Skocz do zawartości

[Amortyzator] Brak piwotów i możliwość montażu


romo

Rekomendowane odpowiedzi

Post powyżej  :laugh:

 

OK, dzieki za odpowiedź tylko napisz mi jak dokładnie wymierzyć, w którym miejscu wywiercić otwory (wiekszy pod gwint piwota i ten malutki na dziubek) aby to wszystko chciało działac. Niby proste ale jak już sie wywierci dziurę w złym miejscu to moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam nie ma czego wiercić. Wyjmujesz plastikową zaślepkę i w jej miejscu wkręcasz piwoty.

 

Nie przygladałem sie dokladnie z bliska mojemu amortyzatorowi, ale wydawało mi się że nie ma tam zadnych zaslepek ani otworów, ale skoro tak piszesz to chyba tak jest.

Pójde niedługo sprawdzić i chciałbym aby tak było jak piszesz.

 

Nie przygladałem sie dokladnie z bliska mojemu amortyzatorowi, ale wydawało mi się że nie ma tam zadnych zaslepek ani otworów, ale skoro tak piszesz to chyba tak jest.

Pójde niedługo sprawdzić i chciałbym aby tak było jak piszesz.

 

No więc tak:

mój amortyzator nie ma zadnej plastikowej zaślepki ani żadnych otworów. Pozostaje tylko spróbować wywiercić otwory, wkręcić piwoty, nakręcić nakrętki jeśli jest to możliwe do zrobienia.

 

Tylko tak jak pisałem wcześniej pozostaje problem z dopasowaniem otworów aby wszystko działało jak należy.

 

Czy już ktoś wykonywał taką operację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz zrobić zdjęcie widelca? Czy podkowa, czyli element łączący obie dolne golenie jest pełny czy pusty, to znaczy czy jest to tylko wyprofilowany kawałek blachy? W takim przypadku szansa sensownego montażu piwotów raczej nie jest możliwa. Jeśli podkowa w tym miejscu będzie miała dość materiału to po wierceniu musiałbyś nagwintować gniazda - dysponujesz odpowiednimi narzędziami?

Raczej nikt ci nie powie w którym wymiarowo dokładnie miejscu wykonać otwory - to przydałoby się zmierzyć najlepiej mając w rekach ramiona hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz zrobić zdjęcie widelca? Czy podkowa, czyli element łączący obie dolne golenie jest pełny czy pusty, to znaczy czy jest to tylko wyprofilowany kawałek blachy? W takim przypadku szansa sensownego montażu piwotów raczej nie jest możliwa. Jeśli podkowa w tym miejscu będzie miała dość materiału to po wierceniu musiałbyś nagwintować gniazda - dysponujesz odpowiednimi narzędziami?

Raczej nikt ci nie powie w którym wymiarowo dokładnie miejscu wykonać otwory - to przydałoby się zmierzyć najlepiej mając w rekach ramiona hamulca.

 

Amortyzator wyglada dokładnia tak jak na zdjeciach powyzej bo jest to ten własnie model czyli Zoom Endura 381 tylko jest to wersja bez piwotów do hamulców tarczowych.

Element łączacy obie dolne golenie jest pełny, ale raczej nie ma mozliwości nagwintowania, bo grubść najwyżej 1-1,5 mm.

Ewentualnie mozna by było przełozyć piwot przez wywiercony otwór i z tyłu nakrecić zwykłą nakretkę jesli wystarczy wystajacego gwintu piwota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma otworów pod piwoty to daj sobie spokój z tymi kombinacjami. Jeśli masz go zamontowanego w rowerze i masz tarcze to w ogóle ten pomysł jest bez sensu. Jeśli natomiast po prostu go masz i nie chcesz mieć tarcz a V-ki to kup coś lepszego bo ten uginacz nie jest wart zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma otworów pod piwoty to daj sobie spokój z tymi kombinacjami. Jeśli masz go zamontowanego w rowerze i masz tarcze to w ogóle ten pomysł jest bez sensu. Jeśli natomiast po prostu go masz i nie chcesz mieć tarcz a V-ki to kup coś lepszego bo ten uginacz nie jest wart zachodu.

 

Powiem szczerze, że ten uginacz jak na moje trasy które wykonuję jest bardzo dobry, nie jeżdże w bardzo trudnym terenie a na średnich wielkości dołkach i górkach spawuje się bardzo dobrze.

 

Co do hamulców tarczowych to mam ich już serdecznie dość dlatego chciałem zamontować V-Brake. Hamulce tarczowe są bardzo dobre ale w sprzęcie z wyższej półki a w rowerze tzw. marketowym jest to nieporozumienie. Robiłem już wszystko z tarczówkami, regulowałem, wymieniałem zaciski, tarcze hamulcowe i ciągle obciera piszczy itd. Musi być idealne koło i piasta aby to wszystko grało.

 

Nie chciałbym ponosić dodatkowych kosztów na nowy amortyzator bo rower nie jest z wyższej półki i tak jak napisałem wczesniej mimo że jest to uginacz to ja jestem z niego zadowolony, dlatego chciałbym zamontowć piwoty do mojego starego amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiercic, złapać z tyłu nakrętką. No i jeszcze mała diurka na spreżynkę chyba też ma być.

 

Tak własnie mam zamiar zrobić, najperw kupię piwoty i zabieram się do wiercenia. Jesli mi sie uda dobrze wymierzyć otwory to bedzie OK a jesli się nie uda to wyrzucę amor i wtedy pomyśle i jakimś innym.

 

Co do bezpieczeństwa to nie będzie problemu jesli dobrze się nakręci nakretkę, którą można potem lekko zaspawać aby się nie odkręciła. Największy problem będzie aby odpowiednio wywiercić mały otworek na sprężynę względem piwota.

 

Trzeba spróbować i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia w wyrywaniu nakrętki M8 :woot: . Bez przesady nakrętka będzie 100% bepieczniejsza niż nagwintowana wytłoczka w blasze.

Na zdjęciu widać że to blacha więc w oryginale jak nie wytłoczka to co najwyżej przyspawana nakrętka. Więc czym ma to się różnić tak naprawdę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powodzenia w wyrywaniu nakrętki M8 :woot: . Bez przesady nakrętka będzie 100% bepieczniejsza niż nagwintowana wytłoczka w blasze.

Na zdjęciu widać że to blacha więc w oryginale jak nie wytłoczka to co najwyżej przyspawana nakrętka. Więc czym ma to się różnić tak naprawdę ?

 

Też tak uważam, że prędzej przelecę przez kierownicę przy zblokowaniu, niż się wyrwie piwot zamonotowny w blasze 1,5mm i zakręcony nakrętką M8, ale oczywiście mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...