blacknigguh Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Witam, Wyciągnąłem 2 stare rower z piwnicy (mają jakieś 10-15lat). W jednym mam hamulce v-brake, które są dobre a drugie cantilever, które praktycznie nie hamują. Wymieniłem klocki bo były zdarte oraz kupiłem nową linkę (tanie części), ale to nie wiele pomogło. Czy pomoże wymiana ramienia hamulca, zmiana na inny typ czy obręcz koła do wymiany? Koło jest raczej lekko zcentrowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Najpierw wymieniłbym klamkę, a potem martwił jak dalej nie będzie hamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Najpierw wymieniłbym klamkę, a potem martwił jak dalej nie będzie hamować Mam też kupioną i próbowałem wymienić, ale mam problem z kierownicą zakrzywioną, z rogami. Na razie nie wiem jak ściągnąć klamki przez te rogi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artex232 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Najlepiej ściągnij rogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Najlepiej uprzednio ściągając rogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Kierownicę mam przykrytą gumą i nie wyczułem by rogi były przykręcane do kierownicy, dlatego wydawało mi się że będzie problem. Wszystkie rogi są przykręcane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Raczej tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Nie wszystkie canti są złe ale są bardzo skomplikowane w ustawieniu. Nie wsadzaj czasem do nich klamki pod V-ki bo będzie jeszcze gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 25 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Canti sa slabe i basta. Niezaleznie od tego jak wykrecone klamki/linki/klocki masz... ... takze nie oczekiwalbym wodotryskow i fajerwerkow... Szacuinek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Linka łącząca ramiona powinna być możliwie najbliżej opony jak sie da, wtedy siłą będzie największa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Według mnie rogów nie mam przykręcanych. Chyba że muszę ściąć gumę i tam może coś będzie, choć pod ręką nie wyczułem nic. Nie oczekuję fajerwerków, ale teraz hamując koło mi się obraca nawet przy małej prędkości, nie jestem w stanie hamulcem przyblokować koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 zmień kąty ustawienia linki http://www.ii.uj.edu.pl/~zbooy/polish/canti.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Na początek spróbuj wyregulować, a jak to ie pomoże, to wtedy myśl nad wymianą na v-ki. Sprawa upierdliwa, ale co nieco idzie wykrzesać z tych hamulców (chyba że to jakieś badziewie ). Klamki może udać się zdjąć bez ściągania gumy. Kwestia jak sztywne są na mocowaniu, czasami da się rozgiąć (trzeba uważać, żeby nie połamać). Nie masz przykręcanych rogów, po prostu kierownica ma taki kształt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Proponuje także wymienić kolocki na nowe. Jeżlei nie chcesz wymieniać na nowe, a te nie są równe, zdejmij je, przeszlifuj na grubym papierze ściernym. Następnie załóż tak by było równolegle do obarczy ( co w przypadku canti i ich porąbanego mocowania nie będzie łatwe ). To plus zmiana położenia linki powinny dac efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Już chyba ze 20 razy próbowałem ustawiać różnie klocki oraz linke. 15 lat temu nie miałem takich problemów z ustawienie hamulców:( Klamki spróbuję jeszcze jakoś rozgiąć i ściągnąć. Klocki wymieniałem na nowe (kupione w Auchan najtańsze:)) Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy, jak ustawiałem klocki tak na 1mm od obręczy to klamkę hamulca i tak praktycznie mogłem do końce nacisnąć (dochodziła do kierownicy). Wszystkie śrubki miałem na max dokręcone. Warto się z tym bawić aż tyle, jak pełen zestaw V-brake mogę kupić za 40-50zł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Jak masz koło proste jak blat stołu możesz tak zrobić, ale UWAGA, klamki od canti nie powinny działać z vkami bo sie można zabić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 2i regulaminu Raczej w dobry stanie to nie są. Czemu nie mogą być te klamki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Bo klamka od canti ciągnie więcej linki w przeciwieństwie od V-ków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieborak Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Najlepiej ustawić najpierw linki i same ramiona bez klocków, sprawdzić czy równo odbijają. Później lekko zaciskasz klamkę tak aby ramiona były równolegle do obręczy. Przywiązujesz ją np. sznurowadłem do kiery i montujesz klocki tak aby przylegały równo do obręczy (chociaż podobno lepiej aby przód klocka bardziej się stykał z obręczą niż tył). I ważne aby trzpień klocka był prostopadle do ramienia kanta przy zaciśniętych szczękach. Zwalniasz klamkę i klocki powinny być idealnie ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Bo klamka od canti ciągnie więcej linki w przeciwieństwie od V-kówRaczej mniej, ale z większą siłą. Większa ilość ciągniętej linki nie jest problemem, mniejsza z większą siłą jest. blacknigguh Najpierw sprawdź czy nowe da radę tak założyć, bo co z tego, że stare rozegniesz i zdejmiesz jak nowych nie dasz rady (a jak są dobre klamki to na 99% nie da rady, bo obejma jest ze sztywnego plastiku lub solidnego kawałka metalu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Poddaje się. Wymieniłem klamkę. Klocki ustawiam na odległość 1mm od obręczy, klamke naciskam na max a nawet gdy odepchnę się nogą to i tak przy hamowaniu koło się obraca. Tak jakby gdzieś coś się luzowało o 1mm przy każdym naciśnięciu:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Może linka się luzuje. Dokręć śrubę. A swoją drogą, to było od razu kupić najtańsze V-ki tektro za 20 zł za sztukę i nie byłoby zachodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Zamieniłem hamulce w rowerach. Zamieniłem V-ki na canti i na odwrót w drugim. Po przekręceniu canti do drugiego roweru działały o niebo lepiej niż w starym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Identycznie wyregulowane (wysokość linki łączącej ramiona), obręcze stalowe czy alu, jak ze sztywnością ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacknigguh Napisano 29 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2013 Minimalnie wyregulowałem klocki. Co do obręczy nie wiem, ale rowery mają minimum 15lat więc pewnie stalowe. Nie wiem o co chodzi ze sztywnością ramy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.