grzechu2410 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Witam . Zmieniam właśnie napęd z 8 początkowo miało być na 9 ale widzę ze napęd 10 rzędowy jest w podobnych cenach i mam problem w co się pchać . Za 10 przemawiają dwa fakty , części do napędów 9 s bezie coraz mniej (chodzi mi o xt /xtr), napęd 10 s posiada shadow + , Mój roczny przebieg to ok 9 tys. km ,70% to teren . Mam kilka pytań -czy napęd 10 s będzie współpracować z korba schimano deore 9 s ? - czy mogę mieszać ze sobą schimano i srama , np łańcuch sram, kaseta schimano ? - czy napęd 10 s jest dużo mniej wytrzymały , wrażliwy na brud niż 9 s ? - jaki średni przebieg wytrzyma zestaw 10 rzędowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 - będzie - możesz - ciężko wyczuć to zależy od warunków - jak wyżej. Możesz sobie zrobić mixa, kupić np nowego XT czy XTR z Shadow plus, i manetki sram 9s tym samym zostać przy 9 rzędach mając ciekawy zestaw. Natomiast jak chcesz kupować 10s, to poniżej X9 i XT nie schodź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 propozycja z mixem podoba mi się , jeśli dobrze rozumiem kupuje np . manetki Sram Trigger X-7 3x9 do tego przerzutkę schimano xt schadow + i nic nie muszę przerabiać ? tylko wyregulować i jeździć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Jak brać 10s to tylko 2x10 (chyba, że masz słabe nogi). IMO płynniejsza jazda, bo można cały maraton na jednym blacie z przodu przejechać. Między 3x10 a 3x9 dla mnie nie ma żadnej praktycznej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KMtown Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Jak już jest poruszony ten temat to chciał bym się spytać czy na prace przerzutki i kasety 10rz może negatywnie wpłynąć błoto ? Napęd dokładniej to 2x10 przerzutki sramx7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
edi7777 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 A która przerzutka z shadow plus działa na 9 rzędach że takie rady? Sam zmieniałem napęd w tym roku na nowy XT tylko przerzutkę tył i manetki mam X9 - wziąłem 9rz. bo uważam że lepiej się ten system w górach spisuje - koledzy mają problemy z napędem 10rz. srama. Napęd jest spoko ale gdybym miał jeszcze raz wybierać to wziąłbym jednak 2x10 + napinacz i X9 type 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Napęd jest spoko ale gdybym miał jeszcze raz wybierać to wziąłbym jednak 2x10 Jestem dokładnie tego samego zdania - 3x10 jest bez sensu wiem bo mam. W drugim rowerze tego błędu nie popełniłem i jest 2x10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 A która przerzutka z shadow plus działa na 9 rzędach że takie rady? Zee na 100% - czyli reszta też powinna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 tylko wyregulować i jeździć ?? tak, nic więcej nie trzeba grzebać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 A która przerzutka z shadow plus działa na 9 rzędach że takie rady? Każda w systemie srama 1:1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Carbon Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Zostałbym na Twoim miejscu przy 8. Sam też tak postąpiłem, m.in. dlatego, że części są ok. 2-3 krotnie tańsze niż dla 10 biegowych napędów (Sram) a jakość ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Każda w systemie srama 1:1. Może inaczej, każda dyna sys, one co prawda nie maja idealnie 1:1 ale różnica jest na tyle niewielka ze nie wpływa to na prace napędu, przy odpowiedniej regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Tylko , ze dyna sys po jakims czasie nie dziala precyzyjnie np trzeba dac dwa biegi do góry oraz raz na dół. Najlepiej 2x9 jak dla mnie to to samo co 2x10 a bardziej wytrzymale i precyzyjne Najlepiej wziąć tylnia zmieniarke X9/X0 , ,łańcuch C9 Korba SLX 2 rzedowa 40/26 i kaseta 9 XT 11-34. , manetki mam gripy X0 Po wielu testach stwierdzilem ze w/w zestaw jest jak dla mnie najllepszym stosunkiem jakosc cena oraz precyzja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 Ta opcja 2x9 którą podałeś (chodzi mi o rozmiary zębatek, a nie konkretne komponenty, bo ja bym wybrał co innego w tej cenie) to też jest dobre rozwiązanie, ale trzeba mieć mocną nogę zwłaszcza na górskie maratony, gdzie raz za kiedy lubi się jakaś 15 stopniowa ścianka pokazać. Najlżejszy bieg miałbyś na poziomie 22tx28t w analogicznym napędzie 3x9 to może być trochę za ciężko... Ale to kwestia indywidualna, Galiński wszystkie maratony (a przynajmniej te na których go widziałem) jeździ na 1x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 witam dziekuję za odp, jako że mam korbe z trzema zębatkami pozostaje odkręcić najmniejszą , jeśli chciał bym wybrać napęd 10 s. Nadal waham się co mam wybrać więdz wszystkie sugestie mile widziane . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Samo odkręcenie nic ci nie da poza zmniejszeniem wagi o kilka gram. Jak chcesz 2 blaty, musisz wszystkie wymienić na takie, jakie będą pasować to charakterystyki jazdy. Nie wspominając ze przy przejściu na stałe trzeba by suport także zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 posiedziałem troche w necie, poczytałem .... jeśli zdecyduje sie na napęd 10 rzedowy czy taki zestaw bedzie odpowiedzni max budrzet na wszystko 1000 zł korba deore fc-m590 , pozostają 3 zebatki - kupiona 2 tyg. temu wiedz nie ma szansy na zmiane manetki Deore XT SL-M770-10 300 zł Przerzutka tylna XT RD-M786 czarna 270 zł Kaseta SLX CS-HG81 10rz 150 zł łańcuch tu jeszcze nie wybrałem ale coś ze srama , 2 łancuchy ok 200 zł przednia przerzutka DEORE XT FD-M781 100 zł zaokragliłem ceny ale dokładnie liczac wyjdzie 1005 zł z przesyłą ten zestaw bedzie odpowiedni ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Ja bym wziął łańcuch Shimano albo Wippermanna, Sramy (przynajmniej 9 rz.) nie mają dobrych opinii. Odnośnie korby, jeżeli chcesz ją KONIECZNIE zostawić to ja zostałbym przy napędzie 3x9 (no chyba, że reklamy marketingowców na Ciebie podziałały). Jak zdecydujesz się na zakup 3x10 to nawet w przyszłości wymieniając samą korbę nie przejdziesz na efektywny 2x10, bo zakres kasety będzie za mały, a przerzutka będzie miała za długi wózek. Z napędem 3x10 jest więcej kłopotów niż pożytku. IMO sprzedać korbę M590 na allegro lub forum, ona jest tania, więc stracisz maksymalnie 50-60 zł, a co to jest przy kwocie rzędu 1000 zł? I kupić 2x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 a jaką korbe polecił byś ?? czemu wymienić suport ?? , może zapytam inaczej czy i jak przerobić tą korbe na 2 zębatki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Jest tylko jedna dobra opcja w tym przedziale cenowym czyli SLX z dwoma blatami. Co prawda korba droższa o ok. 200 zł od M590, ale ewentualnie możesz zaoszczędzić na innych częściach lub po prostu zostać przy tańszym 3x9 jeżeli nie chcesz przekroczyć budżetu. Tak jak już wcześniej pisałem uważam, że jeżeli przechodzić na DynaSys to tylko 2x10. Jak będziesz kupował części to zwróć uwagę na rozmiary zębatek, zakres stopniowania kasety i długość wózka tylnej przerzutki tak żeby wszystko ze sobą współpracowało i żebyś dobrał w miarę optymalny zakres przełożeń (nie za twardy). Suportu nie musiałbyś wymieniać. Tą korbę M590 mógłbyś przerobić, ale musiałbyś dokupić odpowiednie zębatki np. 26T oraz 40T z mocowaniem na 104 mm, a później bawić się z podkładkami przy suporcie, aby ustalić dobrą linię łańcucha i żeby to współpracowało z przerzutką 2x10. A to i tak jest teoretyczne pisanie, bo nie wiem dokładnie jaka jest różnica w odległości między tarczami w korbach napędów dwu- i trzyrzędowych. Jak jest duża to możliwe, że byś tego w ogóle nie wyregulował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Mozesz przerobić korbę na 2 rzedowa. np majac zeby 22-32-44 . Zostawiasz młynek 22 odkrecasz pozostale dwie zębatki i w miejsce 32 mozesz przykrecic 36/38 z od trekkinga , mozna tak jezdzić w miare się to sprawdza . Musisz do tego zrobić odpowiednio długi łańcuch zeby nie ukrecic łancucha , mi sie tak zdarzyło na maratonie w Głuszycy. Lepiej działa fabryczna korba dwu blatowa. Ogólnie nie wiem po co Ci te 10 rz, same z tym problemu i niska zywotność. W zeszlym roku mialem naped 10s pod koniec sezonu przeszedlem na 9 rz i wszystko poszlo na plus. W lutym tak wyszlo ze kupiłem nowy rower , który też miał 10 rz i odrazu wszystko wywaliłem i zrobiłem 9 rz. Jeżeli chcesz zeby twoj naped był precyzyjny to tylnia zmieniarke bierz Srama x0/x9 i to pod 9 rz a na pewno bedziesz o wiele bardziej zadolowny niz z beznadziejnej 10 rz XT dynasys , ktora w moim przypadku po 4000 km łapie taki luz ze nie mozna jej idealnie wyregulowac. Np musze dać dwa biegi do gory i jeden na dół inaczej łancuch nie przeskoczy. Przednia zmieniarke moze byc klasy Deore nic poza waga nie uzyskasz. Kasete był brał XT a łancuch Campaniolo C9 ten zestaw jest najbardziej wytrzymaly na rynku jak dla mnie. Kaseta po przebiegu 6000 km na dwóch łancuchach bez problemu łykneła 3 nowy. Podczas uzywania 10 s I łańcucha Shimano przy ok 4000 km kaseta szła już w kubeł teź XT tyle ze 10s Najlepiej wyjdziesz i tak jezeli osobiscie przetestujesz różne zestawy i wybierzesz ten który Ci odpowiada ale to kosztuje niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Pisząc o zmianie suportu miałem na myśli tradycyjną korbę, przy HT2 jak już było wspomniane trzeba sie pobawić podkładkami by ustawić odpowiednią linie łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
General Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 Czy wywalając blat i zostawiając 32/24 (lub 22 jak wsadzę zęby ze starej korby) muszę zmienić linię łańcucha, czyli przesunąć zębatki trochę na zewnątrz? Tak się zastanawiam nad przeróbką 3x9 na 2x9. Blatu praktycznie nie używam. Teraz mam korbę FC-M540 na octalinku i suport do wymiany, ale leży i się kurzy prawie nowa FC-M552 z łożyskami accenta. Przód (42/) 32/24 (22) i tył 11-32. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 GhOsTwrc dzieki za rady napiszę za jakiś tydzień co wyszło z mojego napędu i czy jest to 9 czy 10 , tym czasem zaczynam zakupy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Czerwca 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 muszę zmienić linię łańcucha, czyli przesunąć zębatki trochę na zewnątrz? Nie musisz ale wypadało by i nie na zewnątrz tylko do środka na zewnątrz to jak wyrzucisz największą zębatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.