Skocz do zawartości

[Tubeless] Konwersja zwykłych kół na TL-Ready: wybór zestawu


ins4ne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moje koła składające się ze zwykłych obręczy (http://www.arkus.sklep.pl/obrecz-mtb-26-author-helium-pro-p-1521.html) oraz zwykłych opon Schwalbe (wersje zwijane) chciałem przystosować do jazdy bez dętek. Znalazłem 3 różne zestawy umożliwiające taka konwersję.

 

1. Rubena: http://www.grawitacyjny.pl/p13023-rubena-liquide-zestaw-26-fv-47mm.html

2. Caffelatex: http://allegro.pl/caffelatex-zestaw-bezdetkowy-na-dwa-kola-race-i3294136159.html

3. Stan's No Tubes: http://www.ebay.com/itm/Stans-No-Tubes-Conversion-Kits-26-24-PRESTA-VALVE-VERSION-New-/141000245278?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20d445001e

 

Z tego co widzę Caffelatex w przeciwieństwie do 2óch pozostałych nie zawiera zespolonej z wentylem taśmy zabezpieczającej obręcz. Czy ogranicza to jakoś jego zastosowanie/trwałość? Takie rozwiązanie sugerują też inni sprzedawcy:

 

http://www.ebay.com/itm/Stans-NO-TUBES-TUBELESS-KIT-Two-2-oz-Bottles-Sealant-2-Valves-Roll-Rim-Tape-/151067963199?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item232c5a2f3f

 

Który wariant wybrać kierując się kryterium wagi i łatwości wymiany opon? Może w tym celu najlepiej jest samemu skompletować inne części?

  • Mod Team
Napisano

Trochę kiepski komplet, akurat Schwalbe to chyba możliwie najgorsze opony do TLR (nawet wersje dedykowane często mają problemy), do tego zwykła obręcz (która od obręczy 'dedykowanej' różni się głównie rantem co może utrudnić uszczelnienie i zwiększyć szanse spadku opony z obręczy), sugerowałbym zamaist TLR zrobić Ghetto Tubeless, zdecydowanie pewniejsze rozwiązanie.

 

Co do pytania o zestawy to Rubena również ma również oddzielnie wentylki (jak Caffelatex), ta gumowa opaska to tylko dodatkowe zabezpieczenie, uszczelnienie, dodatkowa waga :) Generalnie nie jest potrzebna.

 

Jeżeli chodzi o zmianę opon to nie wydaje mi się, żeby gumowa opaska miała na to jakikolwiek wpływ.

Napisano

Dzięki za odppowiedż. Z tego co wiem w Ghetto Tubeless zamiast taśmy stosuje się rozciętą dętkę. Czy gumowa opaska rozciągnięta na całej obręczy nie będzie pełnić takiej samej roli? Producent Stan's No Flats zapewnia, że można go stosować z dowolnymi dętkami / obręczami. Również serwisant w pewnym sklepie mówił mi, że do przerobienia tych kół wystarczy sama taśma.

 

Nigdy jednak nie stosowałem takiego rozwiązania, więc zdaję się na Wasze doświadczenia. Naprawdę nie da się niczym zastąpić rozciętej dętki w Ghetto Tubeless? Perspektywa wystających kawałków gumy spod obręczy mnie trochę razi, podobnie jak konieczność powtarzania całej zabawy przy każdej wymianie opony.

  • Mod Team
Napisano

Możesz próbować, jeżeli masz wersję opony Evo (przeznaczoną pod TLR, ciaśniejszą) to może to się ładnie uszczelnić (być może wersja Performance też będzie ok), natomiast ja (i sporo ludzi) mam złe doświadczenia z tymi oponami nawet na dedykowanych obręczach pod TLR :P

 

Dętka w Ghetto jest położona na rancie, między obręczą a oponą, mając za zadanie uszczelnienie całości, opaska Stana, albo Caffe jest wąska i nie spełni tego zadania.

Napisano

To nie wystarczyłaby dowolna opaska, która byłaby wystarczająco szeroka by nachodzić na rant? :)

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

 

 

Gość robi Ghetto Tubeless z Gorilla Tape zamiast dętki.

  • Mod Team
Napisano

O ile dobrze widzę to ta taśma nie zachodzi na rant, wiec takie średnie to Ghetto, to raczej zwykłe TLR - jak widać niektóre zwykłe obręcze też dają radę w tym systemie, możesz próbować.

 

Dętka jest dobra, bo jest tania, łatwo ją założyć, ma wbudowany wentyl i łatwo ją pociąć. W przypadku Ghetto musi być coś między oponą a obręczą, więc nawet opaska, pewnie będzie wystawała za obręcz, bo żadna nie będzie dopasowana co do milimetra, jeżeli dobrze utniesz dętkę to praktycznie nie będzie nic widać.

Napisano

Dzięki za info Safian :)

 

Po łataniu dzisiaj dętki 5 (sic!) razy zdecydowanie przechodzę na to Ghetto / TLR. Chciałbym tylko uniknąć konieczności rozcinania dętki etc. przy każdej zmianie opony. Jest taka możliwość? Zastąpienie jej taśmą/ jakakolwiek inna uszczelką, która by zachodziła na rant byłoby idealnym rozwiązaniem.

 

BTW: czy mleczka z wymienionych przeze mnie zestawów różnią się jakoś jakością?

Napisano

akurat Schwalbe to chyba możliwie najgorsze opony do TLR (nawet wersje dedykowane często mają problemy)

 

Nie przerabiałem Schwalbe na bezdętkę, ale przygotowując się do przerobienia moich kół na bezdętki trafiłem na bardzo złe opinie o Schwalbe do zastosowania w tym celu.

 

Chodziło głównie o to, że z uwagi na spcyficzne ścianki puszczają powietrze bokami (nie na rancie, ale właśnie ściankami) do tego stopnia, że mleczko przesiąkiwało przez ścianki boczne. Podobno jedyną sensowną opcją do Schwalbe jest mleczko  Caffelatex, które potrafi uszczelnić boki tych opon, a przed jego zastosowaniem ścianki boczne tych opon trzeba zmatowić drobnym papierem ściernym od środka.

 

Powyższe to tylko zasłyszane opinie, sam nie miałem okazji przerabiać Schwalbe, więc nie wiem, ile w tym jest prawdy.

  • Mod Team
Napisano

Wersje TLR od Schwalbe ( przynajmniej obecne modele) raczej nie mają problemów z uszczelnieniem się ( przynajmniej przez mnie sprawdzone Nobby Nic i Fat Albert) Mogą za to wystąpić problemy przy zakładaniu Schwalbe TLR na obręcz.

Caffelatex działa na innej zasadzie niż Rubena i Stan. Patrzać na cenę Caffelatex, zdecydowanie wybrałbym Rubenę ( szczególnie jeśli to pierwszy raz dla Ciebie).

Prywatnie używam Stana od trzech lat i jest OK.

 

Chodziło głównie o to, że z uwagi na spcyficzne ścianki puszczają powietrze bokami (nie na rancie, ale właśnie ściankami) do tego stopnia, że mleczko przesiąkiwało przez ścianki boczne.

Continentale z tego słyną.

 

A propos- jakie Schwalbe chcesz przerobić?

Napisano

Myślałem o zwykłych Rocket Ronach / Racing Ralphah EVO.

 

Uszczelnialiście może zwykłe obręcze? Da się zastąpić dętkę np. jakąś szeroką taśmą?

Napisano

Nie wiem dlaczego tak się bronisz przed ghetto. Detki praktycznie nie widać. Taśmy z zestawu są może i fajne ale drogie. Natomiast taśmy zbrojonej nie polecam, bardzo trudno to zrobić dokładnie a potem i tak się odkleja.

Napisano

Ja przerobiłem schwalbe smart sam wersja drut na ghetto. Użyłem caffelatex i nie spotkałem się z większymi problemami. Uszczelnia się szybko, nie wystąpiły przecieki przez boczne ścianki. Jeśli jesteś dokładny to nie widać wcale wystającej dętki.

Napisano

Powiem coś na temat zestawu rubeny i moich doświadczeń z uszczelnieniem zwykłych obręczy

 

Ja śmigam na Crossride uszczelnionych taśmą (dobra taśma strapingowa lub naprawcza z mocnym klejem), wentylkami od Rubeny ( najtańsze chyba na rynku). mleczko od Stana ... i taki set uważam za najlepszy.

Nie trzeba kupować za każdym razem dętki na konwersje, taśma raz kupiona starczy na wielokrotnie więcej kół niż dętki w tej samej cenie a wentylki są wielokrotnego użycia.

 

Używałem wcześniej zestawu od Rubeny jako całość ... opaska Rubeny daje rade nie miałem z nią nigdy problemu odnośnie szczelności.

Mleczko Rubeny zestaw uszczelnia świetnie nie miałem szansy sprawdzić jak łata dziury. ale jest na tyle lepkie że skleja oponę z opaska co powoduje... 

Że miałem problem przy zdejmowaniu opony ... za każdym razem musiałem demontować opaskę i montować na nowej taśmie dwustronnej ... 

 

Pozdro

Napisano

Crossride chyba nie są obręczami do bezdętki.
Zatem moje DT Swiss'a XR 4.2 dadzą radę na samej taśmie, wentylku i mleku? Obędzie się bez Ghetto?

Pozdrawiam

Napisano

Crossride dały radę ... Jakies bliżej mi nie znana obręcze z Authora Mystic 2012 też się uszczelniły na taśmie ...

Jak dasz dobrą taśmę to nie widzę powodu dla którego DT mają się nie uszczelnić.

 

Pozdro

 

TapaTalknięte z Andka

 

 

Napisano

Kurcze, no nic, chyba zostaje próbować. 
Jeśli chodzi o taśmy. Wystarczyła ta naprawcza (taka srebrzysta) tylko odpowiednio przycięta na szerokość?

Pozdrawiam

Napisano

Dwa tygodnie temu tez zmodyfikowalem moje kolka na tubless. Uzylem tasmy szarej wzmacnianej, nakleilem 3 warstwy. Do tego wentyle tubless i opony tubless michelin.

  • Mod Team
Napisano

Oprócz różnicy w pracy takiej opony można jeździć na bardzo niskim ciśnieniu bez obaw o usterkę, czego nawet zalana dętka nie zapewni, zresztą było to już opisywane wielokrotnie :P

Napisano

ghetto to zwykłe tubeless z wszystkimi zaletami czy wadami opisywane milion razy.

 

a czemu ghetto a nie inne systemy z opaskami itp? bo jak ktoś ma zwykłe obręcze nieprzystosowane do tubeless, zwykłe opony, to ghetto na 99% będzie działać tublesowo i minimalizuje że będą jakieś kłopoty typu opona spadnie czy nie uszczelni się.

 

minus ghetto - koszt i waga opaski z dętki (za każdym razem nowa dętka) i pracochłonność.

 

poza tym nalanie mleczka do opony nie zadziała bo w środku jest talk i dalej mamy minusy dętki.

Napisano

@up Chodziło Ci o nalanie mleczka do dętki.

Co do zalet- ta sama opona w systemie ghetto i z dętką przy tym samym ciśnieniu pracuje inaczej. Zmniejszają się opory, znika ryzyko dobicia dętki i tak zwanego snejka, zmniejsza się ryzyko niemiłego przystanku spowodowanego dziurawą dętką. W przypadku takiego przebicia, którego uszczelniacz nie załata można założyć dętkę i jechać dalej. Co do znacznego obniżania ciśnienia- w dętce miałem 1.8-2.2 bara i w ghetto mam tak samo, niżej nie zejdę, bo trochę się boję o zsunięcie opony z obręczy w zakręcie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...