RadekRaw Napisano 5 Lipca 2013 Napisano 5 Lipca 2013 Hej, witam! Szukam opon do jazdy po mieście i lesie. 70% asfalt, ścieżki itp, 30% leśne drogi, żwir, kamienie, korzenie itp. Z dotychczasowych opon jestem MEGA zadowolony (Michelin XC Dry 26x2.00 kevlar). Niestety, już ich nie produkują, w sklepach nie do dostania, więc trzeba szukać innych opocji ((( Za komplet nowych XCD dałbym się pokroić. Jako, że najwięcej śmigam po ulicach (m.in. codziennie do pracy i domu), a w weekendy szwędam się po lasach (Kampinos itp) szukam opony, która będzie miec maksymalnie niskie opory toczenia i nie zabije mnie ani nie zmusi do targania roweru na plecach jak wjadę na niej do lasu i walnie po 100m;) Błota i piasku zupełnie unikam, więc wydajność na tych nawierzchniach mnie nie interesuje. Najważniejsze dla mnie cechy to: - Wysoka odporność na uszkodzenia! - Niskie opory toczenia na asfalcie Od tygodnia buszuję po sieci i trochę zaczyna mi się sprawa klarować. Kolejno opony, które wzbudziły moje zainteresowanie (wszystkie zwijane): 1. Schwalbe Smart Sam 26x2.10 - bieżnik wygląda bardzo fajnie i chyba sprawdzi się na asfalcie przy szybkiej jeździe. Na razie mój faworyt, tylko trochę szeroki i to mnie martwi, bo węższych nie robią (2.10). 2. Maxxis Crossmark 26x2.10 - bardzo dobre opinie, ale skrajnie różne. Jedni się zachwycają, inni twierdzą, że opona mimo nabicia pływa i jest ogólnie do d. 3. Michelin XC Dry 2 - niby następca XC Dry, ale bieżnik zupełnie inny i nie wygląda już na tak szybką oponę. Do tego po deszczu ponoć łatwo się na niej zabić... 4. Continental Race King 26x2.00 - Wygląda fajnie, wszystko niby cacy, ale dużo ludzi narzeka na jakość wykonania opon Conti i jest tych negatywnych opinii niestety bardzo dużo... Więcej typów na razie nie mam. Może znajdą się jacyś posiadacze powyższych, lub jeżdżący podobnie do mnie, którzy pomoga mi coś wybrać? Pozdrawiam! R
Piehursson Napisano 5 Lipca 2013 Napisano 5 Lipca 2013 A może weź pod uwagę jeszcze Geax Saguaro 26x2.0. Mają dobrą opinię opony uniwersalnej o małych oporach i sporej wytrzymałości nawet na asfalcie. Po przeczytaniu wielu pochlebny opinii o tej oponie zakupiłem takie tylko w rozmiarze 29x2.2. niestety jeszcze ich nie zamontowałem więc nic więcej na tą chwilę nie mogę o nich powiedzieć. z wyżej wymienionych chyba Smart Samy będą najlepsze ze względu na trwałość i tez dość niskie opory toczenia.
Mod Team Pixon Napisano 5 Lipca 2013 Mod Team Napisano 5 Lipca 2013 Ktokolwiek widział, cokolwiek wie. Jak znajdziesz to warto kupić te opony. IRC Mibro for Marathon 1.95
CMIK Napisano 5 Lipca 2013 Napisano 5 Lipca 2013 IRC Mibro, Geax Mezcal, Kenda SBE, Conti RK, Hutchinson Cobra, Rubena Zefyros
RadekRaw Napisano 5 Lipca 2013 Autor Napisano 5 Lipca 2013 IRC Mibro, Geax Mezcal, Kenda SBE, Conti RK, Hutchinson Cobra, Rubena Zefyros Geax Mezcal założyłem na rowerze u żony. Przejechałem się trochę i jak na moje potrzeby - tragedia i bez porównania gorsze kapcie niż moje XC Dry IRC Mibro - wygląda fajnie, aż dziwne, że nikt nigdzie nie polecał tej opony i nigdzie się na nią nie natknąłem...
Mod Team Pixon Napisano 5 Lipca 2013 Mod Team Napisano 5 Lipca 2013 Ponieważ IRC Mibro jest bardzo rzadko spotykaną oponą na rynku, właściwie to te co zostały to jakieś leżaki magazynowe. Niestety IRC zaprzestała jej produkcji. Szkoda rewelacyjna opona na asfalt i ubite leśne drogi. Najlepsza opona jaką do tej pory miałem...dopóki nie popada
RadekRaw Napisano 5 Lipca 2013 Autor Napisano 5 Lipca 2013 Ponieważ IRC Mibro jest bardzo rzadko spotykaną oponą na rynku, właściwie to te co zostały to jakieś leżaki magazynowe. Niestety IRC zaprzestała jej produkcji. Szkoda rewelacyjna opona na asfalt i ubite leśne drogi. Najlepsza opona jaką do tej pory miałem...dopóki nie popada Ciekawe jak się ma do XC Dry 2? Dwójka też ponoć jest szybka na asfalcie, ale po deszczu - jazda jak po lodzie...
Parker Napisano 5 Lipca 2013 Napisano 5 Lipca 2013 WTB Nano Raptor http://www.forumrowerowe.org/topic/31009-opona-wtb-nano-raptor-21/
wiewioor Napisano 6 Lipca 2013 Napisano 6 Lipca 2013 A możesz napisać kolego co ci się nie spodobało w Geax Mezcal? Opinie ma dobre i jak ktoś w innym wątku pisał, szybsza od SS i RK. Z mniejszymi oporami chyba będzie trudno znaleźć.
RadekRaw Napisano 7 Lipca 2013 Autor Napisano 7 Lipca 2013 A możesz napisać kolego co ci się nie spodobało w Geax Mezcal? Opinie ma dobre i jak ktoś w innym wątku pisał, szybsza od SS i RK. Z mniejszymi oporami chyba będzie trudno znaleźć. Hej, Dokładnie to, co napisałem wcześniej. Zrobiłem na nich zaledwie kilka km (8-10), wyłącznie po asfalcie. W porównaniu do moich wysłużonych XC Dry, opory toczenia Mezcala są (dla mnie) nieporównywalnie większe. Oba rowery bardzo podobne, osprzęt identyczny, przy czym rowerek żony ma zamontowany kosz, więc jest trochę cięższy (ale sam waże 95, więc kosz to pikuś Na moich XC Dry 26x2,00 bez wysyłku robie 35km/h (asfalt), na nowiuteńkich Mezcalach 26x1,95 przy 30km/h musiałem kręcić prawie na maxa na ostatnich biegach. Do tego dochodzi sprawa bieżnika i trwałości. Na XC Dry zrobiłem +5500km bez żadnego kapcia! Przednia opona ma bieżnik zużyty w 50%, z tyłu zostało ok 1mm bieżnika (lub nawet mniej). Na XC Dry jeździłem po wszystkim: asfalt, szutry, błoto, ostre jak brzytwa kamienie, żwir, piach. Tylko w tym ostatnim opona sobie nie radziła. Na Mezcalu 5 razy bym się zastanowił, zanim wjechałbym na ostre kamienie. Aby było jasne - nie twierdzę, że GEAX jest słabą oponą, bo sporo ludzi jest z niej zadowolonych (dlatego są na kołach u żony:) jednak jak dla mnie - jest po prostu słabszy. Jak się jeździło Lambo Gallardo, to choćby nie wiem jak był dobry - po przesiadce na Mercedesa SLR będzie się wydawał słaby, prawda? )
GhOsTwrc Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 A ja ostatnio na Mezcalach , gdy postanowilem dogonić goscia na szosie na prostej rozbujałem się do 59 km/;h , a jazda na nich w przedziale 35-43 km/h nie stanowi zadnego problemu. Srednia predkosc z plaskiej trasy 60 km wyszla 28.8 km/h No Mezcalach ostatnio zjechalem ze Slęży(Sobótka) czerwonym szlakiem z gory na dół , a niektore momenty zaliczaja się do znacznie trudniejszych niz slynne TV w Karpaczu u Golonki , mniej więcej coś podobnego. Wiec kolego nie wprowadzaj tu ludzi w błąd ze Mezcal jest wolny i nienadaje się na kamienie. Proponuje wzmocnić noge i technike jazdy 26x1,95 przy 30km/h musiałem kręcić prawie na maxa na ostatnich biegach. w ogóle to nie ma Mezcala 1.95 , jest 1.9 /2.1/ 2.3
RadekRaw Napisano 7 Lipca 2013 Autor Napisano 7 Lipca 2013 Wiec kolego nie wprowadzaj tu ludzi w błąd ze Mezcal jest wolny i nienadaje się na kamienie. Proponuje wzmocnić noge i technike jazdy Proponuję zacząć czytać ze zrozumieniem, zanim stwierdzisz, że wprowadzam kogoś w błąd. Dla mnie w dalszym ciągu Mezcal jest oponą słabszą w stosunku do XC Dry i nie zmienię zdania, bo mam obydwie i na Mezcalu jeździ mi się gorzej. Dlatego, wracając do początku tematu, szukam opony przynajmniej równie dobrej jak XCD, a nie choćby minimalnie słabszej. btw - na XCD rozbujałbyś się pewnie do 90 )
GhOsTwrc Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Z dobrej górki z wiatrem w plecy mozliwe , na mezcalu jak na razie to 83,2 km/h okolice Trzebnicy gdzie leci trasa maratonu Żądło szerszenia. Wiadomo ze kazdemu pasuja inne opony , ale nie pisz ze Mezcal stawia duze opory i nie nadaje się na kamienie bo to jest nieprawda
ugupu Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Mnie też Mezcal nie pasuje. Na wysypanych kamieniami drogach i nasypach kolejowych zachowuje się dużo gorzej niż AKA. Na asfalcie zaś wydaje jak dla mnie dźwięk, jakby ktoś, za przeproszeniem, komara bzykał bez wazeliny. Pojeździłem na nich tydzień i zamontowałem kumplowi syna który jest z nich zadowolony bo mu się łatwo na nich , jak mówi, "driftuje".
GhOsTwrc Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Prawda jest taka zeby dobrze wykorzystac Mezcala trzeba być czujnym i dobra mieć technike , moim nr jeden jest Saguaro one nigdy nie zawodza A od kiedy to dzwiek na asfalcie jest wazny??Ostatnio czytalem tez ze ktos chce kupic opony z ładnymi napisami
ugupu Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Jakbym nie miał dobrej techniki jazdy tobym się nie wypowiadał. Dla mnie dźwięk jaki wydaje opona podczas jazdy jest ważny od zawsze a Mezcal jest wyjątkowo pod tym względem upierdliwy.
RadekRaw Napisano 7 Lipca 2013 Autor Napisano 7 Lipca 2013 Wiadomo ze kazdemu pasuja inne opony , ale nie pisz ze Mezcal stawia duze opory i nie nadaje się na kamienie bo to jest nieprawda Mozesz wskazac post, w ktorym napisalem, ze Mezcal stawia duze opory i nie nadaje sie na kamienie? Jeszcze raz - czytaj prosze ze zrozumieniem.
fraczi Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 Continental Race King jak je pierwszy raz założyłem to myślałem, że po 30 km będzie łysa. Przejeździłem na nich już 2k i są w całkiem niezłym stanie, duużo asfaltu i w sumie trochę trudnych ścieżek w Wyspowym. Jak dobrze nabijesz to na asfalcie jedzie jak slick, na mniejszym ciśnieniu daje radę w mniej wymagającym terenie.Plus - jedwabiście niski opór toczenia - bardzo dobra na suche ścieżki - na mniejszym ciśnieniu wżera się w glebe i nieźle amortyzuje Minus - projektant zapomniał bocznego bieżnika - przy ostrzejszej jeździe zostanie z niej sito po tysiaku
wiewioor Napisano 7 Lipca 2013 Napisano 7 Lipca 2013 GhOsTwrc, a propo dźwięków na asfalcie, to która z testowanych prze ciebie opon jest najcichsza?
GhOsTwrc Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Poruszam się ze słuchawkami często wiec nie słyszę dźwięku, który wydaje guma.Saguaro jest bardziej cicha niz mezcal tak mi sie wydaje Na moich XC Dry 26x2,00 bez wysyłku robie 35km/h (asfalt), na nowiuteńkich Mezcalach 26x1,95 przy 30km/h musiałem kręcić prawie na maxa na ostatnich biegach......................... Chyba to źle zrozumiałem , ale na Michelin jest 35km/h bez wysiłku , a na mezcalach żeby było 30 km/h musisz pedałować na maxa(używając pełnejmocy / a może chodzi ze Mezcale tak lekko się toczą ze na ostatnich biegach masz tak wysoką kadencje , że większa już nie jest możliwa. W takim przypadku pewnie byś leciał więcej niż 40 km/h więc taka możliwość odpada bo opisujesz co dzieję się jadąc na mezcalach 30km/h . A o jakie biegi się rozchodzi? koronki na kasecie /korbie? Hej, Na Mezcalu 5 razy bym się zastanowił, zanim wjechałbym na ostre kamienie. ) Właśnie tutaj napisałeś o kamyczkach
RadekRaw Napisano 8 Lipca 2013 Autor Napisano 8 Lipca 2013 "Na Mezcalu 5 razy bym się zastanowił, zanim wjechałbym na ostre kamienie." Właśnie tutaj napisałeś o kamyczkach To moje subiektywne wrażenie (patrząc na bieżnik Mezcala) i nie widzę tu nigdzie mojego stwierdzenia, że to słaba opona na kamienie. Po prostu wydaje mi się, że na cięższy teren taki łysy, slickowaty bieżnik nie będzie tak dobry jak coś wyższego. Nie zaufałbym tej oponie tak, jak mojej obecnej i tylko wyłącznie o to mi chodziło.
wojciecho Napisano 8 Lipca 2013 Napisano 8 Lipca 2013 Tu masz kolego bardzo fajne oponki http://www.specialized.com/pl/pl/ftb/mtb-tires/competitive-xc-tires/sw-renegade ale minus maja taki,ze szybko znikają http://www.specialized.com/pl/pl/ftb/mtb-tires/competitive-xc-tires/sw-fast-trak świetnie się spisują
Mod Team Pixon Napisano 10 Lipca 2013 Mod Team Napisano 10 Lipca 2013 Według mnie opony Specialized są horrendalnie drogie jak na jakość którą oferują. Ciekawe jak się ma do XC Dry 2? Dwójka też ponoć jest szybka na asfalcie, ale po deszczu - jazda jak po lodzie... Wydaje mi się, że mogą toczyć się jeszcze lepiej, ponieważ IRC mają niższy bieżnik. Chętnie jednak bym poczytał Twoją opinie i porównanie do michelin XC dry po zakupie tych IRC.
RadekRaw Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 Według mnie opony Specialized są horrendalnie drogie jak na jakość którą oferują. Wydaje mi się, że mogą toczyć się jeszcze lepiej, ponieważ IRC mają niższy bieżnik. Chętnie jednak bym poczytał Twoją opinie i porównanie do michelin XC dry po zakupie tych IRC. OK, wracam do tematu, bo sprawa sie domyka - może kogoś zainteresują wnioski jeśli będzie miał podobny problem. Koniec końców rozważałem zakup tylko 2 opon: - IRC Mibro for Marathon - Michelin XC Dry2 IRCów nigdzie nie było, znalazłem tylko w jednym sklepie, ale w chorej cenie i na zamówienie (do 30 dni oczekiwania). Kupiłem XCDry2 w świetnej cenie (120 za komplet nowych kevlarów). W porównaniu do XCDry1 - są... dość podobne. Zrobiłem na nich na razie ok 500km, bieżnik wyglada jak nowy. Opory toczenia na asfalcie porównywalne, może minimalnie gorsze, mam wrażenie, że opona bardziej pode mną "siada" przy 4 barach. Na pewno opona ma dwie wady (druga niestety bardzo duża), których XCDry1 nie miały: - dużo gorzej się oczyszcza, nie ma porównania do XCD1 - na mokrych nawierzchniach to M-A-S-A-K-R-A. Na poprzednich nie było rzecz jasna stawania w miejscu na mokrym (w końcu to opona na suche), ale aż tak słabych właściwości się nie spodziewałem. Po hamowaniu na mokrym bruku zrobiłem wieelkie oczy po wciśnięciu hamulców. Prawie nie zwalniając pojechałem dalej z taką samą prędkością, a tył zaczął tańczyć jak szalony. Całe szczęście wszystko na pustej ulicy i nie skończyło się wywrotką. Na mokrym asfalcie też jest bardzo kiepsko A na koniec pozytyw. Opony niedługo idą do ojca (na codzienne dojazdy do pracy w słoneczną pogodę mu wystarczą), a mnie udało się kupić... XC Dry 1!!!! Cena za komplet z wysyłką z francji - 180zł (przy czym 1/3 kosztów to cena wysyłki ))) Jestem autentycznie wniebowzięty. Kolejne 5-6 lat polatam na r-e-w-e-l-ac-y-j-n-y-c-h kapciach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.