mklos1 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Koleżanki i Koledzy! Jakie są Wasze doświadczenia z zaworami w dętkach? Dla początkujących: - AV zawór samochodowy (zawór Schradera) - DV zawór rowerowy (zawór Dunlopa) - EasyPump (podobny do DV) - FV zawór Presta (czasami SV) - IV zawór włoski (podobny do Presta) Inne: - Zawór Record - Zawór Atom Mam dwa rowery, oba na najpopularniejszych zaworku - czyli "maszynce" samochodowej. Ostatnio na rowerze trekingowym zacząłem jeździć na dość wysokim ciśnieniu, rzędu 80-85 PSI. Zauważyłem, że zawór (zapewne) nie za bardzo chce trzymać takie ciśnienie. Po tygodniu ciśnienie w obu kołach spadło mniej więcej o 15 PSI. Presta będzie trzymać lepiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czyzu6491 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 nie mogę tego potwierdzić z własnego doświadczenia ale słyszałem, że presta faktycznie lepiej trzyma cisnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Przy preście i dętkach Conti po 2 tygodniach spadło o jakieś 10 PSI. Z 60 do 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Od długiego czasu 5/6 lat używam prestę i co to dużo mówić powietrze trzyma bardzo długo aż się czasem zastanawiam czy z nimi jest wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZ1980 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Jakie są Wasze doświadczenia z zaworami w dętkach? Moje doświadczenie z Presta ; 1.psują się zabezpieczenia,pękają.Chodzi o kapturki zabezpieczające wentyl 2.parę razy zdarzyło się złamanie zaworku,dętka do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Ciekawe czy ktokolwiek korzysta jeszcze z klasycznego zaworu Dunlopa. Większość tzw rowerowych to Easy Pump, bynajmniej pompką kompatybilną z Dunlop'em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Ja mam jeden rower na rowerowym (Dunlop). Ogólnie nie jest źle, ale gumka wewnątrz potrafi sparcieć i puszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 w większości moich dętek miałem zawory AV, tylko w szosie Prestę. Samo użytkowanie nie robi mi żadnej różnicy, bo pompka stacjonarna obsługuje oba standardy, tak samo pompka podręczna. A w niezbędniku z łatkami wożę przejściówkę z Presty na AV. Co do trzymania ciśnienia, to też zauważyłem, że ciśnienie w dętkach z zaworem AV spada szybciej, niż w tych z Prestą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Ja nie mam problemu z puszczaniem przez wentyl samochodowy powietrza jednak jeżdzę na 25/40psi p/t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Miałem i Prestę i AV i szczerze – nie zauważyłem nigdy specjalnej różnicy, z tym że nie pompuję więcej jak 3 atm. (zwykle raczej 2,5). Dla mnie wyraźną zaletą AV jest brak konieczności wożenia przejściówki do kompresorów na stacjach, z których staram się korzystać do dmuchania w oponki kiedy tylko mogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Ja nie mam problemu z puszczaniem przez wentyl samochodowy powietrza jednak jeżdzę na 25/40psi Przy niższych ciśnieniach zauważyłem że AV trzyma OK. w MTB jeżdżę właśnie na takich ciśnieniach zaworek trzyma dość długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Staram sie kupowac detki z zaworkiem samochodowym, ze wzgledu na uniwersalnosc, czasem trzeba zrobic wieksza dziure w obreczy preste łatwo mozna uszkodzic i zauwazylem ze nie na wszystkich prestach pompka pokazuje mi ciesnienie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Z większością miałem do czynienia ale jak dla mnie tylko wentyl samochodowy i to jeszcze w całości gwintowany. Co do ciśnień się nie wypowiem bo nigdy go nie sprawdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Ewidentnie moje zaworki są nieszczelne. Ciśnienie dość szybko spadło w ciągu 24h. Chyba przejdę na prestę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Spróbuj wykręcić i wkręcić wentyle lub może nawet wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 mozliwosc wymiany wentyla to tez zaleta samochodowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 samochodowe są fajne bo są duże i wszędzie można napompować presta lżejsza szczelniejsza ładniejsza ale kosztem praktyczności powiem że do puki nie kupiłem se pompki z wężykiem to często ręcznymi małymi pompkami zdarzało mi się uszkodzić końcówkę (całe szczęście continental ma wymienne) w mtb mam koła pod ust i tam w standardzie wszystko pod prestę i jest ok rowerowe łączą wady obu powyższych reszta to może 1% rynku bo naprawdę rzadko się je widuje nawet w sklepach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Z zaworu samochodowego (AV) zrezygnowałem po zakupie pierwszych lepszych kół bo była tam dziura na prestę. Ale wcześniej nie miałem problemu z tego typem zaworami, ciśnienie trzymały solidnie, łatwość pompowania oraz trwałość to zdecydowane zalety. Problem stwarzało czasem zapychanie się wlotu błotem gdy zabrakło kapturka - bez klucza do wykręcania zaworka temat nie do ogarnięcia. Zawór rowerowy (DV) odpadł w przedbiegach ze względu na brak możliwości łatwego regulowania ciśnienia. Wtedy jeszcze posiadając tylko jeden rower często zmieniałem ciśnienie w zależności od tego czy jechało się w teren czy na szosę. Teraz wszędzie mam prestę (SV), pompuje się to łatwo, spuszcza powietrze jeszcze łatwiej. Niestety trzeba uważać bo zawór jest filigranowy i łatwo się wygina, szczęśliwie do tej pory jeszcze żadnego nie ułamałem. Zawór wykręca się bardzo łatwo, jest do tego klucz ale wystarczą kombinerki albo odpowiednia siła w palcach. Gdy wyrzucamy rozerwaną dętkę warto wykręcić i zostawić sobie wentyl. Dwukrotnie miałem sytuację gdy zmieniając ciśnienie w oponie mleczko uszczelniło mi zawór, zachowane zawory przydały się do regeneracji dętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.