rzymo Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Jako że w tym temacie jestem nieco zielony to proszę o naprowadzenie na kilka marek/modeli rowerów podobnych do tego: http://allegro.pl/cube-crl-sl-miejski-cross-trekking-tigra-deore-i3329847408.html , czyli sztywna rama i sztywny widelec, mieszczące koła 28" z oponami 1.6", może 1.75". Zastosowanie - miasto, pozamiejskie asfalty, lekki teren w postaci szutrówek i ubitych dróg gruntowych. Tak właściwie to interesuje mnie głównie baza: rama + sztywny widelec. Reszta i tak będzie po mojemu - zębatki, stopniowanie kasety, lepsze i lżejsze koła, itp. Ten Cube byłby nawet ok, tylko jak to Cube rama jest krótka - 543mm po rurze, 566mm efektywnie... Obecnie w 'góralu' mam 602mm efektywnie, sztyca z offsetem i mostek 80mm na minus. Najgorsze że do tego typu roweru nie mam się gdzie przymierzyć. Wszędzie albo górale, albo trekkingi długie jak tankowiec
panSocjolog Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 A jaki budżet? Tak na szybko to np taki Kross http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto Cenowo podobnie, seryjnie mieści opony 1,5, osprzętowo jest średnio, no ale masz koła pod tarcze. Generalnie crossowych rowerów ze sztywnym widłem jest mało, a szkoda!
PjeseczeQ Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Dokładnie jak @up ! Seto czy Inzai to w sumie crossy tak prawie, więc jak ma być sztywny jak trup w kostnicy, to warto.
rzymo Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Budżet niesprecyzowany, ale w takim Krosie i tak większość komponentów bym zmieniał, więc na pewno nie mały. Na tarczach to specjalnie mi nie zależy. W tym zastosowaniu żadnej przewagi nad V, a rozwiązanie droższe i cięższe. Nawet bym stwierdził, że v-ki preferowane (dlatego zwróciłem uwagę na tego Cube'a). Prześwit w tych Krosach może być jednak za mały, jeszcze nie wiem czy starczy mi 1.5-1.6", czy jednak będę chciał założyć np. Smart Samy 1.75" (na oko nie wejdą).