fupopieski Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Cześć. Na początek wspomne, że jestem zielony w tym temacie Kupiłem zestaw opon 26 x 1.25 (32 - 559) na szosę. Mam problem taki, że opona na odcinku ok. 7 cm wchodzi głębiej w obręcz niż na pozostałej jej części. Tworzy się przez to tzw. bicie góra-dół ( tak to się chyba nazywa), nie do zniesienia podczas jazdy. Stare opony miałem w rozmiarze 53 - 559, więc średnica się zgadza i powinno być wszystko ok. Czy problem może być spowodowany szerokością obręczy, która wynosi 20 mm, a te opony są poprostu za małe? Czy może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
artex232 Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Opona po prostu źle się układa, musisz polać płynem do naczyń obręcz i wtedy lekko napompować, przejechać się. Potem pompujesz do odpowiedniego ciśnienia i powinno być ok.
fupopieski Napisano 3 Lipca 2013 Autor Napisano 3 Lipca 2013 Spróbuję z tym płynem. Natomiast próbowałem stopniowo pompować ugniatać, jeździć na pół flaku, ale nie chciała sie ułożyć. Może płyn pomoże. Dzieki.
Tofi Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 32 powinno bardzo ładnie pasować do rawki 19mm, więc to nie wina obręczy. Wymieniałeś może dętkę? Tak jak koledzy napisali mydło w płynie i napompować do maksa - opona powinna się ułożyć. Osobiście nigdy nie musiałem stosować tego sposobu. Wystarczyło zastosować się do instrukcji dołączanej do każdej opony, czyli napompować do 1 atm ułożyć oponę, lekko poodbijać od ziemi na całym obwodzie, dopompować do docelowego ciśnienia i znów odbijanie od ziemi po obwodzie. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4
tobo Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Zazwyczaj pomaga napompowanie ciśnienia maksymalnego jakie zaleca producent opony czy też powyżej tej wartości - opona musi wskoczyć. Ciśnienie za niskie czy układanie rękami z reguły nie pomagają. Wspomóż się płynem do mycia naczyń, jak napisano powyżej. W pracy często pompuję opony mtb do prawie 6 atmosfer, czyli praktycznie dwukrotność maksymalnego polecanego ciśnienia do jazdy i akceptowalnego dla wielu obręczy. Praktycznie wszystkie krzywe oponki "siadają" przy ciśnieniu między 5 a 6 atmosfer - potem obniżam ciśnienie do eksploatacyjnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.