Skocz do zawartości

[przerzutka przód] problem z przerzucaniem


Rafix151

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , modernizując mój rower tzn. zmienianie gripshiftów na klamkomanetki po założeniu linek przerzutka przednia nie chciała przerzucać z najmniejszej tarczy na wyższe , po 3 godzinnej zabawie w regulacje , czyszczenie , smarowanie udało mi się ją ustawić na drugim biegu tak , żeby była po środku i nie ocierała . Z dwójki na jedynkę nie wrzuca wcale , a z dwójki na trójkę próbuje ale bezskutecznie . Kręcenie śrubami H i L na niewiele się zdało . Wygląda to mniej więcej tak jakby sprężyna w przerzutce miała za duże naprężenie . Oczywiście linka , klamkomanetka , pancerze są nowe .  Przerzutka to Falcon , a korba to cyclone .

 


dsc-0064-1.jpg
 

dsc-0063-1.jpg

 

dsc-0064-1.jpg

 

dsc-0065-1.jpg

Napisano

kiedyś miałem taki przypadek w kolarzówce, że prowadzenie linki zupełnie zmieniło działanie przerzutki. Spróbuj zrobić tak że punk zaczepienia linki był inaczej, tzn bardziej od góry utwierdzona, z boku, lub od dołu. blokady popuść na maxa, a jak będzie przerzucało już na każdą dopiero wtedy je dociągaj.

Napisano

Mam te same klamkomanetki. Czasami 1mm naciągu linki w którąś stronę, potrafi załatwić sprawę. Śrubki H i L służą jedynie do blokowania przerzutki, by łańcuch nie spadał.

Napisano

 Czasami 1mm naciągu linki w którąś stronę, potrafi załatwić sprawę. 

Właśnie też próbowałem z naciągiem linki i na niewiele się to zdawało . Czy to może być koniec mojej przerzutki ? Wczoraj czytałem jeszcze o tym , że być może manetka nie współpracuje z tymi przerzutkami . 

Napisano

A spróbuj tak:

1. ustaw manetkę na 3 i zdejmij łańcuch (albo wrzuć na blat),

2. odkręć linkę od przerzutki,

3. dokręć baryłkę przy manetce i poluzuj ze 2-3 obroty

4. ręką podciągnij przerzutkę tak, jakby miała być na blacie,

5. przyblokuj czymś, załóż linkę, napnij mocno i dokręć

 

Przetestuj. Jakieś poprawki można zrobić baryłką.

Taki dziwaczny sposób u mnie sprawdza się najlepiej.

Napisano

Wiecie co ..... ja się poddaję . Próbowałem wszystkich sposobów - jeszcze suport mi się podczas jazd testowych (nie wiedzieć czemu ) złapał luz . Oddam go dzisiaj do podwórkowego speca to mi za 40 zł wyreguluje obie przerzutki , wyreguluje hamulce i wycentruje koła . Poraz pierwszy nie mogłem sobie dać rady z czymś takim jak przerzutka . Coś gdzie 10-15 minut zajmuje regulacja i zrobione nawet kumplom na podwórku , gdzie mają Tourney'e , Altusy czy Acerę a tu z takim czymś rady nie mogę dać ...... Ok , dzięki za pomoc . Temat do zamknięcia .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...