Skocz do zawartości

[amortyzator] sr suntour xcm - serwis


Manias92

Rekomendowane odpowiedzi

 Witam to z nów ja  :sweat:

Amortyzator nie chodził płynnie i piszczał/trzeszczał, postanowiłem go przeserwisować. Na tym etapie zakończyć i nasmarować tylko uszczelki goleni smarem do amortyzatorów? Nie wiem jak zdjąć górne pokrętła więc na wszelki wypadek jeszcze ich nie ruszałem. Jak i co nasmarować, żeby było tak jak powinno? Spodziewałem się sprężyn albo oleju a tu jakieś lagi...

 Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

4ihf.th.jpg
yslx.th.jpg
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak już jesteśmy przy komarze ... to on cały sie trzyma siłą woli :D

 Dzięki za poradę. Ale czy ktoś wie jak te dwa pokrętła regulacyjne zdemontować z góry? Wrodzona ciekawość nie pozwoli mi nie rozkręcić wszystkiego co się da, ale nie chcę uszkodzić tych pokręteł np podważając nieumiejętnie...

Edytowane przez Manias92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapiesz kombinerkami, albo jakimś kluczem trochę niżej tych pokręteł za te okręgi z wypustkami (takie jakby ząbki), i na siłę je po prostu odkręcasz, potem już ręką da radę normalnie okręcić do końca, wtedy możesz np. wyjąć sprężynę, a z niej elastomer (kawałek gumy wewnąrz sprężyny, jego wyjęcie zwiększy to ciutkę skok, aczkolwiek dużej różnicy raczej w pracy nie będzie, mimo to nie zaszkodzi).

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/116200-rower-kross-level-a2-2012/page-52?do=findComment&comment=1288433 <- w tym poście masz instrukcję idioto-odporną, każdy sobie poradzi. ;)

Edytowane przez Terrqge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łapiesz kombinerkami, albo jakimś kluczem trochę niżej tych pokręteł za te okręgi z wypustkami (takie jakby ząbki), i na siłę je po prostu odkręcasz, potem już ręką da radę normalnie okręcić do końca, wtedy możesz np. wyjąć sprężynę, a z niej elastomer (kawałek gumy wewnąrz sprężyny, jego wyjęcie zwiększy to ciutkę skok, aczkolwiek dużej różnicy raczej w pracy nie będzie, mimo to nie zaszkodzi).

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/116200-rower-kross-level-a2-2012/page-52?do=findComment&comment=1288433 <- w tym poście masz instrukcję idioto-odporną, każdy sobie poradzi. ;)

Dzięki, to już wiem jak sobie poradzić z lewą stroną. Z prawej natomiast niebieskie pokrętło uniemożliwi odkręcenie korka z "koronką", ale myślę, że wystarczy podważyć te niebieskie i zeskoczy jak kapsel z browarka  :sweat: Jutro sobie coś wyszperam i dopasuje żeby nie pokaleczyć korków.

 

 I wyjmę elastomer skoro to nie zaszkodzi a troszkę się skok zwiększy ^^

Edytowane przez Manias92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to już wiem jak sobie poradzić z lewą stroną. Z prawej natomiast niebieskie pokrętło uniemożliwi odkręcenie korka z "koronką", ale myślę, że wystarczy podważyć te niebieskie i zeskoczy jak kapsel z browarka  :sweat: Jutro sobie coś wyszperam i dopasuje żeby nie pokaleczyć korków.

 

 I wyjmę elastomer skoro to nie zaszkodzi a troszkę się skok zwiększy ^^

 Dobrze, że nie bawiłem się z żabką - klucz suntour już do mnie jedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...