wersji Evolution ok. 50 zł. Wersje różnią się mieszanką gumy oraz wagą - Evolution jest lżejsza o 55 gram. Jednakże słyszałem, że wersja Evolution jest bardziej miękka, co teoretycznie oznacza jej większą ścieralność. Rocznie robię ponad 3000 km, więc chciałbym żeby opona była wytrzymała, ale również dość szybka. Pozdrawiam.
karolik0 Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Mam performance tego z nowszych wersji ( szary napis), zastapil u mnie starego smart sama, który był od nowości (białe duże napisy). Ten nowy jest dużo gorszy, słabo trzyma się drogi, przy 35+ strach wchodzić w zakręty nawet na czystym asfalcie. Stary wymiatał pod tym względem. Jak nie blokujesz co chwila tylnego koła i nie jeździsz na zbyt niskim ciśnieniu to ta miękksza bez problemu wytrzyma moim zdaniem. (choc nie mialem styczności z wersja evolution)
koszatniczki Napisano 9 Lipca 2013 Autor Napisano 9 Lipca 2013 Zazwyczaj opony mam napompowane do ok. 3-3.5 bara - a koła nie blokuję praktycznie wcale . Ciekawy jestem jeszcze różnicy w oporach toczenia między tymi dwoma wersjami.
GhOsTwrc Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Evo jest lzejsze , czyli idą lżej. Wersja EVO PO 8000 KM Jezdzila z przodu i tylu
koszatniczki Napisano 9 Lipca 2013 Autor Napisano 9 Lipca 2013 Evo jest lzejsze , czyli idą lżej. Wersja EVO PO 8000 KM Jezdzila z przodu i tylu Wielkie dzięki za zdjęcie i odpowiedź. W takim wypadku zakupię sobie Smart Sam Evolution 2.1 - 495 gram. Pozdrawiam!
GhOsTwrc Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Nieeeeeeeeeee,..... Kup Sobie 2.25 wygodniej pod tyłkiem , stawy mniej narazone. O zdrowie trzeba dbać. Ja z 2.1 nie bylem zadowolony natomiast z 2.25 zdecydowanie tak .
koszatniczki Napisano 9 Lipca 2013 Autor Napisano 9 Lipca 2013 Ale czy 2.25 nie będzie miało dużo większych oporów toczenia? Poza tym w katalogu Schwalbe 2.25 pompuje się do 1.8-3.7, a 2.1 do 2-4. No i od razu mamy 75 gram więcej na jedną oponę...
GhOsTwrc Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Nie czytaj katalogow..... Mi na oponie ze zdjecia a jest to 2.25 udalo sie nie raz wykrecic srednia bliska 30 km/h z 80 km trasy asfaltowej. Oporow nie odczujesz a bolacy tylek i zmeczone stawy odczujesz . Sprawdzone nie tylko przezemnie. Taka tylko rada a kupisz co chcesz twoja kasa;)
koszatniczki Napisano 9 Lipca 2013 Autor Napisano 9 Lipca 2013 No nic, jeszcze to trochę przemyślę. W każdym razie dzięki za pomoc i porady .
yarrec Napisano 11 Lipca 2013 Napisano 11 Lipca 2013 No nic, jeszcze to trochę przemyślę. W każdym razie dzięki za pomoc i porady . tak podsunę jeszcze jedną wątpliwość trwałość Evo a Performance -Evolution mają często miększą/przyczepniejszą mieszankę - stworzone pod kątem zawodów -Performance zazwyczaj jest trochę twardsza/trwalsza - stworzone jako użytkowe przez to Evo może lepiej trzymać ale kosztem "żywotności" ale testów porównawczych niestety nie widziałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.