Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.
Wiem,że są XCRy LO 120mm.
Ja mam wersję 2k13r 100mm

Jak można zwiększyć skok o to 20mm?
Czy amortyzator zrobi się wtedy niebezpieczny pod wzgl. złamania się.

 

Napisano

Tak, zrobi się niebezpieczny, a przy tym amortyzatorze większe ramię to jeszcze szybsze luzy. Ostatnio było na forum, a chodzi tylko o dodanie jednej podkładki w miejsce sprężyny. Nie jestem tego w 100% pewien.

Napisano (edytowane)

A może tez być tak że zrobią się luzy (i tak się zrobią) i nic więcej się nie stanie,

Może być też tak że będziesz jeździł na seryjnym 100mm i też się złamie (one tak mają, najczęściej pęka korona)

Śmigałem na xcr wyciągniętym do 130mm przez rok czasu, teraz ujeżdża go ktoś inny.

Myślę że największy wpływ na jego żywotność ma to jak się go użytkuje, waga ridera i wyciągnięcie amortyzatora też jakiś tam wpływ ma.

 

Podnoszenie go powyżej 135mm jest już niebezpieczne, bo lagi wyjdą poza dolne ślizgi.

 

Żeby podnieść go o 20mm wystarczy wyjąć tulejkę która się znajduję pod sprężyna negatywną.

 

4dd12f22fa95acf5gen.jpg

Edytowane przez RafalSBK
Napisano (edytowane)

Witam.

Wiem,że są XCRy LO 120mm.

 

Nie ma, fabrycznie był tylko 100mm. Ludzie przerabiają go na 120. Jak chcesz przerabiać to najpierw wykup pakiet wizyt u protetyka.

Edytowane przez Roonin
Napisano

No dobra moja pomyłka są, nawet widziałem ten link kiedyś.

Nie zmienia to faktu że jest on za słaby na 120mm, zresztą sam fakt że 95% tych amortyzatorów jest sprzedawane ze skokiem 100mm o czymś mówi.

 

Napisano (edytowane)

Nie zmienia to faktu że jest on za słaby na 120mm, zresztą sam fakt że 95% tych amortyzatorów jest sprzedawane ze skokiem 100mm o czymś mówi.

 

Tak mówi że 100mm są bardziej popularne. 

 

 

Co jest w nim za słabego na 120mm?

Edytowane przez rezox
Napisano (edytowane)

No coś musi być słabego skoro już przy 100mm łapie luzy, przy 120 dłuższa rura większa dzwignia większe siły działające na amortyzator.

Oczywiście zależy jak się go użytkuje. 

Miałem ten amor, na początek nie jest zły ale tak naprawdę to amor do turystyki rowerowej ewentualnie lekkiego xc i o tym trzeba pamietać.

 

Wersje 120 oczywiście są, myliłem się ale co do ich trwałości....., no nie wiem, ja mam wątpliwości.

 

 

 

Edytowane przez Roonin
Napisano

w domu mam dwa xcr. Jeden jest uzywany przez brata, drugi przez dziewcze me. Jeden jest ustawiony na 120 mm, drugi na 75mm. Wyzszego uzywa brat, ma go z tlumikiem i ulamkiem przebiegu drugiego. Ten drugi

przezyl maratony, gory, teraz jezdzi bez tlumika na jednej sprezynie pod dziewczyna. Oba maja taki sam luz. Wiec wnioski wyciagnijcie sami :)

 

sorki za brak polskich znakow, ale mam bunt maszyn i mi je zjadlo chwilowo :)

Napisano (edytowane)

Dzięki za pomoc, XCR zrobiony na 120mm.
Zobaczymy, jak długo podziała. 677_kui.jpg

Edytowane przez nopel
Napisano

Po mojemu krótko, bo golenie górne zasyfione. Przesmaruj cały amortyzator i wyczyść golenie górne, oraz zakup BRUNOX DEO i po każdej jeździe czyść je tym specyfikiem. XCR tego potrzebuje.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...