Skocz do zawartości

[SS] Budowa SS - co powinienem wiedzieć?


STORM90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Aktualnie jeżdżę cross'em, to dobry rower póki co nic się nie psuje itp jednym słowem sprawuje się super jako dojazdówka do pracy. Jedyne co mnie w nim martwi i niepokoi to że przyciąga uwagę + szybko zamykacze... najzwyczajniej boję się go zostawiać gdzieś na dłużej dodatkowo jeżdżenie z 2 zabezpieczeniami jest męczące (jedno na przednie koło). 

No i najzwyczajniej w świecie ciągnie mnie do starych szos...

 

I wymyśliłem że przez zimę będę sobie składał SS na ramie od starej szosy a na wiosnę sprzedam cross'a, jedyny problem to to że jestem zielony w sprawach rowerowych ale staram się stale dokształcać. 

 

Mam takie pytania na początek:

-Czy budżet ok 1200 zł starczy na taki rower? (zakładając że muszę kupić starą szosę + chce ją odmalować u jakiegoś lakiernika) 

- Jakich standardów powinienem unikać w związku z małą dostępnością na polskim rynku chodzi mi o np. suporty

- Czy do starej szosy można zamontować stery AHEAD? 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 to całkiem przyzwoity budżet. Jak kupisz fajną szosę to wystarczy zmienić tylną piastę na singlową (więc nie szprychy dojdą), wywalić przerzutki ewentualne zmienić suport i korbę i nasz singla.

Najlepiej żeby gwint pod suport był angielski (BSA) bo jest największy wybór suportów, ale pod włocha też idzie kupić.

Jak rama będzie w dobrym stanie to szkoda jej malować. Za lakiernika samochodowego zapłacisz sporo, jak już, to lepiej proszkowo - taniej i bardziej wytrzymała powłoka, ale jak będziesz miał chromowany widelec to chrom stracisz. No i proszkowo nie poszalejesz z kolorami. Bedzie jeden.

Co do mostka to w starej szosie będzie raczej 1 calowy. Aheadowy widelec pod to dostaniesz ale nie wiem czy warto. Klasyczne mostki IMO lepiej wyglądają na starych ramach.

Więcej nie napiszę, bo na smartfonie jestem i niewygodnie ;)

Odnośnik do komentarza