Skocz do zawartości

[opony] co zamiast conti race kinga ?


plmatrix

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przyszła pora na zmianę opony, i co dziwne, nie ze względu na zużyty bieżnik, tylko na boczne pekniecia oplotu (czyżby zrobił sie z tego standard Continentala?)

Obecny race king w wersji 2.2 jest szybki na suchym, ale na mokrym, błocie, czy piasku tańczy jak lord Somersby :) 

Zastanawiam sie obecnie nad dwoma producentami Geax i Schwalbe.

Od pierwszego Mezcal 2,1 lub Saguaro 2.2 od drugiego Racing ("dancing" ?) Ralf 2,1/2,25 lub Smart Sam 2,1/2,25?; wersje zwijane.

Co polecicie głównie do jezdżenia po ścieżkach rowerowych, ubitych lesnych trasach , generalnie 80% przygotowanych tras, 20% luźniejszych. Na odwrotne proporcje tras mam obecnie Mountain Kinga, ale chyba też przyjdzie go wymienić na mniej "wybuchowego" producenta :)

 

 

Napisano

Szukam czegoś podobnego do maratonów MTB. Mam obecnie Schwalbe Smart Sam, ale na błocie i tego typu terenie to one się ślizgają i jeździ mi się masakrycznie. Na asfalcie to one rządzą, ale jak mówię - mokro, to jest strasznie.

 

Koledzy polecali Schwalbe Rocket Ron, ale są podobno bardzo nietrwałe...

 

Jestem skłonny dołożyć do Geax Saguaro, ale czy one będą w porządku - naprawdę takie uniwersalne?

Napisano

Moje Racekingi po 1000km, mają odsłonięte druty po bokach, przy obręczach prują się nitki a do tego złapałem już 4 flaki... Jestem zawiedziony :(

Napisano

Wziąłem tak:

 

przód: Schwalbe Rocket Ron 2.2

tył: Geax Saguaro 2.2

 

zobaczymy jak się spisze taki zestaw - pod maratony

Napisano

polecam saguaro 2.2 Tnt / zwykle zwijki

 

Na sobotnim maratonie we Wrocku jadac na Saguaro 2.2 Tnt wywalczylem 1 sektor startowy. Srednia z mega 26.5 km/h, przez gleboki piach przelecialem 40 km/h i o dziwo nawet nie rzucilo rowerem .

 

 

Jest bardzo duzo postow o tych oponach z czego z 50 sam napisalem

Napisano

polecam saguaro 2.2 Tnt / zwykle zwijki

 

Na sobotnim maratonie we Wrocku jadac na Saguaro 2.2 Tnt wywalczylem 1 sektor startowy. Srednia z mega 26.5 km/h, przez gleboki piach przelecialem 40 km/h i o dziwo nawet nie rzucilo rowerem .

 

 

Jest bardzo duzo postow o tych oponach z czego z 50 sam napisalem

 

a jak sie ma do tego Mezcal ?

Napisano

Mezcal jest lzejszy i szybszy , ale za to mniej komfortowy. Do mezcala jak nie nadmucham 2.5 bar to mam dziwne odczucie ze guma pływa. Do tego Mezcal na mokrej nawierzchni  bardzo się ślizga, przednia guma na stromych mokrych i technicznych zjazdach stanowi ogromne zagrozenie. I w odwrotną strone,  na podjazdach też tak się dzieje gdy mocno popada. Na 25% podjazd techniczno terenowy nie ma opcji zeby na mezcalu wjechać (raz mi się udalo , ale trzeba bylo bardzo pilnowac momentu obrotowego zeby nie dopuścić do uślizgu) Na Saguaro się taki problem nie pojawia , wazac 88 kg w systemie dętkowym do TNT dmucham 1.8 / 2.0 i jest dobra trakcja i wygoda i szybkość.

 

Ostatnio jak byly upały założełem Mecale  i po 1 dniu uznalem ze jednak Saguaro 2.2 TNT robi naprawdę dobrą robote. Nawet mimo tej wysokiej wagi mozna leciec na nich  na szosie spokojnie leciec pow 30 km/h  i nie trzeba  mieć do tego wcale super mocnego kopytka.

 

 

Wesja TNTvs kevlar zdecydowanie lepiej wypada pod wgledem komfortu i odpornosci na uszkodzenia. Te 50 g na oponie jest odczuwalne na +.

 

Minusem wersji TNT jest to że ciężko naciągnąć ją na obręcz , przy pomocy mydla idzie lepiej.

 

 

Na  komplecie Saguaro jak i Mezcalu mozna zrobić ok 5000 km  zanim zniknie bieżnik. Geax nie zaniża rozmiarówki.  Zdecydowanie lepiej to się sparadza niż wyzylowany Conti Race Sport.

 

 

PS Gdy jezdzilem na kolach 26" uzywalem Mezcala w wersji TNT i uwazam że też bardziej komfortowa od zwyklej zwijanej

 

Napisano

Mezcal jest lzejszy i szybszy , ale za to mniej komfortowy. Do mezcala jak nie nadmucham 2.5 bar to mam dziwne odczucie ze guma pływa. Do tego Mezcal na mokrej nawierzchni  bardzo się ślizga, przednia guma na stromych mokrych i technicznych zjazdach stanowi ogromne zagrozenie. I w odwrotną strone,  na podjazdach też tak się dzieje gdy mocno popada. Na 25% podjazd techniczno terenowy nie ma opcji zeby na mezcalu wjechać (raz mi się udalo , ale trzeba bylo bardzo pilnowac momentu obrotowego zeby nie dopuścić do uślizgu) Na Saguaro się taki problem nie pojawia , wazac 88 kg w systemie dętkowym do TNT dmucham 1.8 / 2.0 i jest dobra trakcja i wygoda i szybkość.

 

Ostatnio jak byly upały założełem Mecale  i po 1 dniu uznalem ze jednak Saguaro 2.2 TNT robi naprawdę dobrą robote. Nawet mimo tej wysokiej wagi mozna leciec na nich  na szosie spokojnie leciec pow 30 km/h  i nie trzeba  mieć do tego wcale super mocnego kopytka.

 

 

Wesja TNTvs kevlar zdecydowanie lepiej wypada pod wgledem komfortu i odpornosci na uszkodzenia. Te 50 g na oponie jest odczuwalne na +.

 

Minusem wersji TNT jest to że ciężko naciągnąć ją na obręcz , przy pomocy mydla idzie lepiej.

 

 

Na  komplecie Saguaro jak i Mezcalu mozna zrobić ok 5000 km  zanim zniknie bieżnik. Geax nie zaniża rozmiarówki.  Zdecydowanie lepiej to się sparadza niż wyzylowany Conti Race Sport.

 

 

PS Gdy jezdzilem na kolach 26" uzywalem Mezcala w wersji TNT i uwazam że też bardziej komfortowa od zwyklej zwijanej

Dzieki za dość obszerną odpowiedz.

Musze sie jeszcze zastanowić, bo to ma byc komplet do smigania po okolicach Wrocka wiec glownie asfalt/sciezka i ubite laski :), chociaz przy obecnej pogodzie cos mokrego sie moze zdazyc. Na cos powazniejszego mam Mountain Kinga, swieżo nabyty wiec na razie go bede zamęczał :)

Co ciekawe, po ok 4tys km bieznik na RaceKingu jest ok, ale pojawiły sie pęknięcia na bocznym oplocie, i gdyby nie to to pewnie jeszcze bym je troche pouzywał.

I jeszcze jedno pytanko: na luzniejsze kamyczki, szuter, lepsze bedzie Saguaro ?

Napisano

A czy ktoś może jeździ na maxxis ikon bo zastanawiam sie nad ich kupnem ale jest mało opini choć ogólne recenzje są super

Napisano

Wiele osób z elity w maratonach MTB lata na Maxxisach Ikonach , sam je nawet kupiłem , wyszly z fajna waga 525g 2.2 29er , ale jakos ta opona stawiałą mi zbyt duzy opor na asfalcie . Np gdy na Ikonie lecialem 31 km/h i odczułem ile sily musze  włozyc , dla porownia na Saguaro jade ok 37 km/h. Tak więc puki było nowe sprzedałem liderowi MTB VOTUM;)

 

 

Ogólnie to w terenie trzymaja sie bardzo fajni i idą troszkę lżej niż po asfalcie.  Osobiście Saguaro o wiele bardziej mi przypadło do gustu. Nawet pomimo tej strasznej wagi. Ewentualnie można zrobić zestaw Ikon na przód pod dobrą trakcję a na tył żeby był niski opór CrossMark;_) Jak kto woli.

 

 

I jeszcze jedno pytanko: na luzniejsze kamyczki, szuter, lepsze bedzie Saguaro ?

Jezeli masz 29 er to mozemy sie umowić na test;) , a jak nie masz to pozycz od kogoś:P

Napisano

wlasnie nabyłem saguaro 26x2,0 (nie było 2,2) bedzie duża roznica ?

ps - przy zakupie 2 szt - druga za pół ceny i 2 detki gratis w harfie :)

Napisano

Schwalbe Smart Sam nie polecam.

Dopóki miałem Smart Sama, który był fabrycznie w rowerze ( białe napisy) byłem zadowolony.

Wymieniłem potem na nowego w sklepie(takie szarawe napisy),młodszy rocznik.

Jestem zawiedziony niesamowicie, jest zupełnie inna mieszanka gumy ( słychać to w awaryjnych sytuacjach, a w zasadzie nie słychać bo nie piszczy jak stary i przy normalnej jeździe czuć różnice).

Nawet na suchym w granicach 35+ km/h nie jestem w stanie się dobrze złożyć w zakręt bo boje się, że tył poleci, a tego wcześniej nie było. Ogółem jest mnie przewidywalna opona, stara była miększa, w awaryjnych sytuacjach piszczała niemiłosiernie, ale wiadomo, że takich nie ma ciągle, za to świetnie się kleiła bez wyjątku na warunki i nawierzchnie. No może w błocie gęstym nie było najlepiej, ale nowa to istna masakra, w porównaniu do starej.

 

 

EDIT: Nie zauważyłem ostatniego posta, więc nie potrzebnie pisałem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...