Skocz do zawartości

[Stery] Ahead a pół zintegrowane


852emil

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko rajderzy :D

          Mam taki dylemat; planuję w najbliższym czasie wymienić stery z kulkowych accentów na jakieś maszynki. Z wyborem nie byłoby problemu, gdyby nie fakt, że zainteresowałem się sterami zintegrowanymi. Ale nie wiem jak one się mają do sterów ahead.

          Pytania na które szukam odpowiedzi:

 

1. Czy w sterach pół zintegrowanych wbija się miski w ramę podobnie jak w przypadku sterów ahead?

 

2. Jak przedstawia się wytrzymałość takich sterów w porównaniu do [zapewnie] większych łożysk w sterach ahead?

 

3. Mam ramę Ns Traffic 2010 i obecnie stery ahead, jeśli wstawiłbym stery pół zintegrowane kierownica nieco by się obniżyła ale czy stery pół zintegrowane to dobry pomysł czy lepiej kupić ahead?

 

4. Czy przy wymianie sterów na widelcu też wymienia się łożyskowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli muszę kupić stery ahead.

a co z tym łożyskowaniem na widelcu? na rurę sterową też nabija się nowe łożyskowanie?

pierwszy raz będę wymieniał stery w rowerze a w mojej miejscowości nie ma sklepu z dobrymi częściami więc stery chcę kupić na internecie i chcę aby wszystko grało.

teraz mam stery kulkowe i mam na widelcu taki pierścień jakby pozwalający na pracę łożysk

 

http://przeklej.net/image_details/110181.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni ale mnie całe życie uczono że A-head to system mocowania mostka ... a w tym systemie mamy w sumie 3 rodzaje sterów ...

 

Stery klasyczne - nabijane miski w ramę, miski z łożyskami wystają na zewnątrz główki ramy. 

Stery półzintegrowane - nabijane miski w ramę ale "komora" łożyska nie wystaje na zewnątrz główki ramy ...

Stery zintegrowane - miski są zintegrowane w ramie i w ramę wkładamy same łożyska.

 

Stery kupuje się takie jakie są przewidziane do montażu w danym modelu ramy.

 

Podaj model i rocznik ramy.

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Lozyskowanie na widelcu" to bieznia sterow, ktora sie wybija aby zalozyc nowa.

 

dziękuję bardzo za odpowiedź :)

 

 

Musisz sprawdzić jaki masz teraz typ sterów i kupić takie same. 

 

Czytaj forum bo strasznie namieszałeś. 

 

 

Nie wiem jak inni ale mnie całe życie uczono że A-head to system mocowania mostka ... a w tym systemie mamy w sumie 3 rodzaje sterów ...

 

Stery klasyczne - nabijane miski w ramę, miski z łożyskami wystają na zewnątrz główki ramy. 

Stery półzintegrowane - nabijane miski w ramę ale "komora" łożyska nie wystaje na zewnątrz główki ramy ...

Stery zintegrowane - miski są zintegrowane w ramie i w ramę wkładamy same łożyska.

 

Stery kupuje się takie jakie są przewidziane do montażu w danym modelu ramy.

 

Podaj model i rocznik ramy.

 

Pozdro

 

model i rocznik ramy już pisałem w pierwszym poście ale to i tak już nie istotne. do wniosku, że muszę kupić stery ahead już doszedłem więc nie ma sensu drążyć tematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem jak inni ale mnie całe życie uczono że A-head to system mocowania mostka ... a w tym systemie mamy w sumie 3 rodzaje sterów ...

Masz racje, z tym ze opisywane tu klasyczne stery, byly pierwszymi w tym systemie i jakos tak sie potocznie przyjelo rowniez okreslac je mianem ahead.

Tym bardziej ma to uzasadnienie i nie wprowadza zamieszania, zwazywszy ze wczesniejsze systemy gwintowanych rur sterowych, to juz odlegla przeszlosc.

 

Co do sterow zintegrowanych, dla scislosci, w tym systemie nie ma misek, w odroznieniu do pozostalych dwoch systemow ahead ;)

Ktos moze to opacznie zrozumiec, ze w glowce sa juz fabrycznie takowe instalowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos moze to opacznie zrozumiec, ze w glowce sa juz fabrycznie takowe instalowane.

 

Bo tak w istocie jest np w ramach z węgla :) ktoś tam te miski w procesie produkcyjnym zainstalował.

W ramach "metalowych" główka jest obrabiana pod wymiar łożyska ... 

 

Z innej strony można uznać że po wbiciu misek sterów półzintegrowanych na łożyska "maszynowe" rama staje się niejako ramą na stery zintegrowane ... i podczas awarii łożysk nie trzeba wybijać misek wystarczy kupić odpowiednie łożyska ;)

 

Moim zdaniem twierdzenie że stary z łożyskami na zewnątrz ramy to a-head jest właśnie myląca ... bo w wielu konstrukcjach istnieją klasyczne stery skręcane z łożyskami na zewnątrz ramy w rozmiarze 1 i 1/8

Istnieją również rozwiązania a-head w rozmiarze 1 cal.

 

 

model i rocznik ramy już pisałem w pierwszym poście

 

Sorki przeoczyłem

Pozdro 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak w istocie jest np w ramach z węgla :) ktoś tam te miski w procesie produkcyjnym zainstalował.

Widziales kiedys taka rame????

Ja mialem 3 i jakos zadnych misek nie zauwazylem.

Tak samo jak alu i inne "metalowe" glowki sa obrabiane pod wewnetrzne lozyska, tak samo ma to miejsce z karbonem.

 

A jak nie lapiesz o co biega, to przeczytaj jeszcze raz swoj wczesniejszy wpis. Moze byc zle zrozumiany.

W sterach zintegrowanych nie ma zadnych misek!!!

 

To jest Twoje zdanie, wpisz sobie w googlach ahead headset i zobacz jakie otrzymasz wyniki.

A jak chcesz ustalac swoje prywatne normy nazewnictwa, to sie musisz bardziej postarac.

 

Pisze jak jest, bez wzgledu czy Ci sie to podoba, czy nie.

 

 

Z innej strony można uznać że po wbiciu misek sterów półzintegrowanych na łożyska "maszynowe" rama staje się niejako ramą na stery zintegrowane ... i podczas awarii łożysk nie trzeba wybijać misek wystarczy kupić odpowiednie łożyska

Rozumiem, ze probowales takiego zabiegu i wiesz jak sa skonstruowane lozyska w takim systemie..... w co watpie!

 

Nastepny Pan Madralinski....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie pomocnicze ... do sterów półzintegrowanych kupujesz mostek a-head czy mostek do sterów półzintegrowanych ?

 

Wyobraź to sobie ze wiem jak wyglądają łożyska sterów zintegrowanych i wiem jak wyglądają stery półzintegrowane ... jedyne moje niedopowiedzenie to zastrzeżenie że wbite miski to muszą być pod łożyska "maszynowe" z rozmiarem odpowiadającym sterom zintegrowanym ...

Kilkukrotnie już mi się zdarzyło wymieniałem same łożyska w sterach półzintegrowanych kupując zestaw sterów zintegrowanych ...

 

Nie każda obiegowa opinia jest opinią prawidłową ...

Łożyska "maszynowe" zawsze piszę w " " bo taki twór o takiej nazwie w technice nie istnieje ...

Jak w ofertach sklepów i dystrybutorów stery półzintegrowane są notorycznie nazywane zintegrowanymi to też z czasem stanie się to prawdą ? 

 

 

Nastepny Pan Madralinski....?

 

Niech będzie jak chcesz ...

 

Ja natomiast wiem że Moderator to osoba której wybitnie trudno przyznać się do błędu .. 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast wiem że Moderator to osoba której wybitnie trudno przyznać się do błędu ..

No kurde o czym Ty piszesz?

Chcesz polemizowac z nazewnictwem, pisz do producentow, sklepow sprzedajacych stery, wujka google, for rowerowych i czego tam chcesz, a ode mnie prosze sie odczepic.

 

Twoja osobista interpretacja w tym wypadku, zupelnie mnie nie interesuje.

 

 

Bo tak w istocie jest np w ramach z węgla :) ktoś tam te miski w procesie produkcyjnym zainstalował.

Przeczytalem dzisiaj w podobnym kontekscie tekst "w szytkach nie ma detek", tak jak w sterach zintegrowanych sa miski.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej strony można uznać że po wbiciu misek sterów półzintegrowanych na łożyska "maszynowe" rama staje się niejako ramą na stery zintegrowane ... i podczas awarii łożysk nie trzeba wybijać misek wystarczy kupić odpowiednie łożyska

 

Przede wszystkim ładnie odróżniłeś stery i scharakteryzowałeś system a-head i za to dostajesz ode mnie punkcik  :thumbsup:. Nie jestem jednak przekonany co do prawdziwości twojego twierdzenia, które pozwoliłem sobie zacytować. Z tego co mi wiadomo łożyska zintegrowane osadza się bezpośrednio w ramie, która musi być do tego przystosowana. I właśnie z tego powodu drugi punkcik leci na konto Chrisa, który wypunktował ci błąd  :icon_wink: . Na marginesie dodam, że podobny temat już pojawił się na naszym forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/38636-stery-zintegrowane-a-polzintegrowane/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...