Skocz do zawartości

[problem] Trzeszczaca karbonowa rama w Giant


kda

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

mam problem z trzeszczeniem karobonwej ramy w nowym rowerze szosowym. Wydaje mi sie, ze trzeszczenie pochodzi z okolic sztycy podsiodlowej, lub siodelka. Problem wystepuje jedynie, kiedy pedaluje na siedzaca, jesli nie pedaluje, lub pedaluje na stojaca, wszystko jest ok.

Po przeczytaniu kilku postow na roznych forach wyglada na to, ze trzebaby odkrecic sztyce, wyczyscic i na nowo zamontowac, ale tutaj pojawia sie taki oto problem:

przy zakupie roweru w sklepie sprzedawca odradzil mi samodzielna regulacje wysokosci siodelka (powiedzial, ze wymagany jest klucz dynamometryczny), powiedzial tez, ze miejsce laczenia wysmarowane jest spacjalna pasta, ktora zapobiega przesuwaniu sie sztycy.

 

Co radzicie zrobic w tej sytuacji? Rower kupilem dosyc daleko od domu i nie chce bez powodu jechac do sklepu, z ktorego go kupilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca jest formalistą :) W praktyce 99 procent właścicieli rowerów dokręca śruby rękami bez wsparcia klucza dynamomentrycznego.

Wspomniana pasta to pasta do karbonu - pastę tą nakłada się z dwóch powodów: by zredukować siłę potrzebną do dokręcenia śrub i zapobiec przesuwaniu się względem siebie dwóch stykających się komponentów. 

Pastę możesz kupić za kilkanaście zł - jeśli zajdzie taka potrzeba. W większości przypadków nie ma tej konieczności. Na pewno warto wyjąć wspornik siodła, wyczyścić wnętrze rury podsiodłowej, śruby i ich gniazda. 

Jeśli rower jest drogi to warto zainwestować w klucz dynamometryczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bajki nie wierz. Rzadko kto ma w domu klucz dynamometryczny a mimo to ramy albo sztycy nie uszkodził przy regulowaniu. Wystarczy trochę wyczucia i odpowiedni zacisk do ram i sztyc karbonowych.

 

Ja bym to rozkręcił, wyczyścił i posmarował tym http://www.vincere.pl/sklep/index.php?p265,carbogrip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyglada na to,ze masz problem podobny do tego,jaki ja zauwazylem swego czasu u siebie. Na pewno nie jezdzij tak wiecej!! Przyjrzyj sie dokladnie, czy zacisk sztycy nie styka sie z nia na jej obwodzie w jego gornej czesci. Zaznacz wyraznie tasma klejaca punkt, w ktorym sztyca chowa sie w zacisk (WAZNE). Inaczej punkt w ktorym sztyca chowa sie w zacisku i ramie. Wyciagnij siodelko wraz ze sztyca. Wyczysc wszystko i przyjrzyj sie dokladnie miejscu na sztycy tuz pod wykonanym zaznaczeniem z tasmy. Zwroc uwage, czy wlasnie tam nie ma otarc, przerysowan itp. Jest bardzo prawdopodobne, ze gorny pierscien zacisku przy ostrym pedalowaniu, gdy sztyca pracuje, ociera wlasnie o nia z powodu swojego zbyt malego rozmiaru wewnetrznego. Jesli tak jest to po prostu nalezy dopilowac zacisk tak by pozostawic 0.5-1 mm luzu pomiedzy nim a sztyca. Przy montazu wszystko przesmarowac odpowiednia pasta i skrecic nie przekraczajac maksymalnego momentu dokrecania,umieszczonego na zacisku.

W razie dalszych pytan, pisz smialo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...