Skocz do zawartości

[hamulce cantilever] Słabe hamulce


blacknigguh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wyciągnąłem 2 stare rower z piwnicy (mają jakieś 10-15lat). W jednym mam hamulce v-brake, które są dobre a drugie cantilever, które praktycznie nie hamują. Wymieniłem klocki bo były zdarte oraz kupiłem nową linkę (tanie części), ale to nie wiele pomogło.

Czy pomoże wymiana ramienia hamulca, zmiana na inny typ czy obręcz koła do wymiany? Koło jest raczej lekko zcentrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie rogów nie mam przykręcanych. Chyba że muszę ściąć gumę i tam może coś będzie, choć pod ręką nie wyczułem nic.


c9710a00cd.jpg

 

Nie oczekuję fajerwerków, ale teraz hamując koło mi się obraca nawet przy małej prędkości, nie jestem w stanie hamulcem przyblokować koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek spróbuj wyregulować, a jak to ie pomoże, to wtedy myśl nad wymianą na v-ki. Sprawa upierdliwa, ale co nieco idzie wykrzesać z tych hamulców (chyba że to jakieś badziewie ;) ).

 

Klamki może udać się zdjąć bez ściągania gumy. Kwestia jak sztywne są na mocowaniu, czasami da się rozgiąć (trzeba uważać, żeby nie połamać).

 

Nie masz przykręcanych rogów, po prostu kierownica ma taki kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Proponuje także wymienić kolocki na nowe. Jeżlei nie chcesz wymieniać na nowe, a te nie są równe, zdejmij je, przeszlifuj na grubym papierze ściernym. Następnie załóż tak by było równolegle do obarczy ( co w przypadku canti i ich porąbanego mocowania nie będzie łatwe ). To plus zmiana położenia linki powinny dac efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już chyba ze 20 razy próbowałem ustawiać różnie klocki oraz linke. 15 lat temu nie miałem takich problemów z ustawienie hamulców:(

Klamki spróbuję jeszcze jakoś rozgiąć i ściągnąć.

Klocki wymieniałem na nowe (kupione w Auchan najtańsze:))

Jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy, jak ustawiałem klocki tak na 1mm od obręczy to klamkę hamulca i tak praktycznie mogłem do końce nacisnąć (dochodziła do kierownicy). Wszystkie śrubki miałem na max dokręcone.

Warto się z tym bawić aż tyle, jak pełen zestaw V-brake mogę kupić za 40-50zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej ustawić najpierw linki i same ramiona bez klocków, sprawdzić czy równo odbijają. Później lekko zaciskasz klamkę tak aby ramiona były równolegle do obręczy. Przywiązujesz ją np. sznurowadłem do kiery i montujesz klocki tak aby przylegały równo do obręczy (chociaż podobno lepiej aby przód klocka bardziej się stykał z obręczą niż tył). I ważne aby trzpień klocka był prostopadle do ramienia kanta przy zaciśniętych szczękach. Zwalniasz klamkę i klocki powinny być idealnie ustawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo klamka od canti ciągnie więcej linki w przeciwieństwie od V-ków

Raczej mniej, ale z większą siłą. Większa ilość ciągniętej linki nie jest problemem, mniejsza z większą siłą jest.

 

blacknigguh

Najpierw sprawdź czy nowe da radę tak założyć, bo co z tego, że stare rozegniesz i zdejmiesz jak nowych nie dasz rady (a jak są dobre klamki to na 99% nie da rady, bo obejma jest ze sztywnego plastiku lub solidnego kawałka metalu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddaje się. Wymieniłem klamkę. Klocki ustawiam na odległość 1mm od obręczy, klamke naciskam na max a nawet gdy odepchnę się nogą to i tak przy hamowaniu koło się obraca. Tak jakby gdzieś coś się luzowało o 1mm przy każdym naciśnięciu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...