palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Witam, Odświeżam mojego starego author kinetic. Po własnych poszukiwaniach i rozmowach z dwoma sprzedawcami w sklepach rowerowych chciałbym kupić amortyzator. Niestety różne źródła podają wykluczające się informacje. Jedni mówią żeby nie kupować amorka na powietrze bo są problemy z szczelnością. Inni je za to bardzo polecają. Ogólnie jak dla mnie może być też jakiś olejowo-sprężynowy byleby się w miarę przyjemnie na nim jeździło i kosztował znośnie. Do czego używam rower: jazda po mieście, jazda po polnych dróżkach ale i mam nadzieje na wielki come-back na szlaki górskie gdzie często trzeba rower wnosić żeby zaraz potem trzeba było zjechać po kamieniach, korzeniach i śliskiej trawie. Za czasów liceum radziłem sobie bez amortyzatora choć nie raz przez to poczułem jak przez wertepy kierownica uciekała mi z rąk... ręce nie wyrabiały. Szukam amortyzatora jak najtańszego który wytrzymałby wypady w góry-góry a nie park:) Pierwszy problem to czy widelec obecnych amorków będzie pasował... Czy jesteście mi w stanie podpowiedzieć jak sprawdzić samemu albo co powinien zrobić serwisant żeby na 100% powiedzieć jaki amorek będzie pasował? Po zdjęciach widzę że mam ahead ale nie mam pojęcia czy 1 czy 1 i 1/8 cala. W sklepie rowerowym gość mi powiedział że mam na pewno 1/18 ale oglądał rower bez zdjęcia go z dachu samochodu i na początku podejrzewał ze jest na gwint... więc nie chciał bym kupować amortyzatora bez upewnienia się że kupuje dobry rozmiar. Jak coś mogę załączyć zdjęcia. Druga sprawa to sam amortyzator. Na początku znalazłem coś takiego: http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/1976/RST.Omega.TnL/ ale potem przeczytałem strasznie dużo złych opinii na temat tego amorka. Proponowano mi ostatnio ten: http://lato.bikershop.pl/produkt/13114/widelec_spinner_aeris_320-100_rlc_czarny_bez_piwotow.aspx ale znalazłem też: Suntour XCR RL oraz DURO NA tym forum widzę ze polecany jest też Suntour Epicon RLD Mam nadzieje zmieścić się w okolicach 500zł a najlepiej poniżej, 600zł to juz naprawdę ostateczność zwłaszcza ze do odnowienia roweru będę musiał jeszcze naprawdę wiele rzeczy dokupić. Z góry bardzo dziękuję. Przemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon90 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Amortyzator musi mieć piwoty czy wystarczy mocowanie pod hamulec tarczowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Amortyzator musi mieć piwoty czy wystarczy mocowanie pod hamulec tarczowy ? Może być i samo mocowanie pod tarczowe. Ale wiadomo najlepiej to i to bo wtedy moglbym odwlec troche w czasie zakup tarczowek za 200zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Nie kupisz tarczówek za 200zł, za tyle chyba nawet nie dostaniesz bb5 (mechaniczne). Do tego dolicz piasty (warto wymienić całe koła) chyba że już je wymieniłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 hamulce mam na oku takie: http://lato.bikershop.pl/produkt/18801/hamulec_tarczowy_tektro_draco_przod_160mm.aspx 200zł napisz mi prosze jakie elementy w sumie skladaja sie na wymiane widelca przedniego na amorka? bo widze wszystkiego nie wiem. myslalem ze tylko amorek i hamulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Potrzebujesz piasty z mocowaniem do tarcz hamulcowych (na 6 śrub), zwykle ludzie kupują nowe gotowe koła bo zaplatanie jest nieopłacalne. Do tego hamulce (może lepiej jakieś shimano?) i amortyzator. http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-shimano-m-395-kompl-na-2-kola-i3319270296.html Tyle że do nich trzeba dokupić tarcze. Mam takie i przy mojej małej wadze jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Potrzebujesz piasty z mocowaniem do tarcz hamulcowych (na 6 śrub), zwykle ludzie kupują nowe gotowe koła bo zaplatanie jest nieopłacalne. Do tego hamulce (może lepiej jakieś shimano?) i amortyzator. Chcę zaznaczyć że potrzebuję tylko przód bo na tył nie wejdą tarczówki. Looknąłem na shimano i sa po 400-500zł. niestety nie mam takiego budzetu. A co do kół/obręczy to jak rozpoznam takie które przyjmą hamulce tarczowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 A co do kół/obręczy to jak rozpoznam takie które przyjmą hamulce tarczowe? Piasta będzie miała 6 dziurek, co i tak będzie napisane w specyfikacji. Masz klamkomanetki? Jeśli tak to musisz kupić jeszcze manetkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Piasta będzie miała 6 dziurek, co i tak będzie napisane w specyfikacji. Masz klamkomanetki? Jeśli tak to musisz kupić jeszcze manetkę. W linku ktory podalem za 200zł sa tektro z tarczami, mechanizmem i manetką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rezox Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 W linku ktory podalem za 200zł sa tektro z tarczami, mechanizmem i manetką. Dobra załóżmy że nie masz kalmkomanetek A jak masz to dowiesz się o co mi chodziło przy wymianie. Nie wiem z którego roku masz tego authora ale raczej nie musisz się martwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Dobra załóżmy że nie masz kalmkomanetek A jak masz to dowiesz się o co mi chodziło przy wymianie. Nie wiem z którego roku masz tego authora ale raczej nie musisz się martwić. googlnąłem i chyba wiem o co Ci chodziło. na jednym zacisku na kierownicy jest manetka i przerzutki tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szymon90 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 dokładnie o to chodziło klamkomanetka jest na stałe zintegrowana z klamką hamulcową zatem jeżeli w swoim rowerze posiadasz klamkomanetki to przy wymianie przedniego hamulca będziesz musiał dokupić manetkę do przedniej przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 dokładnie o to chodziło klamkomanetka jest na stałe zintegrowana z klamką hamulcową zatem jeżeli w swoim rowerze posiadasz klamkomanetki to przy wymianie przedniego hamulca będziesz musiał dokupić manetkę do przedniej przerzutki Na szczescie mam osobne elementy pod przerzutki i manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LRS Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Jeśli koniecznie chcesz tanie hamulce to sprawdź Alhonga HJ MD-08. Tutaj masz opisane przez Synergy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Jeśli koniecznie chcesz tanie hamulce to sprawdź Alhonga HJ MD-08. Tutaj masz opisane przez Synergy. Dzięki za info. Rozumiem ze te które zlinkowalem http://lato.bikershop.pl/produkt/18801/hamulec_tarczowy_tektro_draco_przod_160mm.aspx sa porownywalnej jakosci albo nawet lepsze nie? Możecie polecic jakies koła juz splecione? Znalazlem te http://lato.bikershop.pl/produkt/30513/kolo_przednie_26_cali_piasta_36_szprych_alu_obrecz_master_disc.aspx ale miałem nadizeje że zmieszcz się w 100zł z tymi kołami... ale nie wiem czy jest wogole taka mozliwosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Kolego, jeśli nie chcesz kupować tarcz, to Spinner Aeris którego podałeś w linku będzie świetnym wyborem. Po pierwsze mniej zmąci ci kąty ramy nie przystosowanej do amora, bo ma 80 mm skoku, po drugie ma piwoty, po trzecie w tym linku jest koszmarnie drogi. Na allegro kupisz za 380 zł. Pozostaje jeszcze kwestia twojej wagi - jak jesteś duży i ciężki Spinner może być trochę wiotki. Zamiast pakowania kasy w koło i tarczówki, dokupujesz jedynie pompkę do amorka za około 100 zł i jeździsz Poza tym fakt, musisz upewnić się że jesteś 1 1/8 cala, bo kinetiki z początku lat 90' wychodziły bez aheada na calówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Kolego, jeśli nie chcesz kupować tarcz, to Spinner Aeris którego podałeś w linku będzie świetnym wyborem. Po pierwsze mniej zmąci ci kąty ramy nie przystosowanej do amora, bo ma 80 mm skoku, po drugie ma piwoty, po trzecie w tym linku jest koszmarnie drogi. Na allegro kupisz za 380 zł. Pozostaje jeszcze kwestia twojej wagi - jak jesteś duży i ciężki Spinner może być trochę wiotki. Zamiast pakowania kasy w koło i tarczówki, dokupujesz jedynie pompkę do amorka za około 100 zł i jeździsz Poza tym fakt, musisz upewnić się że jesteś 1 1/8 cala, bo kinetiki z początku lat 90' wychodziły bez aheada na calówce. Chce się upewnić że rozmawiamy o tym samym amortyzatorze... SPINNER AERIS 320-100 RLC który zlinkowałem ma 100mm skoku oraz nie ma pivotów a do tego na allegro jest po 900 zł kiedy pod tym linkiem proponowano mi za 589. Więc albo czegoś nie rozumiem albo pomyliłeś tematy na forum. A tak poza tym zainteresował mnie aspekt dostosowania amorka do wagi i kąty ramy. Ważę 85kg i waga ciągle spada Czy amortyzator podnosi i o ile wysokość na jakiej jest kierownica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Chce się upewnić że rozmawiamy o tym samym amortyzatorze... SPINNER AERIS 320-100 RLC który zlinkowałem ma 100mm skoku oraz nie ma pivotów a do tego na allegro jest po 900 zł kiedy pod tym linkiem proponowano mi za 589. Więc albo czegoś nie rozumiem albo pomyliłeś tematy na forum. A tak poza tym zainteresował mnie aspekt dostosowania amorka do wagi i kąty ramy. Ważę 85kg i waga ciągle spada Czy amortyzator podnosi i o ile wysokość na jakiej jest kierownica? Będę wdzięczny za wypowiedź na temat: Zainteresował mnie aspekt dostosowania amorka do wagi i kąty ramy. Ważę 85kg i waga ciągle spada Czy amortyzator podnosi i o ile wysokość na jakiej jest kierownica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Bez sensu pakować w stary rower tyle kasy bo z amortyzatorem (epicon), słabe tektro (wyjdzie Cie z 3 stówki z tarcza, adapterem, przesyłką) nowym kółkiem (jakiś szort za stówkę) robi się tysiak - i masz dalej słaby rower z średnim amortyzatorem i przednim hamulcem tarczowym czego pewnie też nie wykorzystasz w porównaniu do dobrych v-ek. Waga całości też się nie specjalnie zmieni. Zacznij od sprecyzowania czy chcesz kiedyś zmieniać ramę i po prostu budujesz sobie od nowa rower czy chcesz złożyć na tej co masz. Jeżeli ta druga opcja to zacznij od jakiś opon zwijanych (budżetówki zazwyczaj mają jakieś druciaki), lekkich dętek, zmiany klocków w v-kach (ostatnio koledze zmieniłem na meridy zielone i naglę poczuł co to hamowanie). Może wygodne siodełko i chwyty. Potem stopniowo to co Cię wkurza - jak planujesz jakiś widelec to epicon nowy się mieści w budżecie ale można znaleźć fajne używki w podobnej cenie i masz wideł 2 klasy lepszy. Jak masz zamiar stopniowo zmienić cały sprzęt to faktycznie kupuj wideł ale też nie epicona tylko od razu foxa/rebe/recona(wersja tańsza)/ może jakiś fajny marcok. Takie tam luźne przemyślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 26 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 Bez sensu pakować w stary rower tyle kasy bo z amortyzatorem (epicon), słabe tektro (wyjdzie Cie z 3 stówki z tarcza, adapterem, przesyłką) nowym kółkiem (jakiś szort za stówkę) robi się tysiak - i masz dalej słaby rower z średnim amortyzatorem i przednim hamulcem tarczowym czego pewnie też nie wykorzystasz w porównaniu do dobrych v-ek. Waga całości też się nie specjalnie zmieni. Zacznij od sprecyzowania czy chcesz kiedyś zmieniać ramę i po prostu budujesz sobie od nowa rower czy chcesz złożyć na tej co masz. Jeżeli ta druga opcja to zacznij od jakiś opon zwijanych (budżetówki zazwyczaj mają jakieś druciaki), lekkich dętek, zmiany klocków w v-kach (ostatnio koledze zmieniłem na meridy zielone i naglę poczuł co to hamowanie). Może wygodne siodełko i chwyty. Potem stopniowo to co Cię wkurza - jak planujesz jakiś widelec to epicon nowy się mieści w budżecie ale można znaleźć fajne używki w podobnej cenie i masz wideł 2 klasy lepszy. Jak masz zamiar stopniowo zmienić cały sprzęt to faktycznie kupuj wideł ale też nie epicona tylko od razu foxa/rebe/recona(wersja tańsza)/ może jakiś fajny marcok. Takie tam luźne przemyślenia. Jedyne co mnie niepokoi to kształt ramy. Na moje oko te nowe ramy pod amorki maja inne kąty. jak wrzuce do mojej ramy amorka ze skokiem 100mm to tez pewnie podniesie sie kierownica, zmieni kąt widelca i podniosą się pedały. w nowych ramach widze ze przód ramy jest wyżej a tylny trójkąt też jest podniesiony u mnie to inaczej wyglada. dla tego zastanawiam sie czy powoli zmieniac kolejne elementy roweru czy kupic nowy. z nowym to tez problem bo z tego co widz to zeby rower mial dobry amortyzator to musze wydac minimum 3.5-4 tyś. Składanie roweru z cześci wychodzi jeszcze drożej. A używek nie toleruje w rowerze. Jak nowy tani to najtańszy sensowny to Author Spirit. Kosztuje 2700zł ma wszystko czego trzeba na pare lat jezdzenia a potem mozna wymienic amorek jak sie ten zuzyje. Fakt ze to rst ale ten first air jest z tego co widze chwalony za jakosc i bezawaryjnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Chce się upewnić że rozmawiamy o tym samym amortyzatorze... SPINNER AERIS 320-100 RLC który zlinkowałem ma 100mm skoku oraz nie ma pivotów a do tego na allegro jest po 900 zł kiedy pod tym linkiem proponowano mi za 589. Więc albo czegoś nie rozumiem albo pomyliłeś tematy na forum. A tak poza tym zainteresował mnie aspekt dostosowania amorka do wagi i kąty ramy. Ważę 85kg i waga ciągle spada Czy amortyzator podnosi i o ile wysokość na jakiej jest kierownica? Hehh, masz rację kolego. Pisałem o Aerisie myślami będąc przy SW7, mój błąd. Czy amortyzator podnosi - na to odpowiedź jest oczywista, pozostaje kwestia ile. Jeśli masz 100 mm skoku, będziesz miał dodając koronę przynajmniej 130 mm w górę bez obciążenia, jak dojdzie SAG to może ustabilizować się na jakieś 120-90 mm w zależności jaki ustawisz. Stare ramy na sztywniakach wyglądają dziwnie z amorem Kwestia wagi? Jak ważysz sporo unikaj wiotkich amorów, rozglądaj się za goleniami 32mm bo lekka 30 może ci uciekać pod ramę przy hamowaniu. Edi napisał Ci parę fajnych rzeczy wartych przemyślenia, ja od siebie pewnie jeszcze zastanowił się nad opcją nowa rama + amor, jeśli masz w rowerku rozsądny sprzęt teraz. Kupujesz bazę a potem systematycznie podmieniasz napęd, koła i co tam jeszcze potrzebujesz. Większość nowych ram jest robionych pod amor 100 mm więc problem z dziwnymi kątami masz załatwiony. Komplecik ramy i amorka powinieneś w okolicy 1000 moze tyci więcej wyłapać, tylko przy stopniowej modernizacji warto żeby rama miała oprócz standardu pod tarczę dodatkowo piwoty pod v-ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palaxor Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Bez sensu pakować w stary rower tyle kasy bo z amortyzatorem (epicon), słabe tektro (wyjdzie Cie z 3 stówki z tarcza, adapterem, przesyłką) nowym kółkiem (jakiś szort za stówkę) robi się tysiak - i masz dalej słaby rower z średnim amortyzatorem i przednim hamulcem tarczowym czego pewnie też nie wykorzystasz w porównaniu do dobrych v-ek. Waga całości też się nie specjalnie zmieni. Zacznij od sprecyzowania czy chcesz kiedyś zmieniać ramę i po prostu budujesz sobie od nowa rower czy chcesz złożyć na tej co masz. Jeżeli ta druga opcja to zacznij od jakiś opon zwijanych (budżetówki zazwyczaj mają jakieś druciaki), lekkich dętek, zmiany klocków w v-kach (ostatnio koledze zmieniłem na meridy zielone i naglę poczuł co to hamowanie). Może wygodne siodełko i chwyty. Potem stopniowo to co Cię wkurza - jak planujesz jakiś widelec to epicon nowy się mieści w budżecie ale można znaleźć fajne używki w podobnej cenie i masz wideł 2 klasy lepszy. Jak masz zamiar stopniowo zmienić cały sprzęt to faktycznie kupuj wideł ale też nie epicona tylko od razu foxa/rebe/recona(wersja tańsza)/ może jakiś fajny marcok. Takie tam luźne przemyślenia. Możecie mi polecić jakieś ramy? Bo jak patrzyłem po sklepach to albo sa takie za 400zł albo za 2-4tyś... bardzo duży rozrzut a nie mam pojęcia czym się różnią. Nie chce składać roweru za 10tyś zł... wole średni ale wystarczający bo nie podniecam się super bajerami jeśli musze za nie zapłacic x3 a wzrost jakości o 10%. Bo jak sie przekonam że warto to może w rowerze ktory mam podkrece hamulce, porzadnie przeczyszcze i bedzie jako rowerek do pracy i po parku a powoli bede skladal w miare dobry rower po trochu. 2i regulaminu jak mam poznacz czy amortyzator jest wiotki:) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrBike1 Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 2i regulaminu Hej tak się składa że mam Authora Kinetika do dnia dzisiejszego,był to mój pierwszy poważny góral(kupiony w 1997roku) teraz przeszedł na emeryture i jeździ na trenażerze. Jeśli masz pytania odnośnie doboru amorka czy tarczy to pisz na jac.farma@op.pl pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.