Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam kupiłem tydzień temu rower author traction 29 z w/w amortyzatorem i po tygodniu jazdy na nim zauważyłem luzy na goleniach około 1mm przy wciśniętym hamulcu przednim ,jazda spokojna raczej po asfalcie około150km przejechane . Luz czuć szczególnie jak się ręką złapie golenie to wtedy nawet słychać pukanie w środku czy to jest luz roboczy jak powiedział sprzedawca moim zdaniem nie powinno być żadnych luzów w tak krótkim czasie

Napisano

Dziś pewien pan powiedział mi, że stukanie to właśnie luzy bo w poprzednim amorze tak miałem, ale ten amor miał już swoje lata..

Napisano

Tez mam RST F1Rst'a u siebie, tylko, ze 26 cali. Po wyjechaniu ze sklepu, po około 10 km zaczely się stuki przy powrocie amorka. Oddalam na reklamacje. Amora rozebrano, nie stwierdzono zadnych nieprawidlowosci, ale wymieniono tłumik na nowy :)

Dostalam tez notke, ze, cytuje:" Zastosowany tłumik TNL w amorze działa na zasadzie ON/OFF ( wersja OEM ). Używanie tłumika w pozycji pośredniej może spowodować uszkodzenie tłumika i wydobywanie się stukow ( przytłumienie kanalow olejowych tłumika). Po wymienianie tłumika amorek smiga jak należy :)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, tylko interesuje mnie to czy wy u siebie w waszych amorkach też macie takie luzy bo ja będę się domagał wymiany na nowy rower w myśl ustawy z dnia 27 lipca 2002 r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej bo nie po to dałem 3,5 k za rower żeby go za tydzień już naprawiano po prostu takiego roweru nie chce .Prosiłbym o odpowiedź może kogoś kto pracuje w serwisie rowerowym lub ma do czynienia na co dzień ze sprzętem rowerowym

Napisano

hmmm nie wiem czy wymienią rower ze względu na amor prędzej wymienią Ci amortyzator chodź i to pewnie nie chętnie

Wiem że nie chętnie to zrobią ale byłem u Rzecznika praw konsumenta i pani tam siedząca potwierdziła poprawność mojego żądania i powiedziała żeby w żadnym wypadku nie godzić się na wysyłanie roweru  na naprawę gwarancyjna bo w myśl ustawy z dnia 27 lipca 2002 rozdział 1 art. 4 cytuję:

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili

jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności

przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała

ona w chwili wydania.

Napisano (edytowane)

n zwróć na to uwagę... tak czy siak nie uważam,że się zgodzą a jak odmówią to zaczniesz ich sądem straszyć? raczej to nic nie da

Straszyć nie tylko domagam się tego , że jak się kupuje towar nowy to powinno się dostać takowy wolny od wszelkiego typu wad i jak mają mi rozbierać amor i go naprawiać to się na to nie godzę jedynie wchodziła by w grę wymian amorka na nowy a jak tego nie zrobią to po prostu założę tą sprawę trzeba się domagać swoich praw oni na to liczą tylko żeby po łepku wszystko robić i zlewać klienta

Edytowane przez robert1982
Napisano

dokładnie, trzeba walczyć o swoje, Teraz amortyzator, kilkanaście stówek, a potem. samochód ? 

troszeczkę odbiegliśmy od tematu a chciałem się dowiedzieć czy właściciele f1rstów też mają takie zauważalne luzy bo nie wiem czy to jest wada fabryczna czy tylko jakaś partia wadliwych widelców . Prosiłbym też by ludzie którzy maja inne widelce w tej cenie napisali czy mają takie luzy jeśli tak to po jakich okresach ich użytkowania się pojawiają ,czy jest możliwość ich usunięcia przez zakup jakiś zestawów naprawczych po prostu chcę wiedzieć na przyszłość jak temu zaradzić

Napisano

Mam dwa RST First'y, jeden na 26" a drugi 29". W tym 26" po dwóch latach używania luzy dalej w normie, jak na początku, nie ma niczego niepokojącego, nastomiast drugi pod 29" na razie stoi w garażu ponieważ jeszcze nie mam wszystkich czesci aby rower już jeździł. Na sucho luzów nie ma, ale amortyzator jeszcze nie jeżdzony, pod koniec tygodnia jak już będzie miał z 250km to dam znać co i jak ;).

Napisano

bardzo dziękuję za odpowiedź będę czekał na sucho bez koła to ciężko cokolwiek wyczuć dopiero jak jest koło założone to czuć luz jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Napisano

Jeżeli na sucho nic nie czuć, a czuć wtedy kiedy jest koło, to jeżeli dobrze rozumiem, jest zauważalny ruch podczas zaciśnietego przedniego hamulca (pewnie tarczowego)?

Napisano

tak dokładnie jedną ręką trzymam hamulec a druga trzymam dół amora i właśnie tam w środku czuć lekki luz i słychać delikatny stukot jakby tuleje były za luźne

Napisano

skręciłem kierownice w bok i ruszyłem i nie czuć takich już luzów może to faktycznie luz z klocków się przenosi na amortyzator i delikatny luz z piasty bo jak na bok bujam kołem to czuć mały luzik

 

a można zaradzić temu przemieszczania się klocków bo te z tylu się nie przemieszczają tylko przednie a hamulce to tektro dracko hydrauliczne

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...