romo Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Witam, czy można zamontować piwoty w amortyzatorze przednim, który oryginalnie takowych nie posiada? romo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Amortyzator nie posiada tylko piwotów , czy też nie posiada mocowań do piwotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Amortyzator nie posiada tylko piwotów , czy też nie posiada mocowań do piwotów. Amortyzator wyglada tak jak na zdjeciu ponizej tylko nie ma samych piwotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 29 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Na te czarne pizdrygi zakładasz hamulce i masz. Czego jeszcze brakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Na te czarne pizdrygi zakładasz hamulce i masz. Czego jeszcze brakuje? Napisałem przecież wcześniej że wygląda tak jak na zdjęciu ale właśnie nie ma tych jak to nazwałeś "pizdrygi" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Da się dokupic. Na przód potrzebujesz piwoty z gwintem M8. http://allegro.pl/piwoty-do-v-brake-m8-m10-para-2szt-i3323710385.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Napisałem przecież wcześniej że wygląda tak jak na zdjęciu ale właśnie nie ma tych jak to nazwałeś "pizdrygi" Bardziej realistyczne zdjęcie, teraz faktycznie bez piwotów tak jak u mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Post powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Post powyżej OK, dzieki za odpowiedź tylko napisz mi jak dokładnie wymierzyć, w którym miejscu wywiercić otwory (wiekszy pod gwint piwota i ten malutki na dziubek) aby to wszystko chciało działac. Niby proste ale jak już sie wywierci dziurę w złym miejscu to moze byc problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Ale tam nie ma czego wiercić. Wyjmujesz plastikową zaślepkę i w jej miejscu wkręcasz piwoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Ale tam nie ma czego wiercić. Wyjmujesz plastikową zaślepkę i w jej miejscu wkręcasz piwoty. Nie przygladałem sie dokladnie z bliska mojemu amortyzatorowi, ale wydawało mi się że nie ma tam zadnych zaslepek ani otworów, ale skoro tak piszesz to chyba tak jest. Pójde niedługo sprawdzić i chciałbym aby tak było jak piszesz. Nie przygladałem sie dokladnie z bliska mojemu amortyzatorowi, ale wydawało mi się że nie ma tam zadnych zaslepek ani otworów, ale skoro tak piszesz to chyba tak jest. Pójde niedługo sprawdzić i chciałbym aby tak było jak piszesz. No więc tak: mój amortyzator nie ma zadnej plastikowej zaślepki ani żadnych otworów. Pozostaje tylko spróbować wywiercić otwory, wkręcić piwoty, nakręcić nakrętki jeśli jest to możliwe do zrobienia. Tylko tak jak pisałem wcześniej pozostaje problem z dopasowaniem otworów aby wszystko działało jak należy. Czy już ktoś wykonywał taką operację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 A możesz zrobić zdjęcie widelca? Czy podkowa, czyli element łączący obie dolne golenie jest pełny czy pusty, to znaczy czy jest to tylko wyprofilowany kawałek blachy? W takim przypadku szansa sensownego montażu piwotów raczej nie jest możliwa. Jeśli podkowa w tym miejscu będzie miała dość materiału to po wierceniu musiałbyś nagwintować gniazda - dysponujesz odpowiednimi narzędziami? Raczej nikt ci nie powie w którym wymiarowo dokładnie miejscu wykonać otwory - to przydałoby się zmierzyć najlepiej mając w rekach ramiona hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 A możesz zrobić zdjęcie widelca? Czy podkowa, czyli element łączący obie dolne golenie jest pełny czy pusty, to znaczy czy jest to tylko wyprofilowany kawałek blachy? W takim przypadku szansa sensownego montażu piwotów raczej nie jest możliwa. Jeśli podkowa w tym miejscu będzie miała dość materiału to po wierceniu musiałbyś nagwintować gniazda - dysponujesz odpowiednimi narzędziami? Raczej nikt ci nie powie w którym wymiarowo dokładnie miejscu wykonać otwory - to przydałoby się zmierzyć najlepiej mając w rekach ramiona hamulca. Amortyzator wyglada dokładnia tak jak na zdjeciach powyzej bo jest to ten własnie model czyli Zoom Endura 381 tylko jest to wersja bez piwotów do hamulców tarczowych. Element łączacy obie dolne golenie jest pełny, ale raczej nie ma mozliwości nagwintowania, bo grubść najwyżej 1-1,5 mm. Ewentualnie mozna by było przełozyć piwot przez wywiercony otwór i z tyłu nakrecić zwykłą nakretkę jesli wystarczy wystajacego gwintu piwota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Jeśli nie ma otworów pod piwoty to daj sobie spokój z tymi kombinacjami. Jeśli masz go zamontowanego w rowerze i masz tarcze to w ogóle ten pomysł jest bez sensu. Jeśli natomiast po prostu go masz i nie chcesz mieć tarcz a V-ki to kup coś lepszego bo ten uginacz nie jest wart zachodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Teoretycznie można przyspawać gotowe piwoty . najlepiej wycięte ze starego amora lub sztywnego widelca. Ale to jest mnóstwo pracy dla "złotej rączki" plus potrzebne narzędzia. Moim zdaniem w tym przypadku zupełnie nieopłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Jeśli nie ma otworów pod piwoty to daj sobie spokój z tymi kombinacjami. Jeśli masz go zamontowanego w rowerze i masz tarcze to w ogóle ten pomysł jest bez sensu. Jeśli natomiast po prostu go masz i nie chcesz mieć tarcz a V-ki to kup coś lepszego bo ten uginacz nie jest wart zachodu. Powiem szczerze, że ten uginacz jak na moje trasy które wykonuję jest bardzo dobry, nie jeżdże w bardzo trudnym terenie a na średnich wielkości dołkach i górkach spawuje się bardzo dobrze. Co do hamulców tarczowych to mam ich już serdecznie dość dlatego chciałem zamontować V-Brake. Hamulce tarczowe są bardzo dobre ale w sprzęcie z wyższej półki a w rowerze tzw. marketowym jest to nieporozumienie. Robiłem już wszystko z tarczówkami, regulowałem, wymieniałem zaciski, tarcze hamulcowe i ciągle obciera piszczy itd. Musi być idealne koło i piasta aby to wszystko grało. Nie chciałbym ponosić dodatkowych kosztów na nowy amortyzator bo rower nie jest z wyższej półki i tak jak napisałem wczesniej mimo że jest to uginacz to ja jestem z niego zadowolony, dlatego chciałbym zamontowć piwoty do mojego starego amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 To w takim razie bierz wiertarkę i wierć, potem narzynkę i gwintownik i rób gwinty i wkręcaj piwoty. Nie musi być specjalnie precyzyjnie bo Vki i tak mają regulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shootee Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 To do "fałek" koło musi być idealne, a w tym przypadku nie będzie, ani bezpiecznie, ani tego dobrze nie zrobisz. Jeśli masz troszkę kasy to kup sam zacisk Avida BB5 i będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Moja rada: sprzedaj tego amora co masz i kup używkę na pivotach. Bezpieczniej i prościej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Wywiercic, złapać z tyłu nakrętką. No i jeszcze mała diurka na spreżynkę chyba też ma być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Wywiercic, złapać z tyłu nakrętką. No i jeszcze mała diurka na spreżynkę chyba też ma być. Tak własnie mam zamiar zrobić, najperw kupię piwoty i zabieram się do wiercenia. Jesli mi sie uda dobrze wymierzyć otwory to bedzie OK a jesli się nie uda to wyrzucę amor i wtedy pomyśle i jakimś innym. Co do bezpieczeństwa to nie będzie problemu jesli dobrze się nakręci nakretkę, którą można potem lekko zaspawać aby się nie odkręciła. Największy problem będzie aby odpowiednio wywiercić mały otworek na sprężynę względem piwota. Trzeba spróbować i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shootee Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Tak na 100% będzie bezpiecznie. Szczególnie jak któregoś razu go będziesz musiał zblokować i wszystko się wyrwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roonin Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 No to powodzenia w wyrywaniu nakrętki M8 . Bez przesady nakrętka będzie 100% bepieczniejsza niż nagwintowana wytłoczka w blasze. Na zdjęciu widać że to blacha więc w oryginale jak nie wytłoczka to co najwyżej przyspawana nakrętka. Więc czym ma to się różnić tak naprawdę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romo Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 No to powodzenia w wyrywaniu nakrętki M8 . Bez przesady nakrętka będzie 100% bepieczniejsza niż nagwintowana wytłoczka w blasze. Na zdjęciu widać że to blacha więc w oryginale jak nie wytłoczka to co najwyżej przyspawana nakrętka. Więc czym ma to się różnić tak naprawdę ? Też tak uważam, że prędzej przelecę przez kierownicę przy zblokowaniu, niż się wyrwie piwot zamonotowny w blasze 1,5mm i zakręcony nakrętką M8, ale oczywiście mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Nie wiem czy blacha jest wystarczającej grubości i jakości by ewentualnie nie poddać się w czasie nacisku klocka na obręcz/pracy ramienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.