lucjan1997 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 witam mam problem z amortyzatorem rs suntour xcm 100mm lecz mam w nim blokade i w niej tkwi problem,amorek ugina sie tylko 60 mm i to mnie troche irytuje bo na kostce chodzi płynnie a co jakąś wiekszą dziure dobija . Chciałbym sie dowiedziec jak można ominąc blokade, bo dzwoniłem do suntoura to mi powiedzieli że ten amortyzator tak ma , i czy można było np wyjąc blokade cos z nią zrobic żeby amorek miał pełny zakres, prosze o pomoc dłużej juz z nim niewytrzymam
Piszaman Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 No to jest raczej normalne, że na kostce nie wykorzysta całego skoku . A super klasy amortyzacji od XCMa nie wymagaj . Bo jeżeli zrozumiałem, to na kostce chodzi w zakresie 60mm, a na dziurach dobija do 100mm?
Mod Team Pixon Napisano 27 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 27 Czerwca 2013 Tam jest wyjściowo 100 mm skoku czy 80 ?? Jaki masz SAG jak usiądziesz na rower? Ile ważysz?
lucjan1997 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Napisano 27 Czerwca 2013 amorek dobicie ma 60 mm waże 85kg jak siadam na rower amorek ugina sie 12 mm blokada przeszkadza w dobiciu do 100 mm czy byłby jakis sposób ją ominąć
Marcint96 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 Mam ten sam amortyzator i nie mam zielonego pojęcia o czym mówisz... Amorek ugina się w punkcie max. 80mm ponieważ w lewej goleni znajduje się elastomer. Jeśli chcesz mieć 100mm musisz go po prostu wyjąć. Te twoje 60 mm to jak się objawia ? Tzn. dochodzi do 60mm i co ? ani rusz, nawet milimetra ? Może masz 80mm skoku- 20mm elastomer= 60 mm Bo innej możliwości nie widzę, chyba że grzebałeś przy regulacji w prawej goleni, tzn. wyciągałeś te niebieskie pokrętło. Jeśli tak to Ci powiem co zrobić dalej, a jeśli nie to masz po prostu wersję 80mm
lucjan1997 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Napisano 27 Czerwca 2013 2i mam rower kross level a3 w serii pisało że ma 100 mm ugiecia wiec go rozebrałem i zobaczyłem o co chodzi wyciągnołem elastomer to samo wiec rozebrałem jeszcze raz i spostrzegłem że lewa golen ze spreżyną wchodzi na 100 mm a prawa z blokadą tylko do 60 mm i tu zgłupiałem bo przecież jest napisane że powinien sie uginac 100 mm a ugina sie 60 mm i nwm czy rozkrecic blokade czy cos, dobija do 60 mm i ani milimetra wiecej
Marcint96 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 W tej klasie amortyzatorów zawsze trzeba odjąć te 20mm. Nie wiem jak jest w innych, ale tutaj tak jest. Nie mam pojęcia czemu masz 60 mm szkoku a nie 80 tak jak być powinno. może coś pogrzebałeś z blokadą ?
jasinski21444 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 Mój xct którego kiedyś miałem miał skok 100mm , wyjąłem elastomer ze środka i przy wadze 75kg podczas przeskakiwania przez próg zwalniający wykorzystywałem prawie cały skok , zostawało 5mm.
lucjan1997 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Napisano 27 Czerwca 2013 W tej klasie amortyzatorów zawsze trzeba odjąć te 20mm. Nie wiem jak jest w innych, ale tutaj tak jest. Nie mam pojęcia czemu masz 60 mm szkoku a nie 80 tak jak być powinno. może coś pogrzebałeś z blokadą ? z blokadą nic nierobiłem ale chciałbym sie dowiedziec co mozna z nia coś zrobic żeby było ugiecie 100 mm
Marcint96 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 jaką masz długość widocznych goleni ? Tzn. jak amor jest w spoczynku, wyciągnięty, stoi normalnie, to zmierz ile ma mm
lucjan1997 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Napisano 27 Czerwca 2013 jaką masz długość widocznych goleni ? Tzn. jak amor jest w spoczynku, wyciągnięty, stoi normalnie, to zmierz ile ma mm 110mm
Marcint96 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 To ja nie mam pojęcia, bo też mam tyle, a dokładniej 106mm i po wyciągnięciu elastomera wchodzi mi on do końca. Może rozbierz go, poszukaj wady, ja nie wiem czemu tak się dzieje.
rezox Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 Miałem XCM i było to samo, możesz wyjąc elastomer i tyle (mi nie pomogło). z blokadą nic nierobiłem ale chciałbym sie dowiedziec co mozna z nia coś zrobic żeby było ugiecie 100 mm Jeśli nie chcesz jej zepsuć to nie. Teoretycznie możesz odlać z niej trochę oleju ale blokada nie będzie wtedy działała a w środku jest olej pod ciśnieniem i nie powinno sie jej otwierać.
Seba4 Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 Też tak kiedyś miałem... potrzebujesz tej blokady ? Bo jeśli jej nie używasz to po prostu ją wyciągnij i po problemie
lucjan1997 Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Napisano 28 Czerwca 2013 Miałem XCM i było to samo, możesz wyjąc elastomer i tyle (mi nie pomogło). Jeśli nie chcesz jej zepsuć to nie. Teoretycznie możesz odlać z niej trochę oleju ale blokada nie będzie wtedy działała a w środku jest olej pod ciśnieniem i nie powinno sie jej otwierać. własnie o to mi chodziło tylko jak jo otwożyc ???
Mod Team Pixon Napisano 28 Czerwca 2013 Mod Team Napisano 28 Czerwca 2013 jak jo otwożyc Ja tobie polecam otwoRZyć słownik ortograficzny. Bez zdjęcia to raczej ciężko będzie cokolwiek pomóc
rzezniol Napisano 28 Czerwca 2013 Napisano 28 Czerwca 2013 Pierwsze pytanie podstawowe ... Blokada mechaniczna czy hydrauliczna ? Pozdro
lucjan1997 Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Napisano 30 Czerwca 2013 Pierwsze pytanie podstawowe ... Blokada mechaniczna czy hydrauliczna ? Pozdro hudrauliczna
rzezniol Napisano 30 Czerwca 2013 Napisano 30 Czerwca 2013 Uszkodzony kartridż HLO tłumienia/blokady w prawej goleni ... Nie wiem o co chodzi ale TTTM nie jesteś pierwszy i nie ostatni. Nie mam pełnej diagnozy dlaczego tak się dzieje ale zadam pytanie pomocnicze bo mam pewna teorię ... Zalewałeś go olejem ? U mnie stało się dokładnie to samo ... na początku chodził w całym zakresie a z czasem skoku zaczęło ubywać .... Kartridż jest nierozbieralny i niestety nic z tym nie zrobisz ... Są 2 wyjścia ... Albo się przyzwyczaisz i będziesz jeździł z krótszym skokiem ale z tłumieniem... Albo weźmiesz wywiercisz w tłumiku dziurę spuścisz z niego olej stracisz blokadę i tłumienie ale będziesz miał pełny skok. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.