lisster Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Witam, Posiadam hamulce hydrauliczne SHIMANO BR-M395W. Tylne klocki leciutko ocierały o obręcz dlatego chciałem wyregulować zacisk. Chyba odkręciłem złe śruby bo po odkręceniu pozbyłem się płynu hamulcowego. Moje pytanie czy odkręcając którąś z tych śrub, którą zaznaczyłem na zdjęciu możliwy jest wyciek płynu, czy może coś jest uszkodzone? Dodam, że śruby które są na fotce odkręciłem praktycznie całkowicie tak że rozpołowiłem zacisk. Na obrazku nie ma 2 śrub, ale wiadomo, że kiedy zacisk jest przykręcony do ramy to się tam znajdują No i pytanie ile w serwisie powinno kosztować ponownie napełnienie układu płynem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 To czy taki zabieg spowoduje wyciek sam sobie odpowiedziałeś Dwie duże śruby z boku zacisku łączą jego połowy, ta u góry zamyka odpowietrznik czyli kanał wlotowy dla płynu przy zalewaniu układu. Na zdrowy, chłopski rozum - wg mnie jednoznacznie widać że cały zacisk jest w dwóch miejscach przymocowany do ramy/adaptera i tam powinno się dokonywać regulacji... Najprawdopodobniej zalałeś też klocki hamulcowe i jeśli dokonywałeś regulacji z kołem w ramie to pewnie też i tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisster Napisano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Jest jak mówisz! Miałem w planach regulację całego zacisku, czyli powinienem odkręcić śruby które mocują go do ramy, w pośpiechu jednak zrobiłem błąd i odkręciłem w ten sposób, że rozpołowiłem zacisk. Klocki na pewno zalane przez olej, bo przez chwile jeszcze hamował i zaczął piszczeć. Da się je wyczyścić czy trzeba założyć nowe? Ile powinno kosztować doprowadzenie takiego hamulca do użytku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Klocki do wyrzucenia bo są żywiczne a tarcza do mycia np rozpuszczalnikiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dudi353 Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 30 zł klocki (półmetaliki), 12zł płyn (np. tektro), 6 zł rozpuszczalnik, chęć i samozaparcie do poskładania wszystkiego, co daje nam wynik ok 50zł za naprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 samozaparcie do poskładania wszystkiego Żeby samemu zrobić trzeba jeszcze klucz 8 oraz strzykawkę z wężykiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kalisiek Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 a nie czasem klucz 7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noid Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Żeby samemu zrobić trzeba jeszcze klucz 8 oraz strzykawkę z wężykiem Można się obejść bez http://www.forumrowerowe.org/topic/37250-hydrauliczne-lx-odpowietrzanie-hydraulikow-uzupelnianie-poziomu-oleju/?p=1311785 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisster Napisano 4 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Dzwoniłem do serwisu. Koszt około 50 zł za napełnienie i odpowietrzenie układu + klocki. Sam się nie będę w to bawił bo nie mam doświadczenia. Dam znać jak poszło, póki co dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisster Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Miałem zdać relację dla potomnych co i jak. Konieczna była wymiana klocków, czyszczenie tarczy i napełnienie układu. Całość wyszła mnie około 120zł. Drogo, myślałem, że się zmieszczę w 60. Klocki dali niby lepsze niż były oryginalne (jeśli im wierzyć, kosztowały chyba 39 zł), ale dalej żywiczne, sprzedawca stwierdził, że do tego zestawu nie ma sensu dawać innych. Na początku tragedia, słabo hamowały i piszczały, teraz jest ok, niby się dotarły, nie piszczą i hamują, ale mam jednak wrażenie, że tamte były bardziej czułe. To na tyle, uważajcie więc które śruby odkręcacie bo Was też może spotkać dość droga przygoda, w sklepie stwierdzili, że takie rozszczelnienie układu przez użytkowników to dość częsty przypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.