Skocz do zawartości

[opony] za mała opona?

fupopieski

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Na początek wspomne, że jestem zielony w tym temacie ;)

Kupiłem zestaw opon 26 x 1.25 (32 - 559) na szosę. Mam problem taki, że opona na odcinku ok. 7 cm wchodzi głębiej w obręcz niż na pozostałej  jej części. Tworzy się przez to tzw. bicie góra-dół ( tak to się chyba nazywa), nie do zniesienia podczas jazdy. Stare  opony miałem w rozmiarze 53 - 559, więc średnica się zgadza i powinno być wszystko ok. Czy problem może być spowodowany szerokością obręczy, która wynosi 20 mm, a te opony są poprostu za małe? Czy może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.

Napisano

Opona po prostu źle się układa, musisz polać płynem do naczyń obręcz i wtedy lekko napompować, przejechać się. Potem pompujesz do odpowiedniego ciśnienia i powinno być ok.

Napisano

Spróbuję z tym płynem. Natomiast próbowałem stopniowo pompować ugniatać, jeździć na pół flaku, ale nie chciała sie ułożyć. Może płyn pomoże. Dzieki.

Napisano

32 powinno bardzo ładnie pasować do rawki 19mm, więc to nie wina obręczy. Wymieniałeś może dętkę? Tak jak koledzy napisali mydło w płynie i napompować do maksa - opona powinna się ułożyć. Osobiście nigdy nie musiałem stosować tego sposobu. Wystarczyło zastosować się do instrukcji dołączanej do każdej opony, czyli napompować do 1 atm ułożyć oponę, lekko poodbijać od ziemi na całym obwodzie, dopompować do docelowego ciśnienia i znów odbijanie od ziemi po obwodzie.

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

Napisano

Zazwyczaj pomaga napompowanie ciśnienia maksymalnego jakie zaleca producent opony czy też powyżej tej wartości - opona musi wskoczyć. Ciśnienie za niskie czy układanie rękami z reguły nie pomagają.  Wspomóż się płynem do mycia naczyń, jak napisano powyżej.