Skocz do zawartości

[opony] Które mają mniejsze opory toczenia pod wyprawę?


uzikpl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć,

 

Przygotowuję rower do wyprawy (jakieś 5000 km) myślę że głównie asfaltem.

Moje opony są już mocno przetarte więc przed wyjazdem muszę je wymienić na nowe.

Zawsze jeździłem na szerokich schwalbe racing ralph evo 26" 2.25. Stwierdziłem jednak że może tym razem wybrać typowe cienkie opony wyprawowe aby się tak nie męczyć przy pedałowaniu. Na celowniku miałem najnowsze oponki Marathon 40-559 26 x 1.50 (model 11100145) które mają prędkość/opory na 4 gwiazdki. Jednak według strony Schwalbe moje szerokie opony Racing Ralph Evo 57-559 26 x 2.25 (model

11600229.01) maję większą szybkość/mniejsze opory bo maksymalne 6 gwiazdek! Jestem teraz w kropce i nie wiem na jakich oponach jechać na wyprawę... proszę doświadczonych użytkowników o komentarz. Czy to możliwe że szerokie racing ralphy lepiej się toczą?
 
Schwalbe Marathon:
 
Schwalbe Racing Ralph:
Napisano

tu chodzi też o żywotniść

i bezawaryjność.

marathony powinny wytrzymać



poza tym te porównania, są w grupach opon.

a to są dwie różne grupy.

no i nie mają wartości bezwzględnych.

Gwiazdki to ja mogę sobie do bólu rysować

Napisano

tu chodzi też o żywotniść

i bezawaryjność.

marathony powinny wytrzymać

 

 

poza tym te porównania, są w grupach opon.

a to są dwie różne grupy.

no i nie mają wartości bezwzględnych.

Gwiazdki to ja mogę sobie do bólu rysować

Conti właśnie takie są

Napisano

No dobrze panowie ale co z tymi rewelacjami z schwalbe?

Na których będzie się jechało po drodze szybciej, z mniejszymi oporami?

Napisano

Wybór opony wyprawowej jest stosunkowo prosty. Wystarczy tylko kierować się następującymi zasadami

  • bieżnik szosowy lub lekki semi-slick
  • szerokość opony powinna być jak najcieńsza ale znając nasze szlaki rowerowe, drogi lokalne i wszelkiego rodzaju niespodzianki po drodze i dokładając jeszcze masę roweru z bagażami to 2.0 jest idealna
  • i na koniec najistotniejszy parametr ciśnienie max . Należy szukać takich oponek aby można było je nabić do 90 PSI lub chociażby do 80 PSI. Przeważnie większość opon ma ciśnienie 65 PSI a to jest niewystarczające pod sakwy.
  • warto aby oponka miała wkładkę antyprzebiciową

Ja przez lata jeździłem na Schwalbe XR ale już tego modelu nie produkują. Zastąpiła ją oponka Schwalbe Marathon Plus

 

Polecam za oponką udać się do sklepu i zapoznać się z owym ciśnieniem.

 

 

Napisano

Ok ale jak się ustosunkować do wyników ze stron schwalbe?

Według ich parametrów to najszybsze/stanowiące najmniejszy opór są szerokie z pokaźnym bieżnikiem racing ralphy :>

Napisano

Tak będą się lepiej toczyć. Sam mam Racing Ralphy Evo 2.10 i Marathony Plus 1.75 i te drugie toczą się o wiele lepiej, do tego maja wkładkę antyprzebiciowa, lepszy bieżnik na wyprawy, większe maksymalne ciśnienie (dlaczego to ważne pisał robertrobert1). Na RaRa można od biedy jechać na wyprawę, ale przy odległości 5000km to bym osobiście nie ryzykował. Marathony to są opony stworzone pod wyprawy rowerowe i się tam doskonale sprawdzają.

Napisano

typowe opony wyprawowe po europie to szerokość 35-42 mm, czyli 1,3-1,6 cala.

jak chcesz pojeździć po górkach i  bezdrożach (głównie) to szersze.



ja osobiście mam

od 28 mm -32 mm -35mm - 42mm - 47mm.

28 mm do ścigania

32 mm na miasto

i 35 mm to optimum na szosy i dobre utwardzone drogi,

42 mm stosuję na gorszych bezdrożach.

47 mm to już tylko w teren po kamulcach

Napisano

Dzięki za odpowiedź ;) zdecyduję się na te marathony 1.5

Zastanawia mnie tylko czy będą pasować do obręczy RODI RAW EDGE?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...