Skocz do zawartości

[Koło] 26 czy 28


CokupicCC

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jaki rower będzie lepszy dla kogoś ze sporą nadwagą cross czy górski ? chodzi mi głównie o rozmiar kół które będą lepiej wytrzymywały dużą wagę 26 czy 28cali ? czy to bez różnicy, bo mi wydaje się , że mniejsze koło będzie wytrzymalsze (a może się mylę?), czy go głownie zależy od jakości obręczy, szprych i piasty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce (chyba) 29, wydają mi sę zbyt wielkie i nie wiem jakbym się na tym czuł, ponieważ nigdzie nie mogę się takim rowerkiem przejechać.

Ja szukam roweru głównie na asfald i tutaj zdecydowałem się na Lazaro Integral (lub Kands Maestro), ale nie wiem czy przy mojej wadze nie lepiej kupić jakiegoś MTB na 26, chociaż wiem, że ludzie to Lazaro wsadzają koła na 29 ;)

Czyli nie ma dużego znaczenia jaki jest rozmiar kołą tylko jakiej jakości użyte są części i jak to jest zrobione ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Jaki rower będzie lepszy dla kogoś ze sporą nadwagą cross czy górski ?

Pojęcie spora nadwaga jest pojęciem bardzo ogólnym gdyż nie wiadomo ile dokładnie wazysz. Być może owa twoja nadwaga to będzie dla innych normalna waga a być może owa nadwaga to będzie już klasa hipopotama.

 

Niemniej jednak w przypadku sporej nadwagi większość tłuszczyku odkłada się na brzuchu więc rowery MTB, odpadają ze względu na dość pochyloną sylwetkę. Moim zdaniem rowery typu kros lub trekingi będą odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga to ok 140kg, wzrost 182-184cm (nawet nie wiem dokładnie ;)), obecnie jeźdzę na starym rowerze z kołami 26 cali i jakoś nie przeszkadza mi pochylona pozycja, ale dla tego szukam Crossa, ponieważ  z większymi kołami można osiągnąć wyższą prędkość a ja nie jeźdze po górzystych terenach, tylko asflad ewenutalnie boczna droga ale to żadko. Szukam nowego roweru, ponieważ Tata chce wziąć starego Scotta, a więc ja szukam czegoś innego ;)

 

To co, wiadomo, że Lazaro nie ma za mocnych kół, ale jeżeli z czasem założę dobre koło 28 cali to będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 kg to sporo. Przy takiej wadze solidne koła to podstawa. Na solidne koła składają sie opony, obręcze, szprychy i piasty. Napęd jest mniej istotny chociaż przy 3x9 będziesz mógł utrzymać stałą wysoką kadencję. Kolejny problem to hamulce. Tu Vki mogą nie wystarczyć.

 

Ja bym złożył rower

  • na ramie chro-mo
  • oparty o systemie napędowym alivio 3x9,
  • na hamulcach tarczowych hydraulicznych,
  • wielokomorowych obręczach na 36 szprychach o grubości 2,5 mm,
  • na piastach maszynówkach.
  • i oponach co najmniej 2.0,
  • z szerokim siodłem.

 

Przy jeżdzie po asfalcie nie będzie miało znaczenia czy będziesz mieć koła 26 czy 28 cali.

 

Czy jakiś tego typu rowerek istnieje na rynku... nie wiem, ale taki złożyć da sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminium w zupełności wystarczy tylko nie jakieś super cieniowane. V-brejki zatrzymają cię wystarczająco skutecznie a nie ma potrzeby wywalać niemałej kasy jeśli po górach nie jeździsz. Koła na 32 2mm szprychach zaplecionych na 3x (26") lub 4x (28") będą w zupełności wystarczające. Nie daj się zwariować tym, co sugerują ci budowę czołgu pod twoją wagę bo wszystko inne się połamie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę, że koła 28" wytrzymają, jeżeli będziesz uważał i omijał dziury. Ale z drugiej strony, rower MTB 26" pozwoli również po terenie pojeździć. W ogóle to też bym polecał 29", ale skoro wykluczasz to nic ma siłę. I ja bym pomyślał jednak o tarczach, zawsze jest taki bonus, że obręcze się nie zużywają jak przy v-brake'ach. 

 A czy jest szansa na to, żebyś wdrożył u siebie jakiś program regularnego jeżdżenia celem zmniejszenia liczby 140?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośie wagi to właśnie wziąłem się za jej zbicie reguralnie jeźdząc na rowerze i przyznam, że jest coraz lepiej ;)

Lazaro kosztuje 1100zł zamawiając telefonicznie jest to cena łązcznie z przesyłką. Najtańszy rower na tarczach który znalazłem w pobliżu mojego miejsca zamieszkania to : http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-kellys-cobe-blue-2012.html i mogę go kupić za 1700zł co jest jak dla mnie nieco za dużo. Zdecydowałem się na lazaro dlatego, że jestem przygotowany na konieczność wymiany siodełka (tutaj ktoś pisał o szerokim, moja babcia dostała szerokie siodło od znajomego założyłem na chwilę, ale nie jest to dla mnie, faktycznie siedzi się jak na fotelu ale co z tego? obecnie jeźdzę na cienkim siodełku Massi i ogólnie nie narzekam., wiem, że w Lazaro z miejca lecą też chwtyty i może pedały + chcę założyć rogi no i z czasem zmienić tylne koło na coś konkretnego (może znajomemu uda się przerobić tą piastę na łożyska maszynowe) więc została by obręcz i dobre szprychy.

 

W obecnym Scottcie nie mam za mocnych klocków (v-brakee) i spokojnie z ok 40km/h wyjamuję w dość krótkim czasie.

 

Lazaro ma 3x8 i raczej przy tym bym został - nie chcę iść przynajmniej na początku w koszty może po zużyciu się kasety.

 

Moglibyście napisać mi taką orientacyjną wycenę ile kosztowało by koło na tył:

piasta na łożyskach maszynowych + dobre szprychy + dobra obręcz

i (podobno w lazaro można złożyć hamulce tarczowe?)

piasta na łożyskach maszynowych + dobre szprychy+ obręcz + to wszystko co jest potrzebne żeby założyć hamulce tarczowe.

 

Szczerze powiedziawszy zamiast tego Kellysa wolałbym kupić np Unibike Crossfire (mogę mieć go taniej o 10 od ceny katalogowej czyli za ok 1500zł) ale nie wiem czy jest sens dopłaty do unibike tych 400zł między nim a Lazaro.

 

Chyba Lazaro nie jest jakoś bardzo cieniowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka rzeczy. wazac 140 kg na goralu rozpedzasz sie do 40 km ? niesamowite... a wracajac do wymiany hamulcow z falek na dyski. zeby to zrobic musisz kupic piasty z mocowaniami na tarcze, na 6 śrub lub center lock. wiec zapewne musisz kupic cale kola. 28 calowe z piastami pod dyski sa drozsze od tych 26 calowych, przy tej samej klasie . zmieniajac hamulce masz 2 rozwiazania, jesli chcesz zachowac klamkomanetki alivio montowane w lazaro to mozesz wziac hamulce mechaniczne tarczowe, jesli chcesz miec hydrauliczne to bedziesz musial wywalic te alivio . zatem , kupujac rower na v brake i chcac go pozniej przerobic pod hamulce tarczowe wydasz sporo kasy na taka zamiane. np. kola z piastami pod dyski to min. 300pln, hamulce hydrauliczne to kolejne 300pln, manetki do przerzutek to 150pln. lepiej, moim zdaniem, jest kupic rower na falkach, jesli stockowe beda za slabe to mozna je wymienic na deore 590, na 2 kola to okolo 100pln. jesli chcesz miec hydrauliki to od razu roweru z takim rozwiazaniem nalezy szukac . 

 

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak planowałem w przyszłości (w przyszłym roku) wymienić hamulce na Deorki.

Mogę nagrać kiedyś film jak na Scottcie popylam ok 40km/h ;) - licznik wskazuje na 100% dobrze.

 

Ok myślę, że problem rozwiązany, czyli czekam aż pojawi się Lazaro w wersji ramy 19calowej i zamawiam, z czasem wymieniam koło i hamulce ;) a na początku chwyty i siodełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Lazaro będę próbował dobić do 50km/h czy się uda zobaczymy ;)

 

Dzięki za pomoc, czyli zamawiam Lazaro i z czasem zmiana koła na coś porządniejszego ;)

A mógłbyś mi jeszcze napisać ile kosztowało by jakieś dobre koło czyl piasta+szprychy+obręcz? (nie chce jakiegos bardzo drogiego bo to nie na moją kieszeń ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj  kupiłem Tander Navigator (praktycznie to samo co Lazaro Integral) na Alivio za 1100zł, obręcze wymienie gdy te zaczną się centrować, na razie jestem zadowlony ;)

Dzięki za pomoc w wyborze, ale raczej będę szukał piast na maszynach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie kola sie rozcentrowuja. trzeba pilnowac, by nie bily za mocno . gdy zaczna uciekac na boki to nalezy je centrowac, by ich zywotnosc przedluzyc. 



jestes pewien, ze na alivio ten rower kupiles ? zgodnie ze specyfikacja :http://www.storowerow.pl/rower-tander-navigator-tx-28-grafitowo-srebrny,1684,p.html jest to rower na tourney'u, z wolnobiegiem, i pseudoamortyzacja. przy twojej wadze amor nie bedzie pracowal, ugnie sie pod toba i tak juz zostanie na cala jazde. juz lepsza opcja byloby , gdybys mial sztywny widel, raz ze lzejszy a dwa ze luzow tak szybko pod toba nie zlapalby... niemniej, skoro wiedziale co kupujesz  i juz kupiles to zycze wiele radosci z jazdy.

 

 

pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to 100% Alivio (przednia przerzutka to Turney czy jakoś tak) jest na kasecie 8 rzędowej, amortyzator z przodu jest taki jaki jest w Lazaro i również jest biały ;) . Jutro wstawię fotki.

 

Właśnie sprzedawca poinformował mnie o centrowaniu się kół i mam do niego podjechać za mniej więcej tydzień, aby sprawdził czy wszystko jest ok.

 

A odnośnie roweru z linku to taki rower stoi w sklepie u mnie w mieście i również jest na kasecie i na Alivio i tak samo ma przerzutkę Tourneya z przodu z tym, że chcą za niego 1250zł i nic nie dokładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...