Skocz do zawartości

[opona] terenowa, 29x1.9 lub 29x2.0 trudnościeralna i z małymi oporami. Co polecacie?


Piehursson

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po wczorajszej wycieczce rowerowej na bicyklach crossowych gdzie większość trasy wypadła przez lasy na podłożu bardzo piaszczystym zażądała wymiany wymiany opon w swoim rowerze.

Bardzo często polecanymi oponami ze względu na dobre właściwości terenowe, małe opory toczenia na asfalcie i odporność na ścieranie są Schwalbe Smart Samy. 

Niestety tutaj pojawia się mały problem. Opona 28x1.75 w jej ramie zmieści się bez problemu jednak ja wolałbym wsadzić coś szerszego. Niestety kolejnym rozmiarem w modelu Smart Sam jest 29x2.1 a tutaj może być już trochę ciasno. Szukam zatem jakichś opon w rozmiarze 29x1.9 lub 29x2.0. Fajnie by było gdyby cenowo wypadały jak Smart Samy a także charakteryzowały się podobnymi właściwościami - odporność na ścieranie, małe opory itd.

 

Jest coś godnego polecenia?

Napisano

O RK czytałem i kurcze oponka fajna ale chyba kiepsko z jej trwałością, tak przynajmniej wynika z opinii użytkowników wersji szczególnie 2.2. Nie wiem czy wersja 2.0 jest równie słaba na bocznych ściankach.

Napisano

Wszystkie są słabe zalezy o co się przetrzesz , tak naprawde to kazda opona moze polec z boku . Race king jest odporny na scieranie gdy jezdzisz po asfalcie. 

Napisano

a jak sobie RK radzą w piachu bo przeważnie w takim terenie rower będzie jeździł?

i jeśli wiesz, to jaką realną szerokość ma ta oponka bo ponoć RK mają zawyżoną szerokość na papierze.

Napisano

o saguaro czytałem wiele pochlebnych opinii. Musze ją przemyśleć bo niby niewiele droższa ale jednak przy zakupie 4 opon + 4x dętka robi się konkretna suma i każda złotówka jest ważna :)

wiadomo z autopsji jak ta opona na piachu się sprawdza?

Napisano

Nie wiem jakie są podpoznańskie piachy, ale w nadmorskich daje radę.

Jazda po piachu to jednak głównie technika, a nie dobranie gumy. Na 1.75 Schwalbe Land Cruiser przejedziesz tak jak na Saguaro, czy RK.

Saguaro się bardzo powoli zużywa i jest niesamowicie cichą oponą.

Napisano

Technika techniką a i owszem zgodzę się :) Ale jednak chyba technice można trochę pomóc bo chyba im opona szersza i odpowiednio bieżnikowana tym jej podatność na "zatapianie" się w piachu mniejsza, chyba że się mylę :)

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić nawet bardzo dobrego technika połykającego piaszczyste ścieżki na obecnych moich oponkach 700x40C szosowo-terenowych :)

Napisano

Pooglądaj trochę filmów z zawodów przełajowych, np.:

http://www.youtube.com/watch?v=FimMt7bLfAY

http://www.youtube.com/watch?v=Or-_52ObSyY

http://www.youtube.com/watch?v=8Zewfwqw9Ic

Z osobistych doświadczeń, to siostra nie dawała rady przejechać przez piasek. Ja na tym samym rowerze nie miałem większych problemów. Opony ważne, ale technika i siła także.

 

Jeżeli decydujesz się na szersze opony, to polecam przymierzyć je. U siebie też chciałem dać coś w okolicach 2" (teoretycznie weszłyby). W końcu wziąłem 1,75" i nie było aż tak dużo zapasu w ramie (Accent Shannon).

 

Nie wiem jakie macie piaski, ale nawet na oponach 2,25" można się zakopać. Smart Samy 1,75" w porównaniu do 38 robiły sporą różnicę w terenie.

Napisano

@@zekker,

Dzięki, filmiki pooglądam w domu bo pracowy internet dzieli internet na ten lepszy i gorszy, do którego broni dostępu (chociaż linki i tak chyba coś nie trybią) ;)

Co do opon to w tej chwili żona ma zamontowane 700x40 czyli między obecną oponą a 29x1,75 wychodzi tylko 4mm różnicy na korzyść tej drugiej. Też myślę, że już tutaj byłaby zauważalna różnica. Niemniej pomierzyłem tylne widły i wyszło mi, że jeśli założyłbym na tył oponę 29x2.0 czyli 50-51mm to powinno mi zostać po 1cm wolnej przestrzeni z każdej strony na ewentualne błocko (choć pewnie po błocie małżonka śmigać nie będzie). Wydaje mi się, że ten 1 cm to taka bezpieczna granica.

Napisano

RK w wersji 2.0 czy w 2.2 ścianki boczne lecą tak samo, biorąc pod uwagę ten sam teren (w moim przypadku las i kamienie). Udało mi sie w odpowiednim momencie zauważyć pękniecie i je podkleiłem i póki co 500km ponad daje radę. RK ma dobre właściwości jezdne jest szybka i w terenie też daje radę.

 

Moja tylnia ma około 4-5kkm ale środka bieżnika już prawie nie widać.

Napisano

Naczytałem się o Race Kingach i w tym momencie raczej nie biorę ich pod uwagę.

Zostaje tak naprawdę w tym momencie Geax Saguaro bo trudno znaleźć alternatywę w rozmiarze 2.0, chyba że znalazłoby się coś w rozmiarze 1.95

Na przód pewnie wrzucę Smart Sama 2.1

Napisano

 Niemniej pomierzyłem tylne widły i wyszło mi, że jeśli założyłbym na tył oponę 29x2.0 czyli 50-51mm to powinno mi zostać po 1cm wolnej przestrzeni z każdej strony na ewentualne błocko (choć pewnie po błocie małżonka śmigać nie będzie). Wydaje mi się, że ten 1 cm to taka bezpieczna granica.

Nie przywiązuj aż takiej wagi do rozmiarów podawanych przez producentów, oni mierzą swoje opony zupełnie na oko ;)

Sammy Slick 2.1 - realna szerokość zmierzona suwmiarką: 50-51 mm

Smart Sam 2.25 - balon 51, klocki 54 mm

Napisano

 

Smart Sam 2.25 - balon 51, klocki 54 mm

Hmmm... no to brzmi fajnie :) Idąc tym tropem można przypuszczać, że nawet 2.1 mogłoby wejść :) tylko czy mniej niż 10mm na błocko to nie będzie za mało?

Napisano

Skoro i tak myślisz o SS na przód, to kup na początek jednego, wsadź na tył i sprawdź - jak zadziała, dokupisz następne, jak nie, przełożysz na przód i poszukasz czegoś innego.

Co do ilości miejsca, w starej ramie miałem opony Tiogi, które z racji pokracznych proporcji miały po jakieś 1-2 mm luzu w dolnej części trójkąta. Problemów nie zauważyłem, jedyny minus, to po jeździe w błocie czasem trzeba było wyskrobać stamtąd bryłę gleby. 

Napisano

 

Skoro i tak myślisz o SS na przód, to kup na początek jednego, wsadź na tył i sprawdź - jak zadziała, dokupisz następne, jak nie, przełożysz na przód i poszukasz czegoś innego

Taki miałem cały czas plan, jednak obawiam się po prostu czy moje zakusy na włożenie czegoś ponad miarę na tył nie okażą się silniejsze niż zdrowy rozsądek ;)

Napisano

Wczoraj kupiłem Smart Sama 29x2.1 na próbę - tak czy siak był tylko jeden w sklepie. Dogadałem się z chłopakami ze sklepu, że gdyby kapeć nie wszedł w ramę to bez problemu mógłbym zwrócić nie jeżdżoną.

Reasumując Smart Sam 29x2.1 realnie zamiast 54 mm ma 52 mm szerokości :) Wszedł zarówno na tył jak i na przód (z przodu wszedłby nawet SS 2.5) crossowej damki 17" (Lazaro Integral) Został w tylnych widłach. Na górnym trójkącie jest luz 9 mm, na dolnym 4-5 mm (nie mam suwmiarki, żeby dokładnie zmierzyć). Jest git, żonie oczka zaświeciły się gdy zobaczyła nową oponkę na rowerze :) Dziś jadę zamówić drugą.

Dzięki wszystkim za cenne uwagi i podpowiedzi :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam podepne sie pod temat . Mam takie pytanie czy moglby mi ktos polecic opone na tyl w wiekszosci na ubite drogi i asfalt ktorymi pokonuje dosc znaczne odleglosci . Problemem jest moja waga 113 kg . W moj rower wchodza opony 29 calowe . Trwalosc opony tez jest wazna pod wzgledem scieralnosci . Przepraszam za przydlugi post Pozdrawiam

Napisano

Witam podepne sie pod temat . Mam takie pytanie czy moglby mi ktos polecic opone na tyl w wiekszosci na ubite drogi i asfalt ktorymi pokonuje dosc znaczne odleglosci . Problemem jest moja waga 113 kg . W moj rower wchodza opony 29 calowe . Trwalosc opony tez jest wazna pod wzgledem scieralnosci . Przepraszam za przydlugi post Pozdrawiam

 

Ostatnio zakupiłem GEAX Mezcal 29" - małe opory toczenia, nie lubi piasku (tańczy), bardzo wytrzymała według opinii uzytkowników

2-Mezcal-29-360x500.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...