uzikpl Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 cześć, Przygotowuję rower do wyprawy (jakieś 5000 km) myślę że głównie asfaltem. Moje opony są już mocno przetarte więc przed wyjazdem muszę je wymienić na nowe. Zawsze jeździłem na szerokich schwalbe racing ralph evo 26" 2.25. Stwierdziłem jednak że może tym razem wybrać typowe cienkie opony wyprawowe aby się tak nie męczyć przy pedałowaniu. Na celowniku miałem najnowsze oponki Marathon 40-559 26 x 1.50 (model 11100145) które mają prędkość/opory na 4 gwiazdki. Jednak według strony Schwalbe moje szerokie opony Racing Ralph Evo 57-559 26 x 2.25 (model 11600229.01) maję większą szybkość/mniejsze opory bo maksymalne 6 gwiazdek! Jestem teraz w kropce i nie wiem na jakich oponach jechać na wyprawę... proszę doświadczonych użytkowników o komentarz. Czy to możliwe że szerokie racing ralphy lepiej się toczą? Schwalbe Marathon: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/?ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=136 Schwalbe Racing Ralph: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/mtb/produkt/?ID_Produktgruppe=41&ID_Produkt=177
ostry2407 Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 Ja bym ci polecał http://www.alerower.pl/p2116,opona-continental-cruise-contact-reflex-26x2-0-drutowana-reflex.html
LUTY123 Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 Schwalbe Marathon: http://www.schwalbe....&ID_Produkt=136 To dobry wybór czytałem gazetę o długich wyprawach i często pojawia się informacja o tej oponie. ( że była tam wykorzystywana )
dovectra Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 tu chodzi też o żywotniść i bezawaryjność. marathony powinny wytrzymać poza tym te porównania, są w grupach opon. a to są dwie różne grupy. no i nie mają wartości bezwzględnych. Gwiazdki to ja mogę sobie do bólu rysować
ostry2407 Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 tu chodzi też o żywotniść i bezawaryjność. marathony powinny wytrzymać poza tym te porównania, są w grupach opon. a to są dwie różne grupy. no i nie mają wartości bezwzględnych. Gwiazdki to ja mogę sobie do bólu rysować Conti właśnie takie są
dovectra Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 i conti i schwalbe są dobre - tylko trzeba dobrać rodzaj ogumienia do potrzeb - tutaj autor szuka turystycznych. i takie niech bierze
uzikpl Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Napisano 25 Czerwca 2013 No dobrze panowie ale co z tymi rewelacjami z schwalbe? Na których będzie się jechało po drodze szybciej, z mniejszymi oporami?
robertrobert1 Napisano 25 Czerwca 2013 Napisano 25 Czerwca 2013 Wybór opony wyprawowej jest stosunkowo prosty. Wystarczy tylko kierować się następującymi zasadami bieżnik szosowy lub lekki semi-slick szerokość opony powinna być jak najcieńsza ale znając nasze szlaki rowerowe, drogi lokalne i wszelkiego rodzaju niespodzianki po drodze i dokładając jeszcze masę roweru z bagażami to 2.0 jest idealna i na koniec najistotniejszy parametr ciśnienie max . Należy szukać takich oponek aby można było je nabić do 90 PSI lub chociażby do 80 PSI. Przeważnie większość opon ma ciśnienie 65 PSI a to jest niewystarczające pod sakwy. warto aby oponka miała wkładkę antyprzebiciową Ja przez lata jeździłem na Schwalbe XR ale już tego modelu nie produkują. Zastąpiła ją oponka Schwalbe Marathon Plus Polecam za oponką udać się do sklepu i zapoznać się z owym ciśnieniem.
uzikpl Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Napisano 25 Czerwca 2013 Ok ale jak się ustosunkować do wyników ze stron schwalbe? Według ich parametrów to najszybsze/stanowiące najmniejszy opór są szerokie z pokaźnym bieżnikiem racing ralphy :>
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 już napisałem. one są pogrupowane, i oceniane w grupach. gdzie masz wartości bezwględne oporów?? Trzeba takie znaleźć by stwierdzić które lepsze ..
uzikpl Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 Czyli nie mam się co przejmować bo te Marathony 1.5 bedą się lepiej toczyć po drogach?;)
lasq Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 Tak będą się lepiej toczyć. Sam mam Racing Ralphy Evo 2.10 i Marathony Plus 1.75 i te drugie toczą się o wiele lepiej, do tego maja wkładkę antyprzebiciowa, lepszy bieżnik na wyprawy, większe maksymalne ciśnienie (dlaczego to ważne pisał robertrobert1). Na RaRa można od biedy jechać na wyprawę, ale przy odległości 5000km to bym osobiście nie ryzykował. Marathony to są opony stworzone pod wyprawy rowerowe i się tam doskonale sprawdzają.
uzikpl Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 Pozostaje pytanie... wybrać wersję 1.5, 1.75 czy 2.0 ? Rozumiem że najmniejsze opory będą przy 1.5?
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 typowe opony wyprawowe po europie to szerokość 35-42 mm, czyli 1,3-1,6 cala. jak chcesz pojeździć po górkach i bezdrożach (głównie) to szersze. ja osobiście mam od 28 mm -32 mm -35mm - 42mm - 47mm. 28 mm do ścigania 32 mm na miasto i 35 mm to optimum na szosy i dobre utwardzone drogi, 42 mm stosuję na gorszych bezdrożach. 47 mm to już tylko w teren po kamulcach
uzikpl Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Napisano 26 Czerwca 2013 Dzięki za odpowiedź zdecyduję się na te marathony 1.5 Zastanawia mnie tylko czy będą pasować do obręczy RODI RAW EDGE?
dovectra Napisano 26 Czerwca 2013 Napisano 26 Czerwca 2013 spoko problemy zaczynają się przy szerokościach opon 1,2-1 cal
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.