MsRIFU Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 (edytowane) Witajcie, mam możliwość kupna Suntoura Axona (chyba) z 2006 roku po bardzo okazyjnej cenie. Wyłapałem jednak pewną nieprawidłowość, bez znaczenia jakie ciśnienie wpompuje amortyzator jest ugięty 1,5 cm sam z siebie, do tego często słychać puknięcia. Nie mam pojęcia czy to usterka techniczna, film : http://www.youtube.com/watch?v=yefTWWIUASw Kilka pytań :- Czy jest to rzeczywiście usterka techniczna ?- Czy jazda w takim stanie może uszkodzić amortyzator ?- Czy może to być przyczyna pukania podczas przeszkód typu zjazd z krawężnika ?Z góry dzięki za pomoc Edytowane 29 Czerwca 2013 przez MsRIFU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Kolego, skok wydaje się być ok, to raczej normalny objaw, uginasz sprężyne negatywną. W domu mam Epicona 2011 i R7 2009 i oba mają tak samo. Natomiast pukanie to też chyba kwestia tej sprężyny, ale musisz zrobić serwis i obejrzec wszystko. Te stare axony chyba miały nierozbieralny kartridż tłumienia z tego co pamiętam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MsRIFU Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Kolego, skok wydaje się być ok, to raczej normalny objaw, uginasz sprężyne negatywną. W domu mam Epicona 2011 i R7 2009 i oba mają tak samo. Natomiast pukanie to też chyba kwestia tej sprężyny, ale musisz zrobić serwis i obejrzec wszystko. Te stare axony chyba miały nierozbieralny kartridż tłumienia z tego co pamiętam... Amortyzator pracuje strasznie ociężale, powrót ma strasznie wolny, może to mieć coś wspólnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Amortyzator pracuje strasznie ociężale, powrót ma strasznie wolny, może to mieć coś wspólnego ? Ten amor nie ma regulacji tłumienia niestety, jeśli czujesz że jest stłumiony przy kompresji może masz źle wyregulowaną blokadę, i jest częściowo zblokowany. W sumie po kupnie powinieneś zrobić cały serwis, rozebrać amora, wszystko wyczyścić, sprawdzić czy faktycznie jest nierozbieralny kartridż. Jeśli tak to tylko wyczyść dobrze wszystko, dokładnie wyczyść uszczelki kurzowe, nasącz gąbeczki smarujące jakimś olejem, najlepiej 5w40 albo jak poleca suntour olejem do amorów 5W. Troche smaru stałego na uszczelki we wgłębienie, wkładasz golenie prawie do końca, wlewasz przez dziurki na dole po 15 ml tego samego oleju co nasączałeś gąbki i skręcasz. Potem wypadałoby spuścić całkiem powietrze i otworzyć komorę, kapnąć tam trochę gęstego oleju przekładniowego (albo od bidy tego samego co wszędzie), skręcić złozyć napompować. Powinien pracować znacznie lepiej po tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MsRIFU Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Ten amor nie ma regulacji tłumienia niestety, jeśli czujesz że jest stłumiony przy kompresji może masz źle wyregulowaną blokadę, i jest częściowo zblokowany. W sumie po kupnie powinieneś zrobić cały serwis, rozebrać amora, wszystko wyczyścić, sprawdzić czy faktycznie jest nierozbieralny kartridż. Jeśli tak to tylko wyczyść dobrze wszystko, dokładnie wyczyść uszczelki kurzowe, nasącz gąbeczki smarujące jakimś olejem, najlepiej 5w40 albo jak poleca suntour olejem do amorów 5W. Troche smaru stałego na uszczelki we wgłębienie, wkładasz golenie prawie do końca, wlewasz przez dziurki na dole po 15 ml tego samego oleju co nasączałeś gąbki i skręcasz. Potem wypadałoby spuścić całkiem powietrze i otworzyć komorę, kapnąć tam trochę gęstego oleju przekładniowego (albo od bidy tego samego co wszędzie), skręcić złozyć napompować. Powinien pracować znacznie lepiej po tym. Skojarzył mi się ten film : . Czynności na filmie dużo różnią się od tych o których mówisz ? Jeżeli nie to znacznie ułatwiło by mi to pracę bo nigdy nie majsterkowałem w środku amortyzatora a film by pomógł. Konstrukcja Foxa i Axona bynajmniej w tych czynnościach które są pokazane na filmie również sie zbytnio nie różni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 (edytowane) Tak, ten filmik świetnie pokazuje co trzeba zrobić. http://www.youtube.com/watch?v=23qu_gtZq3w Ten może ci się przydać też pomijając zmianę skoku. http://srsuntour-files.dbap.de/_public/tuningbase/downloadarea/catalogs/workshop_book_2009_English.pdf workshop book Edytowane 29 Czerwca 2013 przez Miens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MsRIFU Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 (edytowane) Tak, ten filmik świetnie pokazuje co trzeba zrobić. http://www.youtube.com/watch?v=23qu_gtZq3w Ten może ci się przydać też pomijając zmianę skoku. http://srsuntour-files.dbap.de/_public/tuningbase/downloadarea/catalogs/workshop_book_2009_English.pdf workshop book Ok, dziękuje bardzo za pomoc Po kupnie spróbuje coś tam popróbować, mam nadzieję, że ze skutkiem. A właśnie zapomnialem spytać, napisałeś że mogę mieć źle wyregulowaną blokade, w jaki sposób sprawdzić czy rzeczywiscie tak jest i jak naregulować ? Edytowane 29 Czerwca 2013 przez MsRIFU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Odkręcasz pokrywkę z mechanizmu blokady, unosisz tą zębatą końcówkę przyczepioną do linki i przekręcasz na maksa w lewo białe kółeczko zębate. Możliwe że przeskoczyło ci o ząbek albo o dwa. Jeśli będzie na maksa w lewo, zakładasz tą końcówkę z linką i już. Jak rozkręcisz i zobaczysz to skumasz jak działa, zresztą masz to opisane w workshopbook'u który linkowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MsRIFU Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Odkręcasz pokrywkę z mechanizmu blokady, unosisz tą zębatą końcówkę przyczepioną do linki i przekręcasz na maksa w lewo białe kółeczko zębate. Możliwe że przeskoczyło ci o ząbek albo o dwa. Jeśli będzie na maksa w lewo, zakładasz tą końcówkę z linką i już. Jak rozkręcisz i zobaczysz to skumasz jak działa, zresztą masz to opisane w workshopbook'u który linkowałem. Ok, zauważyłem przed chwilą, że spód lewej dolnej goleni jest tłusty. Sprawdzam a tam poluzowana śrubka i prawdopodbnie olej dzis na treningu wyciekł, przykrecilem i teraz obawiam sie czy można jezdzić bez oleju na krótszą mete ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Fabrycznie są bez oleju, tylko smar stały. Olej w goleni czyli zrobienie "semi-bath" to wg. Suntour'a pewna forma tuningu. Ta poluzowana śrubka, to bardzo prawdopodobny powód twojego pukania!! Rozkładaj, składaj i ciesz sie dobrym amorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.