Skocz do zawartości

[Amortyzator] Reba RL 100 i DT Swiss XMM 110


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zacznę może tak.

Posiadam rower na ramie Author Egoist model 2013 z główką tapered. Rama zaprojektowana została pod widelec o skoku 100mm. Chciałbym kupić nowy widelec z rurą tapered (bo jeśli główka już taka jest to czemu by tego nie wykorzystać, z manetką blokady skoku i na oś 9mm. Znalazłem wydaje mi się dwie atrakcyjne oferty DT Swiss XMM 110 i Rock Shox Reba RL (2013). Oba są z rurą tapered, oba mają manetkę blokady skoku z tym, że ten DT ma skok 110 a Reba 100. Oba są w technologii Single Shot (DT) i Solo Air (RS) czyli pompowanie przez jeden wentyl. No i najważniejsze oba są w analogicznej cenie co powoduje, że aspekt cenowy nie ma większego wpływu na wybór. Popytałem w serwisach i poszukałem na allegro no i koszty uszczelek czy serwisów w ASO są niemal te same, a i po obejrzeniu na You Tube filmików stwierdzam, że podstawowy serwis jest łatwy możliwy do wykonania siłami własnymi. Nurtuje mnie jedna rzecz, a mianowicie skok obu jest różny, wprawdzie to tylko 1cm ale może to coś znaczy (tu liczę na wasze opinie). Dla ułatwienia dodam, że ostatnio więcej jeżdżę sportowo (na razie GP Wielkopolski w Maratonach MTB, później Scandia i Mazovia). Może podpowiecie coś szczególnego na co zwrócić uwagę przy wyborze. Mnóstwo użytkowników ma amorki RS mniej DT i domyślam się, że więcej może być opinie za RS ale proszę o jakieś cenne uwagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT ze skokiem 110 mm? Albo dziwny OEM ,albo pomyłka w opisie.

 

No właśnie ze skokiem 110mm XMM110 i nie jest to wajcha bo to jest u oficjalnego dystrybutora z Obornik. Też mnie to zdziwiło i pytałem o to i dostałem info, że wcześniej DT wypuszczał takie modele. Dodam, że nie jest to model na 2013r tylko starszy.

 

724e5ec42d667a81m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nawet ładnie napisane - robiony dla Rotwilda :)

 

Mam XRM'a, na początku byłem nieco zawiedziony ale teraz jestem bardzo zadowolony. Amor długo się docierał, był tępy co automatycznie powodowało problemy z ustawieniem. Teraz pracuje naprawdę fajnie, z sportowym zacięciem; wybiera co ma wybierać, nie pompuje i nie zapada się przy hamowaniu. Do tego jakość wykonania stoi na bdb poziomie. Za tą kasę polecam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nawet ładnie napisane - robiony dla Rotwilda :)

 

Mam XRM'a, na początku byłem nieco zawiedziony ale teraz jestem bardzo zadowolony. Amor długo się docierał, był tępy co automatycznie powodowało problemy z ustawieniem. Teraz pracuje naprawdę fajnie, z sportowym zacięciem; wybiera co ma wybierać, nie pompuje i nie zapada się przy hamowaniu. Do tego jakość wykonania stoi na bdb poziomie. Za tą kasę polecam.

 

Tylko, żeby taki XRM był w atrakcyjnej cenie to bym zakupił sobie. A ten XMM wg DT ma troszkę inną charakterystykę i zastosowanie. Twój XRM ma bliżej do XC a XMM do AM i Maratonów. No i nie wiem czy ten 1cm może w jakiś sposób wpływać na zachowanie całego roweru, gdy rama jest pod 100mm.

 

 

Tabela zastosowań widelców DT

6e971b10a4bca63bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie zwróciłem uwagi na ten zapis, że to dla Rotwild'a i nie znam tej marki. Tak na szybko popatrzyłem i nie stosują już DT i montują wszędzie Fox'a. Nęci mnie ten widelec bo jest tańszy nawet od Reby o 150 zeta. Tylko, że reba ma 100mm i rocznikowo jest z 2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie tyle jest ważny skok, co wysokość widelca : oś koła - korona

 

poproś sprzedawcę żeby zmierzył to w Dt, reby powinieneś gdzieś wygooglać

 

No masz rację dla mojego egoista producent podaje L=476mm. Piszę zatem do DT o info. Reby poszukam w necie.

 

Tylko czy Author tą długość podaje uwzględniając wstępne ugięcie widelca SAG czy to jest podane dla roweru bez obciążenia. Chyba nie obędzie się bez zadania takiego pytania Velo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mnie DT nie podszedł nawet trochę.... zbyt progresywny, wymagajacy strasznej cierpliwości w ustawianiu, bardzo wrażliwy na błoto.

Przy niskich temperaturach w zasadzie przestaje pracować i może nagle stracić skok ( zapaść się w sobie).Mały serwis wskazany nawet co miesiąc ( w zależności od warunków) z wykorzystaniem dedykowanego oleju .

Mała wrażliwosć na małe nierówności.

Typowo wyścigowy amor ( mam na mysli wersję SS ). Z plusów- bardzo wygodna obsługa tłumienia odbicia, które jest bardzo efektywne i z szerokim zakresem pracy. Sztywny bocznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym momencie miałem już brać Rebę gdy na horyzoncie  pojawił się ten DT i narobił zamieszania. Ale dochodzę do wniosku że zawsze pierwsza myśl jest najlepsza i pewnie jednak zakupię RS tylko pojawił się inny dylemat często poruszany na forum Solo Air z 2013 czy Dual Air z 2012. RS podobno na 2013 wycofało się z dual w Rebie. Gryzę się czy warto dopłacić 200 zeta do duala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Miskov, niestety tak. Dodatkowo po jednym błotnym wypadzie praktycznie przestał pracować. Mały serwis wykazał totalną suszę na gąbeczkach smarujących oraz nierówną ilość oleju w goleniach dolnych ( chyba zresztą także zbyt małą) . Po serwisie widelec odżył,ale i tak jego praca jest daleka od moich oczekiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zasadniczo tak- standardowa obsługa serwisowa związana z gwarancją. Zresztą i tak w Polsce dedykowany do amorków DT olej jest raczej niedostepny. Jeśli wlejesz inny olej, niż dedykowany  i się coś zdu... zepsuje, to musisz liczyć się z odrzuceniem gwarancji.

Sam maly serwis jest banalnie prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od kiedy Panolin ( zresztą cholernie drogi 100 ml- 71 pln) to Motorex?

To olej firmy Panolin

http://www.panolin.com/inten/products/environmentally_considerate_lubricants/panolin_hlp_synth/hlp_synth_overview.php?back=1

 

Poprzedni olej to był Motorex Supergliss 100K ( 22 euro za 1 litr).

 

Panolin ma być lekarstwem na obniżanie się kultury pracy w niskich temperaturach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miskov, niestety tak. Dodatkowo po jednym błotnym wypadzie praktycznie przestał pracować

 

A wiesz może jak temu zaradzić, czy np. nowsze uszczelki są lepsze? Kurcze, naprawdę odpowiada mi praca tego amora ale te uszczelki to jakaś masakra.

 

No właśnie, w sprawie oleju - jaki jest najbliższy odpowiednik Panolin? Mam dostęp do np. wszystkich możliwych olei Pitstop czy też Fox fluid.

 

Chyba napiszę do chłopaków z dt4you w tej sprawie, lubię się cackać przy rowerze ale są jakieś granice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wydaje mi się ,że ciężko będzie z odpowiednikiem Panolina- ewentualnie dopuszczony jest/był wspomniany przeze mnie Motorex, który wychodzi dużo taniej. Poza tym w Twoim amorku chyba masz właśnie Motorexa- Panolin jest stosowany od modeli 2013.

Mój XMM , po powrocie z naprawy gwarancyjnej ( listopad 2012) został zalany Panolinem ( wg Panów z serwisu w Obornikach) i , szczerze mówiąc, nie zauważyłem wiekszej różnicy w pracy w temperaturach oscylujących w okolicach zera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...