Skocz do zawartości

[amortyzator] zbyt mały skok


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam mam problem z amortyzatorem rs suntour xcm 100mm lecz mam w nim blokade i w niej tkwi problem,amorek ugina sie tylko 60 mm i to mnie troche irytuje bo na kostce chodzi płynnie a co jakąś wiekszą dziure dobija . Chciałbym sie dowiedziec jak można ominąc blokade, bo dzwoniłem do suntoura to mi powiedzieli że ten amortyzator tak ma , i czy można było np wyjąc blokade cos z nią zrobic żeby amorek miał pełny zakres, prosze o pomoc dłużej juz z nim niewytrzymam

Napisano

No to jest raczej normalne, że na kostce nie wykorzysta całego skoku ;). A super klasy amortyzacji od XCMa nie wymagaj ;).

 

Bo jeżeli zrozumiałem, to na kostce chodzi w zakresie 60mm, a na dziurach dobija do 100mm?

Napisano

amorek dobicie ma 60 mm waże 85kg jak siadam na rower amorek ugina sie 12 mm blokada przeszkadza w dobiciu do 100 mm czy byłby jakis sposób ją ominąć

Napisano

Mam ten sam amortyzator i nie mam zielonego pojęcia o czym mówisz... 

 

Amorek ugina się w punkcie max. 80mm ponieważ w lewej goleni znajduje się elastomer. 

 

Jeśli chcesz mieć 100mm musisz go po prostu wyjąć. 

 

Te twoje 60 mm to jak się objawia ? Tzn. dochodzi do 60mm i co ? ani rusz, nawet milimetra ? 

Może masz 80mm skoku- 20mm elastomer= 60 mm 

 

Bo innej możliwości nie widzę, chyba że grzebałeś przy regulacji w prawej goleni, tzn. wyciągałeś te niebieskie pokrętło. Jeśli tak to Ci powiem co zrobić dalej, a jeśli nie to masz po prostu wersję 80mm 

 

Napisano

2i

 

mam rower kross level a3 w serii pisało że ma 100 mm ugiecia wiec go rozebrałem i zobaczyłem o co chodzi wyciągnołem elastomer to samo wiec rozebrałem jeszcze raz i spostrzegłem że lewa golen ze spreżyną wchodzi na 100 mm a prawa z blokadą tylko do 60 mm i tu zgłupiałem bo przecież jest napisane że powinien sie uginac 100 mm a ugina sie 60 mm i nwm czy rozkrecic blokade czy cos, dobija do 60 mm i ani milimetra wiecej

Napisano

W tej klasie amortyzatorów zawsze trzeba odjąć te 20mm. Nie wiem jak jest w innych, ale tutaj tak jest. Nie mam pojęcia czemu masz 60 mm szkoku a nie 80 tak jak być powinno. może coś pogrzebałeś z blokadą ? 

Napisano

Mój xct którego kiedyś miałem miał skok 100mm , wyjąłem elastomer ze środka i przy wadze 75kg podczas przeskakiwania przez próg zwalniający wykorzystywałem prawie cały skok , zostawało 5mm.

Napisano

W tej klasie amortyzatorów zawsze trzeba odjąć te 20mm. Nie wiem jak jest w innych, ale tutaj tak jest. Nie mam pojęcia czemu masz 60 mm szkoku a nie 80 tak jak być powinno. może coś pogrzebałeś z blokadą ? 

 

 

z blokadą nic nierobiłem ale chciałbym sie dowiedziec co mozna z nia coś zrobic żeby było ugiecie 100 mm

Napisano

jaką masz długość widocznych goleni ? Tzn. jak amor jest w spoczynku, wyciągnięty, stoi normalnie, to zmierz ile ma mm 

 

 

110mm

Napisano

To ja nie mam pojęcia, bo też mam tyle, a dokładniej 106mm i po wyciągnięciu elastomera wchodzi mi on do końca. Może rozbierz go, poszukaj wady, ja nie wiem czemu tak się dzieje. 

Napisano

Miałem XCM i było to samo, możesz wyjąc elastomer i tyle (mi nie pomogło).

 

 

z blokadą nic nierobiłem ale chciałbym sie dowiedziec co mozna z nia coś zrobic żeby było ugiecie 100 mm

 

Jeśli nie chcesz jej zepsuć to nie.

Teoretycznie możesz odlać z niej trochę oleju ale blokada nie będzie wtedy działała a w środku jest olej pod ciśnieniem i nie powinno sie jej otwierać.

 

Napisano

Też tak kiedyś miałem... potrzebujesz tej blokady ? Bo jeśli jej nie używasz to po prostu ją wyciągnij i po problemie ;)

Napisano

Miałem XCM i było to samo, możesz wyjąc elastomer i tyle (mi nie pomogło).

 

 

 

Jeśli nie chcesz jej zepsuć to nie.

Teoretycznie możesz odlać z niej trochę oleju ale blokada nie będzie wtedy działała a w środku jest olej pod ciśnieniem i nie powinno sie jej otwierać.

 

 

własnie o to mi chodziło tylko jak jo otwożyc ???

  • Mod Team
Napisano

 

jak jo otwożyc

Ja tobie polecam otwoRZyć słownik ortograficzny.

 

Bez zdjęcia to raczej ciężko będzie cokolwiek pomóc

Napisano

Uszkodzony kartridż HLO tłumienia/blokady  w prawej goleni ...

Nie wiem o co chodzi ale TTTM nie jesteś pierwszy i nie ostatni.

Nie mam pełnej diagnozy dlaczego tak się dzieje ale zadam pytanie pomocnicze bo mam pewna teorię ...

Zalewałeś go olejem ?

 

U mnie stało się dokładnie to samo ... na początku chodził w całym zakresie a z czasem  skoku zaczęło ubywać ....

Kartridż jest nierozbieralny i niestety nic z tym nie zrobisz ...

Są 2 wyjścia ...

Albo się przyzwyczaisz i będziesz jeździł z krótszym skokiem ale z tłumieniem...

Albo weźmiesz wywiercisz w tłumiku dziurę spuścisz z niego olej stracisz blokadę i tłumienie ale będziesz miał pełny skok.

 

Pozdrawiam 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...