damiantc Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Witam Wszystkich ! Dziś odebrałem rower, przejechałem jakieś 20km i wszystko niby ok nic nie stuka, tłucze ale tak wciskając przedni hamulec czuję że rower hamuje gdy wciskam tylny, rower także hamuje ale już znacznie gorzej czy mogę jakoś to wyregulować chciałbym żeby było inaczej tylnym hamuje przedni do pomocy a teraz jest odwrotnie co ciekawe wyjeżdżając ze sklepu 'mowię' coś nie halo z tymi hamulcami w prawej rece przedni, tylny w lewej zawróciłem do sklepu i przemienili (zawsze byłem tak przyzwyczajony) . ps. żeby nie 'spamować' w kolejnym temacie zapytam tutaj przy korbie z pedałami z drugiej strony zębatek korba powinna być jakoś zaślepiona czy jak ? Teraz wygląda to tak że wszystko jak piach czy woda może sie tam dostać. rower-http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksportdisc29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Hamulec musi się dotrzeć, jeśli po 100-200km nie będzie lepiej to być może jest zapowietrzony albo zatłuszczone klocki (mogli zatłuścić przy składaniu roweru). Jeśli się nie poprawi po jakimś czasie to jedz do sklepu i żądaj usunięcia usterki. Przedni jak przedni ale tylny przy tej klasie hamulców to powinna być brzytwa (jak się dotrze). Rower zacny i pewnie zacnie kosztował więc tutaj nie ma nawet o czym gadać ma być dobrze i koniec. Z ta korbą to byś musiał dać jakieś foto ale podejrzewam że jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUTY123 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 wiec hamulce z tego co widzę są to hydrauliki musisz je powoli docierać nie naciskaj mocno klamki bo przegrzejesz i olej ci się puści i będzie nie ciekawie . Korba zależy od korby mój wujek ma speca i ma dziurę po prostu i już . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Luty jakie puszczanie oleju i przegrzanie ? Co ty bredzisz ? Żeby przegrzać hamulce potrzeba kilku kilometrowego stromego zjazdu z bardzo dużą ilością hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 musisz je powoli docierać Właśnie jest dokładnie na odwrót, docieranie powinno się odbywać przez mocne, ale krótkie hamowania, po długim hamowaniu okładziny ulegną zeszkleniu i tyle z tego będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ugupu Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 tylnym hamuje przedni do pomocy Hamulec przedni jest hamulcem zasadniczym a tylny pomocniczym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Nie zawsze i nie koniecznie, wszystko zależy od trasy ale to już akademickie rozważania i nie koniecznie na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Witam Wszystkich ! Dziś odebrałem rower, przejechałem jakieś 20km i wszystko niby ok nic nie stuka, tłucze ale tak wciskając przedni hamulec czuję że rower hamuje gdy wciskam tylny, rower także hamuje ale już znacznie gorzej czy mogę jakoś to wyregulować chciałbym żeby było inaczej tylnym hamuje przedni do pomocy a teraz jest odwrotnie co ciekawe wyjeżdżając ze sklepu 'mowię' coś nie halo z tymi hamulcami w prawej rece przedni, tylny w lewej zawróciłem do sklepu i przemienili (zawsze byłem tak przyzwyczajony) . ps. żeby nie 'spamować' w kolejnym temacie zapytam tutaj przy korbie z pedałami z drugiej strony zębatek korba powinna być jakoś zaślepiona czy jak ? Teraz wygląda to tak że wszystko jak piach czy woda może sie tam dostać. rower-http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksportdisc29 Wydaje mi się że tył może być zapowietrzony - tektro mają fabrycznie zainstalowane klocki chyba półmetaliczne (albo żywiczne) a te praktycznie od pierwszego hamowania mają pełną moc. Jeśli hamulec jest zapowietrzony to dźwignia powinna "pod ręką" reagować inaczej - być bardziej miękka, mieć większy skok itd - to możesz sam ocenić. Innym powodem może być brudna tarcza, do czego mogło dojść np przy montażu roweru przez pracownika. Tak czy inaczej tył odczuwalnie od nowości powinien umożliwiać np bezproblemowe zablokowanie koła mniejszym nakładem siły niż przód. W rowerze masz albo raczej miałeś typowy układ hamulców - przód z lewej, tył z prawej. Tak jak masz teraz jest w rowerach produkowanych na rynek brytyjski lub też w motocyklach. Właściwie nie ma żadnego znaczenia którą ręką obsługujesz który. Weź czysty kawałek papieru, np toaletowego albo ręcznik jednorazowy i wytrzyj tarczę - w nowym rowerze papier powinien zostać czysty. Jeśli tak nie jest znaczy to że ktoś przy montażu miał brudne łapy Bez względu na to warto byłoby upomnieć się o "naprawę" Jeśli dobrze zrozumiałem to hamulce zostały "podmienione" stronami jeszcze przed pierwszym testem "drogowym". Jeśli tak to najprawdopodobniej przy zamianie stron tył został zapowietrzony - demontując przewód z korpusu dźwigni czasami trzeba go wyszarpnąć - na końcu znajduje się tzw oliwka, czyli metalowa baryłka - i wtedy jest szansa że ktoś rozchlapał odrobinę płynu z końcówki przewodu lub z gniazda w klamce. Po podłączeniu przewodu zostało w środku powietrze. Być może z drugim hamulcem procedura przebiegła sprawniej, bez skutków ubocznych. Panowie - jeśli ktoś nawykł do używania bardziej tyłu niż przodu i robi tak od długiego czasu - widocznie mu to wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiantc Napisano 3 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Jest chyba tak jak mówisz dżwignia od tylniego hamulca 'łapie' po chwili, stawia opór po jakimś czasie (sam już niewiem wczoraj po jeżdzie sprawdzałem i dżwignie nie działały tak samo, dziś tak jakby jest ok) teraz niemam za bardzo jak sprawdżić podczas jazdy, muszę poczekać do soboty. Niewiem czy to może być wyznacznikiem działania lub słabego działania hamulców ale gdy wcisne przedni hamulec niema szans ruszyc roweru z miejsca przy wciśnietym tylnim kolo jest zblokowane ale rower sie przemieszcza Przetarłem teraz papierem i nic nie zauważyłem, może troche kjaiegoś drobnego pyłu. Rower kupiłem w UK więc wszystko jasne z tymi 'złymi' stronami (wszystko na odwrót u tych Brytoli ) a strony zostały podmienoine jeszcze przed powrotem do domu. W sobote i niedziele mam zamiar pojezdżić trochę więcej więc zobacze jak się sprawuje lub podjadę do sklepu to wyregulują czy tam odpowietrzą. ps. czy istnieje możliwość regulacja siły naporu na tarcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Mocy hamowania? Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUTY123 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Właśnie jest dokładnie na odwrót, docieranie powinno się odbywać przez mocne, ale krótkie hamowania, po długim hamowaniu okładziny ulegną zeszkleniu i tyle z tego będzie. Może źle się wyraziłem ale chodzi mi że nie można mocno naciskać klamki hamulca. W sumie tak też mówił mi serwisant w sklepie rowerowym. że '' nie można na początku mocno traktować hamulców hydraulicznych gdyż przy mocniejszych naciskach na klamkę może puścić olej i hamulce będą potrzebowały pomocy'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Zmień serwisanta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUTY123 Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ja tam nie serwisuje tylko po pewną część koledze byłem zobaczyć i się spytałem. I mówił że ten sklep prowadzi już 20 lat wiec myślałem że wie co mówi :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 20 lat? To wiele wyjaśnia. Takich ludzi można podzielić na dwie kategorie: 1. Pasjonaci, którzy mogliby pisać o rowerach książki. 2. "Wiedzooporne złote rączki", którzy zatrzymali się na technologii Wigry 3. Niestety to tych drugich jest cała masa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 4 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Oooo tak. Ewentualnie kolarzówek na osprzęcie Faworit. U mie w mieście taki gość ma dwa sklepy ale z tego co wiem to sprzedje rowery tylko niedzielnym ścieżkowcom bo jego teorie na temat techniki rowerowej odstraszają ludzi cokolwiek obeznanych z tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiantc Napisano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Wszystko działa tak jak powinno, dziś zrobiłem lekko ponad 60km i hamulce działaja jak należy prawdopodobnie potrzebowały troche czasu. ps. hamulce w czasie deszczu jak i przy słonecznej pogodzie działają tak samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Zwykle poza odczuciami słuchowymi, niewiele się zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Lipca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Zależy od klocków. Niektóre na mokro tracą sporo siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 A inne zyskują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.