Skocz do zawartości

[koła] koła 28`` pod 120kg +


jedlak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Na początku chciałbym się serdecznie przywitać gdyż to mój pierwszy post.

 

Chciałbym się poradzić w sprawie kół 28 do roweru trekingowego/crossowego.gdyż jestem całkowitym świeżakiem i laikiem w temacie.

Zestaw jaki posiadam:

tył: piasta xt (stan jest jest ok)

szprychy nie wiem,

obręcz weinmann explorer

opona schwalbe fast fred light

 

przód:

piasta shimano 3d coś tam z dynamem

reszta jak wyżej

 

hamulce tarczowe hydrauliczne xt

 

Mianowicie waże 120 kg i w ciągu 400 km dwa razy centrowałem a teraz mam połamaną szprychę w tylnim kole (rower mam od niedawna, kupiłem używany).  Przód daje rade i się nie gnie ale denerwuje mnie to dynamo, wiec można by zmienić.

 

Chciałbym kupić przynajmniej tylnie koło a najlepiej dwa czarne z jakąś przyzwoitą oponą raczej szosową niż terenową. Piasta tylnia wydaje się być ok wieć nie trzeba by jej zmieniać ale jeśli jest coś lepszego w założonym budżecie to mogę zmienić.

Koła powinny być czarne (opbęcz, piasta szprychy, opona). Może być zarówno gotowe koło jak i elementy do zaplecienia - budżet +- 600 zł jeśli da radę taniej to super.



Nikt nie pomoże?

Napisano

Witam i klaniam sie . Pod ta wage moge ci doradzic zlozenie kola na obreczy od roweru 29er opony trekingowe wchodza bez problemu . Naprzyklad MAVIC TN719 DISC cena za obrecz waha sie w granicy 3stowek . Piaste mozesz wykorzystac stara . Do tego mocne szprychy stalowe niecieniowane i bedzie chulac.

Napisano

Niestety twoja waga robi swoje. Koła których szukasz muszą mieć min 36 szprych. Ideałem były by koła od tandemu, ale nawet ja w UK nie mogę sobie pozwolić na piastę do takich kół. O ile sama rawka to 20 funtów na ebay, to piasta pod 48 szprych ponad 100. Za tą kwotę mógł bym mieć parę naprawdę porządnych piast.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Witam i klaniam . Ja przy wadze 112 kg plus plecak smigam na 32 szprychach i jakiejs dwukomorowej oczkowanej obreczy i daje kolo daje rade niecentruje sie nic . Mocna rafka plus jakies stalowe mocne szprychy niecieniowane i bedzie dzialac jak trza . Liczy sie tez zaplot pod taka wage .

Napisano

Jedlakowi jednak koło się krzywi. Pytanie jeszcze jak koło było centrowane, czy tylko do prostego, czy też również wyrównywany był naciąg.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

Napisano

Mniej szprych - słabsze koło. Poszukaj takiego z 36 szprychami.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Napisano

Stare koło mam na 32 szprychy piasta xt 775. Jakieś najzwyklejsze gówniane szprychy.

Rower już w serwisie, zaproponowali mi złożenie koła na starej piaście, obreczy mavica i na jakiś stalowych dobrych szprychach (2,5zł/sztuka)

Napisano

Witam i klaniam . Pewnie masz nierdzewne szprychy w starym kole . Mi takie najzwyklejsze wytrzymywaly najwiecej . Dobrze zaplecione kolo 32 szprychowe da rade z twoja waga bez problemu . Jak bys mugl napisac jakie szprychy zaproponowali w serwisie

Napisano

A można źle zapleść koło? Zaplatanie koła to kompromis pomiędzy wytrzymałością na nacisk, a wytrzymałością na skręcanie. Przy dużej masie albo się ugną od jazdy, albo od hamowania, a z kolei pełne koło jest bardzo sztywne i wtedy podda się oś. Zatem co to znaczy dobrze zplecione koło? Praktycznie koło i tak będzie zaplecione na dwa krzyże, więc to raczej kwestia wytrzymałości materiału i ilości szprych.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Na chwilę obecną wstawili mi brakujące szprychy i wycentrowali koło... i kazali jeżdzić tak do końca sezonu. Po sezonie zaproponowali jakąś obręcz alex rims i szprychy po 4zł jedna (nie wiem jakie), piasta moja bo dobra - w cenie około 300 zł.

Napisano

Jeżeli obręcz nie pod v-ki to w zasadzie niczemu nie przeszkadza użytkowanie jej tak długo aż nie padnie.

 

Wysyłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 2

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Podłączam się pod temat. Po sezonie będę kupował nowe koło na tył i potrzebuję rady. Ważę 90 kg, ale rower musi dotrzymać również masę własną plus wyposażenie sakw, więc pewnie koło 110 kg. Nie znam się zupełnie na kołach, dlatego szukam po prostu gotowej rady, czytanie tematów niewiele mi daje. Mogę kupić całe, bądź dać do złożenia w serwisie. Obecnie posiadam piastę Deore FH - M510, więc nie wiem czy będę ją również musiał wymieniać, oraz obręcz mavic t221, która jak dla mnie ugina się jak gliniana pod moim ciężarem, a jeżdżę w miarę ostrożnie. Rower trekkingowy 28 cali założone koła. Nie liczy się tak bardzo masa dla mnie jak pancerność obręczy. Budżet na samo kółko to ok 300zł. Hamulce v-brake i nie będę zmieniał na inne póki co. Z góry dzięki za poradę!

Napisano

90 kg do mieszczucha, nawet z sakwami to pikuś. Nawet najtańsze podołają. Rozejrzał bym się raczej za ficzerami i złożył koła samemu. Ta funkcjonalność o której piszę, to obręcze z ceramiczną warstwą na obręczy, do tego klocki do takich obręczy. Kalkulator szprych nie trudno znaleźć i zamówić gotowe, nagwintowane pod wymiar. Co do samego uginania to może nie tyle ugina się obręcz, co może: a) nie masz właściwego naciągu, b)zmień opony. Miałem kendy i spisywały się do bani - pompowałem do granicy znamionowej, a one raz twarde raz mękkie. Wymieniłem na marathony i kłopoty się skończyły.

 

Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...