rzymo Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Jako że w tym temacie jestem nieco zielony to proszę o naprowadzenie na kilka marek/modeli rowerów podobnych do tego: http://allegro.pl/cube-crl-sl-miejski-cross-trekking-tigra-deore-i3329847408.html , czyli sztywna rama i sztywny widelec, mieszczące koła 28" z oponami 1.6", może 1.75". Zastosowanie - miasto, pozamiejskie asfalty, lekki teren w postaci szutrówek i ubitych dróg gruntowych. Tak właściwie to interesuje mnie głównie baza: rama + sztywny widelec. Reszta i tak będzie po mojemu - zębatki, stopniowanie kasety, lepsze i lżejsze koła, itp. Ten Cube byłby nawet ok, tylko jak to Cube rama jest krótka - 543mm po rurze, 566mm efektywnie... Obecnie w 'góralu' mam 602mm efektywnie, sztyca z offsetem i mostek 80mm na minus. Najgorsze że do tego typu roweru nie mam się gdzie przymierzyć. Wszędzie albo górale, albo trekkingi długie jak tankowiec
panSocjolog Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 A jaki budżet? Tak na szybko to np taki Kross http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto Cenowo podobnie, seryjnie mieści opony 1,5, osprzętowo jest średnio, no ale masz koła pod tarcze. Generalnie crossowych rowerów ze sztywnym widłem jest mało, a szkoda!
PjeseczeQ Napisano 23 Czerwca 2013 Napisano 23 Czerwca 2013 Dokładnie jak @up ! Seto czy Inzai to w sumie crossy tak prawie, więc jak ma być sztywny jak trup w kostnicy, to warto.
rzymo Napisano 23 Czerwca 2013 Autor Napisano 23 Czerwca 2013 Budżet niesprecyzowany, ale w takim Krosie i tak większość komponentów bym zmieniał, więc na pewno nie mały. Na tarczach to specjalnie mi nie zależy. W tym zastosowaniu żadnej przewagi nad V, a rozwiązanie droższe i cięższe. Nawet bym stwierdził, że v-ki preferowane (dlatego zwróciłem uwagę na tego Cube'a). Prześwit w tych Krosach może być jednak za mały, jeszcze nie wiem czy starczy mi 1.5-1.6", czy jednak będę chciał założyć np. Smart Samy 1.75" (na oko nie wejdą).
panSocjolog Napisano 24 Czerwca 2013 Napisano 24 Czerwca 2013 Jeżeli budżet faktycznie niemały... http://www.cotic.co.uk/product/roadrat Baaardzo fajna opcja, można wrzucić i fałki i tarcze, piasty mtb i szosowe, są też haki pod singla, mieści oponę 1,8... tylko trochę drogo :/
Darek14 Napisano 24 Czerwca 2013 Napisano 24 Czerwca 2013 Ale po co kupować cały rower skoro i tak sporo rzezczy ma być wymienionych? Czy nie lepiej kupić samą ramę?
rzymo Napisano 24 Czerwca 2013 Autor Napisano 24 Czerwca 2013 Jeżeli budżet faktycznie niemały... http://www.cotic.co.uk/product/roadrat Baaardzo fajna opcja, można wrzucić i fałki i tarcze, piasty mtb i szosowe, są też haki pod singla, mieści oponę 1,8... tylko trochę drogo :/ Mocowanie przedniego zacisku co najmniej oryginalne Chociaż pewnie swoją rolę spełnia. Ale po co kupować cały rower skoro i tak sporo rzezczy ma być wymienionych? Czy nie lepiej kupić samą ramę? Lepiej, na razie szukam i znajduję gotowce. Z gołymi setami rama+wideł ciężko...
malutki Napisano 30 Czerwca 2013 Napisano 30 Czerwca 2013 chciabym się podpiąć pod tenmat, mam nadzieję że autor nie będzie mi miał za złe. Otóż w moim viperze mam jakiś uginacz (chyba sr nex) jednak nie spełnia on moich oczekiwań. A że w większości jeżdżę po asfalcie i lekkim terenie (dukty leśne, drogi polne- podobnie jak autor) dlatego chce zmienić ten amor na sztywniaka. Myślałem nad mosso ale budżet nie ten, znalazłem taki wideł http://allegro.pl/widelec-stalowy-trekking-28-pod-tarcze-i-bagaznik-i3352718129.html Moje główne pytanie tyczy się montażu tego widelca, na co muszę szczególnie zwrócić uwagę? Domyślam się że to raczej plug&play powinno być ale może widzicie jakieś potencjalne probelmy. Fakt że obniży mi się trochę rama to wiem ->zmiana geometrii. Chciałem temu trochę zaradzić przez montaż sterów z wyższą dolną miską np takich od ACCENT HST-B11. Możecie coś doradzić?
Rulez Napisano 30 Czerwca 2013 Napisano 30 Czerwca 2013 Takich sterów nie da się zamontować w Viperze, tylko stery półzintegrowane
rzymo Napisano 30 Czerwca 2013 Autor Napisano 30 Czerwca 2013 Fakt że obniży mi się trochę rama to wiem ->zmiana geometrii. (...) Możecie coś doradzić?To jest właściwie jedyny problem, przód roweru pójdzie w dół. Wysokość kierownicy da się oczywiście skorygować mostkiem/podkładami, ale "sterowanie" rowerem się zmieni. Możliwe, że nie będzie Ci to przeszkadzało, wtedy problemu nie ma. Gorzej jak będzie - wtedy ratunkiem jest wyższy sztywny widelec, ale kilka setek trzeba na takiego wyłożyć... - - - Odnośnie tematu: Idę w stronę wariacji na temat przejałówki na tarczach: kiera 44cm, sztywny wideł, opony 1.5-1.6" (myślę o: SpeedRIDE), korba 46/34, kaseta 12-26 lub 12-28 i Avidy szosowe, BB5 albo BB7 z tarczami HS1.
malutki Napisano 30 Czerwca 2013 Napisano 30 Czerwca 2013 To jest właściwie jedyny problem, przód roweru pójdzie w dół. Wysokość kierownicy da się oczywiście skorygować mostkiem/podkładami, ale "sterowanie" rowerem się zmieni. Możliwe, że nie będzie Ci to przeszkadzało, wtedy problemu nie ma. Gorzej jak będzie - wtedy ratunkiem jest wyższy sztywny widelec, ale kilka setek trzeba na takiego wyłożyć... - - - Odnośnie tematu: Idę w stronę wariacji na temat przejałówki na tarczach: kiera 44cm, sztywny wideł, opony 1.5-1.6" (myślę o: SpeedRIDE), korba 46/34, kaseta 12-26 lub 12-28 i Avidy szosowe, BB5 albo BB7 z tarczami HS1. no właśnie nie wiem czy to mi będzie przeszkadzało lub nie. muszę wypróbować. A co do sterów to muszę się upewnić które tam mam. a te accenty to rozumiem są zintegrowane? przełajówka na tarczy też fajna sprawa
rzymo Napisano 11 Lipca 2013 Autor Napisano 11 Lipca 2013 No to mam dawcę - rama, widelec, stery, zacisk sztycy, a reszta precz. Tarcz nie będzie, będą mini V-ki. Kierownica przykręcona dla sprawdzenia pozycji, powinno być dobrze. Zapewne tylko mostek zmienię na dłuższy, obecny ma 100mm. Rura podsiodłowa 52cm, górna 52cm, rozstaw osi 1010-1015mm. Miejsce na oponę - Geax Mezcal 29x2.1" już się nie mieści, nawet nienapompowany. Jedna z półek z częściami powoli się zapełnia. Zaskoczyła mnie korba, a konkretnie lewe ramię - myślałem że będzie puste w środku tak jak prawe, a tak nie jest. Trochę dziwnie, ale cóż - pewnie koszty produkcji mniejsze. Dla ciekawskich: 398 + 236 + 90 + 75 + 25 + 3 = 827g (prawe ramię, lewe, 46T alu, 34T stal, śruby i kominy, nakrętka osi) Powoli do przodu...
Mod Team adamos Napisano 15 Lipca 2013 Mod Team Napisano 15 Lipca 2013 O! rzymo przełajkę budujesz? Ta rama Focusa to pierwotnie jakiś przełaj był? Jakie laczuszki planujesz tam upchnąć?
rzymo Napisano 15 Lipca 2013 Autor Napisano 15 Lipca 2013 O! rzymo przełajkę budujesz? Ta rama Focusa to pierwotnie jakiś przełaj był? Jakie laczuszki planujesz tam upchnąć?. Rowerowi było najbliżej do kategorii fitness. Przymierzałem się i powinna mi podpasować - z mostkiem 110mm i kierownicą 44cm c-c (dosyć płytką). Długości rur b. podobne do Accenta CX-One w średnim rozmiarze (M). Taki typowy przełaj to jednak nie będzie, bardziej taki miks z crossem. Baranek będzie, klamkomanetki też (waham się między Campą a Shimano), mini V-ki, opony Conti SpeedRide 1.6" (realnie 38-39mm), napęd ósemkowy, najpewniej 46/34 + 12-28T. Koła - nie wiem, tu mam największy dylemat: http://www.forumrowerowe.org/topic/142008-koła-w-miarę-lekkie-koła-pod-v-ki-obręcze-700x17-19c/ ale pewnie się skończy na Accentach, piastach Chosen/Novatec i lekko cieniowanych szprychach. Razem - tabelka twierdzi (takie drobne zboczenie ważenia wszystkiego ), że na tę chwilę wychodzi ~9.6kg.
Mod Team adamos Napisano 15 Lipca 2013 Mod Team Napisano 15 Lipca 2013 Najs! Ach, więc to model Arriba? Ja myślałem, że te wszystkie ramki pod tarcze są przystosowane, a tu V-ki...Ale pierwotnie założone przez Ciebie 1,75", to chyba dość ciężko byłoby zwłaszcza na tył zapodać?Co do lekkich kół pod V-ki - zajrzałem i rozumiem dylemat. Jak mi jakaś ciekawa obręcz "w oko" wpadnie, to podrzucę w temat.
rzymo Napisano 15 Lipca 2013 Autor Napisano 15 Lipca 2013 1.75" chyba by weszło, chociaż to już jest spora opona jak na tego typu rower/ramę. Hamulce - stwierdziłem że jednak V-ki. Taniej, prościej, trochę lżej, brak "dzyń, dzyń" Zwłaszcza że rower dużo syfu nie zobaczy, głównie słoneczko i suche twarde nawierzchnie. Zimą jeżdżę na szerokich oponach (2.25-2.4", z kolcami lub bez), do wąskich raczej się nie przekonam. A jak się jednak przekonam, to poczekam aż mój budżet wzrośnie, a hydraulika szosowa stanieje. Obręczy ciekawych mało i niestety drogie - np. Velocity A23, 440g, szeroka na 23mm, ale $80 od sztuki Są jeszcze te szosowe Maviki (wiem że wytrzymałe, sam miałem okazję na jednym jeździć), szkoda że nie mam jak sprawdzić jak opona 1.5-1.6" się na nich ułoży. W sumie to ludzie tak jeżdżą i nie narzekają: "It's true that Mavic only recommends 28mm tires for most of their road clincher rims (Open Pro, CXP series, etc.), but in practice, many people use tires up to 42mm on these rims. I do, with no ill effects".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.