Maarkos Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Witam Wszystkich To mój pierwszy post, mam nadzieje, że w odpowiednim dziale. Przyszedl w końcu czas na zmiane obecnych gum, które służyły mi do terenowej jazdy (Kenda Koyote 2.1). Trasy jakimi zamierzam się poruszać na nowych oponkach to przede wszystkim asfaltowe drogi i ścieżki rowerowe 60%, leśne drogi 40%. Uniwersalną oponę pewnie trudno znaleźć. Zależy mi przede wszystkim na: niskich oporach toczenia, warunki jazdy - sucho i mokro. Nie jestem specem, jednak na podstawie Waszych opinii opony które wziąłem pod uwagę to: - Race King 2.2 (podobno lepsza od 2.0) - Saguaro - chyba bardziej w teren niż na asfalt? - Mezcal 2.1 TNT - Maxxis Ikon - Big Apple Plus lub Energizer Tour - typowa na alfalt, ale podobno trwałość tej marki jest słaba. - Kenda Flame ...oczywiście nie ograniczam się do powyższych typów, Wasze typy wezmę również pod uwagę. Prosiłbym Was o pomoc w dobraniu odpowiedniej opony. Im więcej czytam na forum o róznych oponkach tym większy kłopot z wyborem. Z góry wielkie dzięki.
robertrobert1 Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Zainteresuj się oponami typu semislick 1,75 cala.
ostry2407 Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Rozważ zakup opon Continental Cruise Contact Opona świetna na asfalt - naprawdę niskie opory toczenia, na suchym jak i na mokrym asfalcie pewne prowadzenie i w lekki teren smiało możesz wjechać.Opona fajnie wybiera nierówności.
Maarkos Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Zainteresuj się oponami typu semislick 1,75 cala. Robert, a jaką oponkę semislick w tym rozmiarze mógłbyś zaproponować?
robertrobert1 Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Opona Land Cruider 26'' x 1,75 / Schwalbe OPONA SCHWALBE MARATHON 26" x 1,75/ GreenGuard/ czarna, reflex
dovectra Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 aj ..., daj spokój z land cruiserem, to klocek , i opory też takie nie ciekawe. Smart sam, albo mescal może będzie lepsze mezcal 1,9 cala ma szerokość 48 mm, tyle co 1,75 cala.
s2power Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 Jak nie straszne Ci w miare szybkie zuzycie to Schwalbe Racing Ralph. Ewentualnie Rocket Ron, ciut gorzej sie toczy ale wolniej sie zuzywa.
Maarkos Napisano 2 Lipca 2013 Autor Napisano 2 Lipca 2013 Opona Land Cruider 26'' x 1,75 / Schwalbe OPONA SCHWALBE MARATHON 26" x 1,75/ GreenGuard/ czarna, reflex MARATHON 26" x 1,75 - fajna oponka, ale to już ok.120zł za oponę, budżet przewiduje na max.90zł/szt. (chyba że faktycznie zostawia resztę w tyle pod względem jakości itp.) A co myślisz o tej oponie: Schwalbe Energizer Plus Tour 26x1.75 ?
robertrobert1 Napisano 2 Lipca 2013 Napisano 2 Lipca 2013 A co myślisz o tej oponie: Schwalbe Energizer Plus Tour 26x1.75 ? Dobra oponka. Nie wiem dlaczego ją przeoczyłem we wcześniejszej wyliczance.
Maarkos Napisano 3 Lipca 2013 Autor Napisano 3 Lipca 2013 Dobra oponka. Nie wiem dlaczego ją przeoczyłem we wcześniejszej wyliczance. Podsumowując: Mam do wyboru takie oponki: 1. Schwalbe Energizer Plus Tour 1,75 2. Maxxis Detonator 26 x 1.50 3. Mezcal 1,9 (fajna oponka, ale jednak stawiam bardziej na asfalt, więc ten bieżnik chyba niebardzo...) 4. Geax Roadster 26 x 1.5 5. Maxxis Overdrive 26 x 1.5 6. Marathon 26 x 1.5 ...ciężki wybór...
robertrobert1 Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 1. Schwalbe Energizer Plus Tour 1,75 Opona delikatnie semislickowa 2. Maxxis Detonator 26 x 1.50 bieżnik szosowy 3. Mezcal 1,9 (fajna oponka, ale jednak stawiam bardziej na asfalt, więc ten bieżnik chyba niebardzo...) Opona semislickowa-na lekki teren 4. Geax Roadster 26 x 1.5 bieżnik szosowy 5. Maxxis Overdrive 26 x 1.5 opona delikatnie semislickowa 6. Marathon 26 x 1.5 opona delikatnie semilislickowa Według twojego założenia przede wszystkim asfaltowe drogi i ścieżki rowerowe 60%, leśne drogi 40%. to oponki dedykowane tylko na asfalt nie spełniają twojego założenia. Przy jeżdzie 60 /40 to oponka nr 3 byłaby najlepsza. Na drugim miejscu postawiłbym oponkę nr 1 a na dalszych miejscach oponki nr 5 i 6. Zakładając 1,5 calowe oponki każda lekko piaszczysta ścieżka leśna będzie dla ciebie nie dostępna a małe ubytki w ścieżkach rowerowych przysypane piaskiem wręcz niebezpieczne. naprawdę jest kolosalna różnica w jeżdzie na oponkach 2,1 cala a 1,5 cala. Widzę, że mieszkamy w tym samym rejonie miasta więc zapewne poruszamy się po tych samych drogach. Ja w swoim miejskim MTB od lat mam założone slickowe opony 1,5 cala i na nich ani myślę zapuszczać się w MPK. Na tych oponkach mogę jeżdzić po Kabatach w tempie mocno asekuracyjnym.
s2power Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Kombinujecie jak kon pod gore z tymi oponami Na pewno bym nie zakladal niczego semislickowego jesli prawie polowa ma byc po lesie. Predzej bym zalozyl typowa opone MTB. Rocket Ron aalbo Racing Ralph. Ten drugi(a) naprawde dobrz sie toczy a w terenie daje naprawde spore mozliwosci. Nie obawiaj sie, ze jak bedziesz mial troche "klockow" na oponie to bedzie mulem na asfalcie. Odpowiednie cisnienie ma tutaj bardzo duze znaczenie. Rocket Rony sa przy tym calkiem lekkie jak na taka uniwersalna opone (ponizej 500 gram).
robertrobert1 Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Przy wyborze opony na miasto/szosę należy kierować się także odpornością na przebicia. W lesie natrafienie na szkło jest małe gdy tymczasem w mieście bardzo częste a w mieście/dzielnicy w której mieszkam i mieszka także autor szkło ze śmieszek rowerowych jest usuwane raz do roku albo 2-3 tygodni po interwencji. W dodatku jeśli rower ma pełnić rolę komunikacyjną to zasadniczą rzeczą jest czas dojazdu a także łatwość dojazdu na odcinkach 20-30 km. Do jazdy rekreacyjnej można zastosować każdą oponę a do jazdy treningowej ...dedykowaną.
Maarkos Napisano 3 Lipca 2013 Autor Napisano 3 Lipca 2013 1. Schwalbe Energizer Plus Tour 1,75 Opona delikatnie semislickowa 2. Maxxis Detonator 26 x 1.50 bieżnik szosowy 3. Mezcal 1,9 (fajna oponka, ale jednak stawiam bardziej na asfalt, więc ten bieżnik chyba niebardzo...) Opona semislickowa-na lekki teren 4. Geax Roadster 26 x 1.5 bieżnik szosowy 5. Maxxis Overdrive 26 x 1.5 opona delikatnie semislickowa 6. Marathon 26 x 1.5 opona delikatnie semilislickowa Według twojego założenia przede wszystkim asfaltowe drogi i ścieżki rowerowe 60%, leśne drogi 40%. to oponki dedykowane tylko na asfalt nie spełniają twojego założenia. Przy jeżdzie 60 /40 to oponka nr 3 byłaby najlepsza. Na drugim miejscu postawiłbym oponkę nr 1 a na dalszych miejscach oponki nr 5 i 6. Zakładając 1,5 calowe oponki każda lekko piaszczysta ścieżka leśna będzie dla ciebie nie dostępna a małe ubytki w ścieżkach rowerowych przysypane piaskiem wręcz niebezpieczne. naprawdę jest kolosalna różnica w jeżdzie na oponkach 2,1 cala a 1,5 cala. Widzę, że mieszkamy w tym samym rejonie miasta więc zapewne poruszamy się po tych samych drogach. Ja w swoim miejskim MTB od lat mam założone slickowe opony 1,5 cala i na nich ani myślę zapuszczać się w MPK. Na tych oponkach mogę jeżdzić po Kabatach w tempie mocno asekuracyjnym. Dziękuje za cenną poradę. W rodzajach opon jestem zielony, więc wolę posłuchać mądrzejszych w tym temacie Przy wyborze opony na miasto/szosę należy kierować się także odpornością na przebicia. W lesie natrafienie na szkło jest małe gdy tymczasem w mieście bardzo częste a w mieście/dzielnicy w której mieszkam i mieszka także autor szkło ze śmieszek rowerowych jest usuwane raz do roku albo 2-3 tygodni po interwencji. W dodatku jeśli rower ma pełnić rolę komunikacyjną to zasadniczą rzeczą jest czas dojazdu a także łatwość dojazdu na odcinkach 20-30 km. Do jazdy rekreacyjnej można zastosować każdą oponę a do jazdy treningowej ...dedykowaną. Zgadzam się z tym co napisałeś. Powiem szczerze, ...tak jak wspomniał użytkownik "s2power" właśnie obawiam się, że te widoczne "klocki" na oponce = fajna jazda w lesie itp., ale za to będzie muł na asfalcie (mówie to na podstawie swoich obecnych Kenda Koyote 2.1). Czy faktycznie odpowiednie ciśnienie będzie miało aż takie znaczenie? Może niepotrzebnie tworzę sobie problem, ale nie chcę poprostu wydać kasy w błoto...
s2power Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Przy odpowiednio wysokim cisnieniu nawet taki Fat Albert 2.4 nie bedzie mulem na asfalcie, choc w przypadku wlasnei tej opony bedzie na pewno glosniejszy niz wymienione wczesniej. Aktualnie eksperymentuje na kombinacji Racing Ralph 2.25 z przodu i Fat Albert 2.4 z tylu. Gdy trafia sie jazda glownie po asfalcie to wtedy pompuje 3.5-4 atm. i jest spoko. Za to w terenie z odpowiednio nizszym cisnieniem taka opona przejedzie przez wszystko Na waskich semislickach bedziesz naprawde cierpial na luznym podlozu badz wrecz schodzil z roweru. Porownywanie Kendy Koyote z Racing Ralphem to jak porownanie taniej Debicy z wyczynowym Michelinem. Po prostu nie ma porownania. Mozesz wierzyc na slowo
robertrobert1 Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Gdy trafia sie jazda glownie po asfalcie to wtedy pompuje 3.5-4 atm. i jest spoko. Za to w terenie z odpowiednio nizszym cisnieniem taka opona przejedzie przez wszystko A co robisz jak z powrotem wracasz na asfalt by przejechać 20-30 km....Siedzisz na krawęzniku i przez 1,5 h dobijasz Owszem na 1,5 calowej oponie nie poszalejesz po lesie ale zawsze możesz ów las przejechać bokiem po asfalcie. Gdy zakładasz opony klockowe to po szaleństwach w lesie przychodzi męczarnia na asfalcie a w Warszawie zdecydowanie więcej jest asfaltu niż terenu.
s2power Napisano 3 Lipca 2013 Napisano 3 Lipca 2013 Szczerze, raczej nie zmieniam cisnienia w trasie. 30 km to godzinka jazdy, wiec o czym mowa? Jezdze zazwyczaj powyzej 3 atm i nic mnie nigdy nie zmusilo do upuszczania cisnienia. Nie pamietam tez by ktos mnie w lesie wyprzedzal, wiec chyba sie da Przez teren rozumiem zazwyczaj wypad w gory i ostre szalenstwo albo blotko Wtedy oczywiscie mam troche mniej w oponach.
Maarkos Napisano 4 Lipca 2013 Autor Napisano 4 Lipca 2013 A co robisz jak z powrotem wracasz na asfalt by przejechać 20-30 km....Siedzisz na krawęzniku i przez 1,5 h dobijasz Owszem na 1,5 calowej oponie nie poszalejesz po lesie ale zawsze możesz ów las przejechać bokiem po asfalcie. Gdy zakładasz opony klockowe to po szaleństwach w lesie przychodzi męczarnia na asfalcie a w Warszawie zdecydowanie więcej jest asfaltu niż terenu. Robert, właśnie o to mi chodzi, żeby nie było męczarni na asfalcie (gdzie w Wawce jest tego przewaga, a nie terenów górzystych). ...więc pozostaje wybór między: 1. Schwalbe Energizer Plus lub Energizer Plus Tour 26 x 1.75 2. Maxxis Overdrive 1.75. ...?
KurczakNorris Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 Rozważ jeszcze nie wymienioną tutaj Kenda SB8 (SmallBlock 8) w rozmiarze 1.9. Opona w wersji zwijanej kosztuje około 70 PLN, jest lekka (do 500 gramów), bardzo dobrze toczy się na asfalcie i w mieście się sprawdzi (wrażenia dźwiękowe bezcenne). Jak na ten rozmiar ma naprawdę duży balon, więc możesz dobrac sobie ciśnienie pod teren/miasto. Poza tym, w umiarkowanie trudnym terenie (lekko wilgotny las, kamienie, szutrowe podjazdy i zjazdy) jest według mnie lepsza od typowego semislicka z łysym środkiem i klockami po bokach. Jeździłem też na Smart Samach 1.9 i również polecam.
s2power Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 Maarkos, powiem tak, dac ludziom wybor, to zwariuja Piszecie o jakichs meczarniach na szerszych oponach i takich tam. Moj 15 km "dystans testowy" na Racing Ralphach 2.1 jadac by sie nie spocic pokonuje w 30 min. Jak zalozylem na tyl Fat Alberta 2.4 a na przod nieco szerszego Ralpha 2.25 to przybyla jakas minuta, moze 2. Jak jade ten sam dystans kolarka to potrzebuje 25-26 min. Nie sadze by te roznice mialy dla Ciebie kolosalne znaczenie, za to spokoj ducha w lesie i na piachu gwarantowany.
GhOsTwrc Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 3. Mezcal 1,9 (fajna oponka, ale jednak stawiam bardziej na asfalt, więc ten bieżnik chyba niebardzo...) ...ciężki wybór... Testowales taka opcje ze tak twierdzisz ???? Powiem Ci ze na Mezcalu bez problemu mozna latać po 35-40 km/h bez wiekszego zmeczenia. Srednia predkosc po szutrowo asfaltowych terenach wychodzi pow 30 km/h , więc jezeli ta opona sprawia Ci ogromne opory to moze czas zmocnić noge. Podpowiem że najlepiej wyjdziesz kupujac wersje 2.1 Mezcala , poniewaz bedzie mieć wyzszy i szerszy balon ktory lepiej bedzie tlumić dzaiury w naszej stolicy. Decydujac sie na gume z wezszym i nizszym balonem naraszasz sie na mniejszy komfort( bolacy tylek i inne stawy) i do tego koła sa bardziej podatne na uszkodzenia. To tak samo jak w przypadku Race Kinga . Jezeli wlasnie o niego chodzi to mezcal jest zdecydowanie szybszy.
robertrobert1 Napisano 4 Lipca 2013 Napisano 4 Lipca 2013 , poniewaz bedzie mieć wyzszy i szerszy balon ktory lepiej bedzie tlumić dzaiury w naszej stolicy. Decydujac sie na gume z wezszym i nizszym balonem naraszasz sie na mniejszy komfort( bolacy tylek i inne stawy) i do tego koła sa bardziej podatne na uszkodzenia. To jest teoria i ta teoria w wielu przypadkach się sprawdza. Jednak od reguły są wyjątki. Takim wyjątkiem jest moja oponka na której śmigam po mieście pod ponad 8 lat. Jest to 1,5 calowa Michelina Transworldcity. Oponka szybka, świetnie trzymająca i o dziwo świetnie amortyzująca. Niestety ale wersja 2.0 to już kloc a następca już tak atrakcyjny nie jest.
niestrawny Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 ... a ile waży autor wątku? ... bo czy 1.5 plus wysokie ciśnienie na wybojach nie będzie oznaczać dla niego horroru drgań, wstrząsów i bólu? @Maarkos: waga? ponadto dlaczego, przy tak zróżnicowanymch warunkach jazdy nie brać pod uwagę różnych opon p/t np: 1. przód: Geax Saguaro [2.2?] tył: Schwalbe Big Apple/Big Ben 2.15/2.35? (2.0 starego big apple'a była trochę oszukana) 2. przód: Geax Evolution/Shwalbe Mondial tył: Schwalbe Marathon Dureme 3. przód: Maxxis Crossmark tył: Schwalbe Marathon Dureme 4. przód: Schwalbe Hurricane tył: Conti Travel Contact
OrzelPiotr Napisano 9 Lipca 2013 Napisano 9 Lipca 2013 Skoro już przy temacie opon: Opona Marathon Racer Evolution 26 HD Speed Guard SCHWALBE 26/1.75 zalecane ciśnienia od 3 do 5 barObręcz DT SWISS XM450 max 4 bar http://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/XM-450ktoś się podejmie polemiki w poniższych tematach? 1. jak ta opona pracuje przy 4 bar na asfaltach2. jak te 5 bar odbije się na obręczy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.