chemiq12 Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 Witam , od długiego czasu jestem biernym widzem forum ale tym razem to ja chciałem napisać temat , potrzebuję zasięgnąć waszej rady. Otóż od dłuższego czasu szukam jakiejś okazji na kupno roweru wyprawowego ( 1-2 tygodniowe wyprawy po 100-150km dziennie). Znalazłem wydaje mi się ciekawą aukcję w internecie z rowerem Specialized Crossroad na osprzęcie Alivio , koła 28 cali , aluminium , generalnie wszystko mi się na pierwszy rzut oka podoba ( jedynie szkoda że nie ma prądnicy w komplecie). Daje link do aukcji - http://allegro.pl/ro...3338011825.html Co myslicie warto policytować? Osobiście uważam że będę go licytował nawet do 1000zł , sprawdzi się na takich wyprawach ( zakładając że jego stan techniczny jest bardzo dobry) , czy ma ku temu jakieś przeciwskazania? Za każdą radę i wskazówkę będę bardzo wdzięczny , pozdrawiam Paweł
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 ale to damka? nie powiem , zadbany, w dobrym stanie ale to dosyć stary rower około 10 lat. ale czy nie za mały? Damka, ma mniejszą sztywnosć i mniej do upchnięcia pod ramą.
chemiq12 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 ale to damka? nie powiem , zadbany, w dobrym stanie ale to dosyć stary rower około 10 lat. ale czy nie za mały? Damka, ma mniejszą sztywnosć i mniej do upchnięcia pod ramą. wydawało mi się że jest uniwersalny , na pewno to damski rower?
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 kupno roweru wyprawowego może kolega piehursson ci poradzi. ma ładnego kandsa, może lazaro? nowy w miarę dobry, na wyprawy można przystosowac. ??
chemiq12 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 może kolega piehursson ci poradzi. ma ładnego kandsa, może lazaro? nowy w miarę dobry, na wyprawy można przystosowac. ?? jeśli ktoś ma jakiś ciekawy rower do zaproponowania to jasne że chętnie się zapoznam , jak coś to prywatna wiadomość
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 no to po primo - wzrost pomierzony?, wielkość ramy dobrana? jak nie to poczytaj na forum jak się to robi, i dalej działaj. Są takie tanie marki rowerów a dobre - kands i lazaro. Poszukaj opinii, popytaj posiadaczy. Może za 1000-1200zł warto mieć nowy rowerek , a na wyprawy wystarczajacy.
chemiq12 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 183cm wzrostu mam , rama myślę że 19 , ewentualnie 21. Właśnie sprawdzałem w innych tematach tego typu rowery : http://allegro.pl/kands-energy-1300-v-brake-alivio-suntour-gratisy-i3327321547.html ( na alivio ) i lazaro też na alivio http://allegro.pl/king-of-the-road-2013-lazaro-integral-v3-alivio-21-i3320502642.html Tyle tylko zastanawia mnie kwestia montażu bagażnika i tego jak rower będzie się zachowywał pod obciążeniem - 80kg chłopa + 15kg bagazu + dobranie wygodniejszego siodełka na dalsze trasy ale to już kwestia prosta do rozwiązania
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 no to rama 21, lepiej. no a bagażnik, to nie problem, każdy powyżej 60 zł da radę, no chyba że jakiś kiepski.
Piehursson Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 czuję się wywołany do tablicy Lazaro Integral i Kands Maestro to praktycznie bliźniacze konstrukcje różniące się ramą i amortyzatorem - oba rowery wychodzą z jednej fabryki. W tej cenie niż nowego lepszego nei znajdziesz. Z przystosowaniem pod wyprawy nie ma najmniejszego problemu. Oponki stockowe to CST szosowo-terenowe 700x40C. Na wyprawy warto zostawić stockowy kokpit (choć jak dla mnie, koniecznością jest wymiana chwytów) - ten który ja sobie zmontowałem na bardzo długie wycieczki będzie niewygodny. Warto mocno pomyśleć nad wygodniejszym siodełkiem typowo trekingowym. Oczywiście żadnego problemu nie ma z dołożeniem bagażnika i błotników. Ja mam bagażnik za 40 zł przystosowany pod sakwy z udźwigiem 25kg, daje radę choć jego maskymalnej wytrzymałości nie testowałem. DMC Lazaro i Kandsa to 120 kg. Generalnie jeśli nie odstręcza Cię wirtualny serwis (no bo jakże nazwać serwis na odległość) to nic tylko brać tutaj masz np takiego już gotowego pseudo trekkingowca - http://allegro.pl/lazaro-senatore-v3-men-mocny-trekk-na-full-alivio-i3339211275.html
chemiq12 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 czuję się wywołany do tablicy Lazaro Integral i Kands Maestro to praktycznie bliźniacze konstrukcje różniące się ramą i amortyzatorem - oba rowery wychodzą z jednej fabryki. W tej cenie niż nowego lepszego nei znajdziesz. Z przystosowaniem pod wyprawy nie ma najmniejszego problemu. Oponki stockowe to CST szosowo-terenowe 700x40C. Na wyprawy warto zostawić stockowy kokpit (choć jak dla mnie, koniecznością jest wymiana chwytów) - ten który ja sobie zmontowałem na bardzo długie wycieczki będzie niewygodny. Warto mocno pomyśleć nad wygodniejszym siodełkiem typowo trekingowym. Oczywiście żadnego problemu nie ma z dołożeniem bagażnika i błotników. Ja mam bagażnik za 40 zł przystosowany pod sakwy z udźwigiem 25kg, daje radę choć jego maskymalnej wytrzymałości nie testowałem. DMC Lazaro i Kandsa to 120 kg. Generalnie jeśli nie odstręcza Cię wirtualny serwis (no bo jakże nazwać serwis na odległość) to nic tylko brać tutaj masz np takiego już gotowego pseudo trekkingowca - http://allegro.pl/lazaro-senatore-v3-men-mocny-trekk-na-full-alivio-i3339211275.html Przedewszystkim dzięki za poświęcony czas. Fajnie wygląda rowerek i wizualnie i (jak przynajmniej dla mnie laika sprzętowego) także fajnie technicznie jak na tą cene. Zastanawia mnie ta informacja o tym że zrezygnowano z prądnicy bo LED prawie nie pobiera prądy , bede musiał więcej poszukać na temat faktycznej długości działania a także tego jakie daje światło. Ale generalnie mocno rozważam zakup czegoś takiego - nie wiem jeszcze tylko czy gotowej przeróbki czy samemu sobie nie przerobić w znajomym serwisie. Najlepszą opcją chyba było by dokupienie 2ch rodzajów kierownicy , 2ch rodzajów siodełek żebym na co dzień mógł mieć sportowego krosa , a na wyprawę transformować go sobie na coś bardziej stonowanego ;p Na cały rower wyprawowy mam budżet około 1500 więc szaleć nie ma za co a trzeba jeszcze kupić jakieś przyzwoite wodoodporne sakwy i pare innych rzeczy. Na tym rowerku chciałbym już w lipcu wybrać się nad morze ( 200km w 2 dni) a w sierpniu na troche dłuższą trasę jeszcze nie sprecyzowaną gdzie ale w granicach 1000km ( ze spokojnym tempem 100km/dzień) , w przyszłości może nawet dalej. Jeszcze raz dzięki za informacje , dużo mi pomogliście. Pozdrawiam
Piehursson Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 Ten Senatore jest spoczko ale faktycznie do sportowej jazdy się nie nada. No i w tym Lazaro można się przyczepić do braku wspomnianej przez Ciebie prądnicy i braku mostka typu ahead. Na Twoim miejscu jeśli chcesz jeszcze trochę kasiory zostawić na porządne sakwy to jednak kupiłbym Integrala i go sobie doposażył w co trzeba.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.