Skocz do zawartości

[piasta planetarna] brak trójki


Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dziś złożyłem rower i pojawił się problem z nexusem 3. Wrzucam na manetce "3", ale w piaście nic się nie dzieje. Na clickboxie niby się przesuwa wskaźnik, ale nie ma żadnej różnicy w prędkości. Bez 3 nie da rady, bo za wolno wtedy z górki.

Przepraszam, że trochę chaotycznie napisane, ale śpieszę się.

Mam nadzieję, że ktoś z was wie co robić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że 1 i 2 działają?

 

Na początek sprawdź czy jest dobrze wyregulowana. Wrzuć na 2 i popatrz czy wskaźnik jest między dwoma żółtymi liniami (kolor może być inny). Jeżeli nie, to spróbuj wyregulować napięcie linki.

Jeżeli tu jest ok, to sprawdź czy wszystko prawidłowo podłączone do piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to jest nexus 3. Nigdy więcej takiego nie kupię i nie polecam :)



Tak po zastanowieniu to jednak myślę, że nie ma jedynki, a nie trójki. Wychodzi na to, że mając "1" na manetce w piaście jest już drugi bieg, potem jak dam "2" to wskakuje trójka, a jak daję "3" to już nic się nie zmienia bo nie ma na co. Przed chwilą sprawdzałem, czy nie ma luzów, bo dziś jeździłem bez podkładki fiksacyjnej. Ale założyłem koło od nowa, już z podkładką (ledwo co wcisnąłem w ramę), wyregulowałem od nowa i dalej to samo.

Zacząłem rozregulowywać w jedną i drugą stronę, ale jedyne co się zmieniło to to, że ten sam bieg ew. był w położeniu manetki "1" i "2".

Jakiś fachowiec w serwisie coś poradzi, czy piasta po prostu jest zepsuta?

 

Jedyne co mi przyszło do głowy to, że manetka jest źle ustawiona i chcę zrobić tak, żeby wrzucić "1" na manetce, czyli dwójkę, wtedy ustawić odpowiednio wskaźnik w clickboxie, następnie odłączyć linkę od manetki, ustawić na niej "2" i podpiąć starając się utrzymać to samo napięcie linki. Myślicie, że to coś pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz regulować, to na manetce ustaw 2. Potem ustawiasz napięcie linki tak, żeby wskaźnik w clickbox-ie był między kreskami.

Moja 8 jest tak łopatologicznie zrobiona, że ciężko się pomylić. Prawie na każdej części są znaczniki pomagające ustawić elementy we właściwej pozycji. Tutaj powinno być podobnie, łap instrukcję:

http://cycle.shimano-eu.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL3S41E_SMBC06/6NL0A-001_SL3S41E_SMBC06-EN_v1_m56577569830625399.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem jak regulować, ale co jeśli manetka jest źle ustawiona i prawidłowa dwójka jest na "1" ?

Dzięki za instrukcję.

Jak dziś manualnie wciskałem ten popychacz, czy jak to się tam nazywa, do piasty to były wszystkie biegi, więc chyba nie ma co piasty rozkładać?



Wygląda na to, że już działa. Wystarczało podłożyć dodatkową podkładkę pod nakrętkę i na razie działa :D :D Co prawda zrobiłem teraz tylko króciutką rundkę w okół bloku, ale 3 biegi są i mam nadzieję, że już tak zostanie. Nawet strzelać i trzeszczeć przestała, więc myślę, że działa jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką podkładkę i pod jaką nakrętkę?

Trzeba było poprawić napięcie linki. Z tego co opisałeś, to była zbyt mocno naciągnięta. Ewentualnie na odwrót, za luźna (nie wiem jak ta piasta jest sterowana, u mnie szybsze przez ciągnięcie linki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem zwykłą podkładkę pod nakrętkę, na którą nakłada się clickbox, wyszło na to, że miałem za długi popychacz, bo bez tej podkładki już sam clickbox nawet z luźną linką wciskał popychacz na tyle, że w piaście wskakiwała dwójka.

Po poprawce może linka była minimalnie za luźno, bo dziś na dwójce  czasem mi bieg spadał na jedynkę, ale podciągnąłem i już było ładnie.

Gdybym naciągnął jeszcze mocniej, żeby wskaźnik był w odpowiednim miejscu to jedynka by nie weszła.

Tak poza tym to jedynka chodzi cicho, dwójka słychać stukanie jakby wolnobiegu, a przy trójce głośnie stukanie jakby dwóch wolnobiegów. Tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest ta piasta zbudowana. Ten hałas to przy kręceniu, czy na luzie?

 

W mojej 8 przy kręceniu 1-4 chodzą głośniej i czuć nierówną pracę. Jest to kwestia budowy przekładni, gdzie tak naprawdę są 4 biegi i reduktor. Na luzie jest praktycznie bezgłośna (powiedzmy jednolity szum, czego w normalnej jeździe nie słychać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jedynce przy kręceniu cisza, na luzie słychać wolnobieg, a na dwójce i trójce słychać tak jak napisałem w poprzednim poście

dwójka słychać stukanie jakby wolnobiegu, a przy trójce głośnie stukanie jakby dwóch wolnobiegów.

przy kręceniu i na luzie.

Ale nie czuć nierównej pracy, ani nic takiego, więc chyba jest ok. Bardzo rzadko zdarzy się jej strzelić, ale to może tylko kwestia podciągnięcia linki jeszcze odrobinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulas. Zdarzyło mi się kiedyś, że musiałem nakręcać dodatkową nakrętkę na oś, by tak jakby zmienić długość popychacza. Wtedy regulacja żółtego punktu nie ma uzasadnienia. Co do regulacji, ustawiam tak, aby bieg wskakiwał dopiero po kliknięciu manetki, co zmniejsza ilość przypadkowych przełączeń podczas większego obciążenia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o to mniej więcej mi chodziło, bo jak czytałem inne fora to najpopularniejszą odpowiedzią było właśnie "wyreguluj dobrze, żeby kreseczka była w dobrym miejscu" i napisałem tak :

Gdybym naciągnął jeszcze mocniej, żeby wskaźnik był w odpowiednim miejscu to jedynka by nie weszła

żeby było jasne, że taka klasyczna regulacja się tu nie sprawdzi.

Temat biegów jest właściwie zamknięty, tylko pytałem się jeszcze o to stukanie, ale myślę, że przez internet ciężko będzie komuś stwierdzić, czy działa prawidłowo, czy nie.

IMO działa należycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...