STORM90 Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 Witam. Aktualnie jeżdżę cross'em, to dobry rower póki co nic się nie psuje itp jednym słowem sprawuje się super jako dojazdówka do pracy. Jedyne co mnie w nim martwi i niepokoi to że przyciąga uwagę + szybko zamykacze... najzwyczajniej boję się go zostawiać gdzieś na dłużej dodatkowo jeżdżenie z 2 zabezpieczeniami jest męczące (jedno na przednie koło). No i najzwyczajniej w świecie ciągnie mnie do starych szos... I wymyśliłem że przez zimę będę sobie składał SS na ramie od starej szosy a na wiosnę sprzedam cross'a, jedyny problem to to że jestem zielony w sprawach rowerowych ale staram się stale dokształcać. Mam takie pytania na początek: -Czy budżet ok 1200 zł starczy na taki rower? (zakładając że muszę kupić starą szosę + chce ją odmalować u jakiegoś lakiernika) - Jakich standardów powinienem unikać w związku z małą dostępnością na polskim rynku chodzi mi o np. suporty - Czy do starej szosy można zamontować stery AHEAD? Pozdrawiam.
mian Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 1200 to całkiem przyzwoity budżet. Jak kupisz fajną szosę to wystarczy zmienić tylną piastę na singlową (więc nie szprychy dojdą), wywalić przerzutki ewentualne zmienić suport i korbę i nasz singla. Najlepiej żeby gwint pod suport był angielski (BSA) bo jest największy wybór suportów, ale pod włocha też idzie kupić. Jak rama będzie w dobrym stanie to szkoda jej malować. Za lakiernika samochodowego zapłacisz sporo, jak już, to lepiej proszkowo - taniej i bardziej wytrzymała powłoka, ale jak będziesz miał chromowany widelec to chrom stracisz. No i proszkowo nie poszalejesz z kolorami. Bedzie jeden. Co do mostka to w starej szosie będzie raczej 1 calowy. Aheadowy widelec pod to dostaniesz ale nie wiem czy warto. Klasyczne mostki IMO lepiej wyglądają na starych ramach. Więcej nie napiszę, bo na smartfonie jestem i niewygodnie
Pawel4freak Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 ...Jak kupisz fajną szosę to wystarczy zmienić tylną piastę na singlową... nawet nie musi zmieniać piasty, wywalić zębatki, zostawić jedną i dowalić dystanse.
mian Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 nawet nie musi zmieniać piasty, wywalić zębatki, zostawić jedną i dowalić dystanse.Jasne, że tak :-) Ale przy tym budżecie można już trochę zaszaleć
Pawel4freak Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 W sumie racją ale czasem można dorwać ładne perełki i takiej 105 czy mavica nie warto odstawiać na półkę na rzecz budżetówki np: joytecha Jak łożyska są sprawne to zainwestował bym w wymianę linek i nowych klamek, a klamko-manetki bym sprzedał. Do tego jakaś owijka wygodna, opony i spokojnie się zmieścisz w 1200 + jak nie ma się jak regulować naciągu łańcucha to napinacz, a przerzutkę sprzedać, zawsze trochę odzyskasz $$$
mian Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 ...takiej 105 czy mavica nie warto odstawiać na półkę na rzecz budżetówki np: joytechaPrawda. Tym bardziej że ma to być SS a nie fix.
STORM90 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 Dziękuje wszystkim za tak liczne odpowiedzi A jak wygląda sprawa prostej kierownicy w rowerach szosowych czy zamiana baranka na prostą zaburza geometrię? Zainspirował mnie bike tego faceta dość znanego vloger z US tutaj od 2:51 z tym że on ma OK. Ale ogólne zamysł mam podobny: - Czarny mało rzucający się w oczy lakier - Prosta kiera - Ogólna prostota, łatwość w utrzymaniu, i w miarę schludny spartański wygląd.
Pawel4freak Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 weź bycze, źle nie wygląda i jak Ci się znudzi jeden chwyt to masz jeszcze drugi
Adaasko Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 uwazam ze zeby było przyjemnie, zeby rower nie byl uciążliwy to musialbyś znaleźć szosę nie jakąs mega starą, na coś juz z indeksowanymi manetkami i piastą na kasete - takie grupy są coś warte i wmiare szybko ida na rynku wtórnym, coś na stalowej ramie, z mufkami, dosc ciasnego żeby bylo zwrotne i zeby mialo poziome haki - no i dajesz dystanse, zostawiasz jeden trybik, dwa hamulce - nie spuszczal bym sie z malowaniem - stara goła szosa specjalnie kusić nie będzie - myślę ze wraz ze sprzedaniem starego sprzetu budzet 700-800 - 100-150 jest jak najbardziej realny i do znalezienia "na pstryk" co do kokpitu - dobra fajka nie jest zła, ahead nie jest koniecznością, dobrej klasy 1 calowe stery z fajką beda służyc i służyc - klamek poszukaj od rowerow cyklokrosowych - małe lekkie zgrabne - i maja otwierane obejmy - kierownic sobie nakupuj ile bedziesz chcial, barana, risera, bycze rogi - zmiana tego to bedzie 10 minut znajdziesz cos dla siebie. dla zaoszczedzenia czasu i roboty - zwroc tez uwagi zeby nie było z przodu blatu jajowatego - biopace - uniemozliwi Ci to zrobienie singla, bedziesz musial szukac innego, okrąglego itp. i tak własnie powstanie ci coś takiego http://allegro.pl/szosa-single-speed-kolarka-ostre-kolo-fixed-gear-i3346199833.html
STORM90 Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 Aktualnie z tego co widzę mało ludzi w P-ń sprzedaje jakieś szosówki: Czy coś z tego się nada? http://allegro.pl/rower-szosowy-kettler-poznan-i3354410223.html http://allegro.pl/szosa-miejski-niemiecki-globus-2000-soleus-i3356507105.html http://tablica.pl/oferta/rower-szosowy-duza-rama-jungherz-shimano-exage-sport-klasyk-ID2XN03.html#a8874ba166
mian Napisano 27 Czerwca 2013 Napisano 27 Czerwca 2013 Czy coś z tego się nada? no szału nie ma Troche przypadkowe te aukcjie. Skoro chesz się za to zabrać zimą to lepiej się nie napalać, bo kupisz grata i przepłacisz jeszcze. Lepiej chłodno podejść do tematu, zbierając wcześniej trochę wiedzy. Rzucę parę tematów do rozważenia: 1/ Rozmiar ramy. W tych aukcjach co podałeś rozrzut rozmiarowy jest całkiem spory. Musisz najpierw znaleźć swój. W sieci jest milion kalkulatorów, gdzie podajesz wzrost, długość nogi, preferencje seksualne i takie tam. Mniej więcej oszacujesz jaki rozmiar będzie dla Ciebie najlepszy. IMO lepiej odrobinę za mała niż za duża. 2/ Materiały. W Twoim budżecie spokojnie dostaniesz coś na dobrych rurkach CroMo. Najbardziej popularne marki rurek to Reynolds i Columbus. Nie znaczy to jednak że wszystko co nazywa się Columbus to złoto. Tu znajdziesz więcej informacji o tych rurkach: http://www.equusbicycle.com/bike/columbus/columbuschart.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Reynolds_Cycle_Technology#Tubing_Types 3/ Osprzęt. Za Twoją kasę niełatwo będzie znaleźć coś na Dura Ace, ale przy odrobinie szczęścia można trafić. Ale spokojnie kupisz coś na Shimano 600 czy 105. To już przyzwoite klamoty. 4/ Geometria. Każdy jeździ na tym na czym mu wygodnie, ale jak chcesz zwrotny rower na miasto to celuj w rowery ze zwartą geometrią. Jak na oko ocenić geometrię? Porównaj dwa poniższe obrazki: rozlazły krążownik zwarta wyścigówka To dość skrajne przykłady, ale dobrze widać różnicę Chyba na początek wystarczy Ci informacji. Ważne żeby smameu odnaleźć właściwy kierunek. Jak już będziesz mniej więcej wiedział czego Ci potrzeba to rzucaj linki. Ludzie tutaj dużo wiedzy o sprzęcie mają. Często kupują, sprzedają i chętnie podpowiedzą się czy cena dobra, czy warto, czy nie warto.
STORM90 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Napisano 27 Czerwca 2013 O! Super dzięki wielkie właśnie takich informacji szukam.
STORM90 Napisano 12 Lipca 2013 Autor Napisano 12 Lipca 2013 Ok Panowie i Panie powracam z gotówką (sprzedałem Crossa) i rozmiarem ramy wq kalkulatorów itp wychodzi że muszę mieć ramę 59-60 i teraz pytanie czy opłaca się kupować ten poniżej? Chociaż boję się że cena końcowa może trochę przekroczyć budżet... czy czekać do zimy i polować po sezonie? http://allegro.pl/show_item.php?item=3382219668&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62
Krusto Napisano 12 Lipca 2013 Napisano 12 Lipca 2013 Napisy priva do Adaasko bo to jego aukcja.. jakbys przegladal tematy na bierzaco, wiedzialbys o tym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.